Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-28, 20:52
  #1
Medlem
Hej jag ska byta riktning i mitt liv och har funderat mycket på att bli barnvärd utomlands. Jag vill jobba i värmen och skulle gärna vilja jobba som barnvärd hos Fritidsresor men jag har några funderingar runt jobbet. Är det någon här som har jobbat/jobbar hos Fritidsresor?

Dom har en utbildning som heter Blue Academy med jobbgaranti, är det någon som har gått den?

Hur är lönen och hur bor man när man jobbar utomlands?

Och så undrar jag om det är ett jobb som man kan ha i några år eller är det mest personer mellan plugg och jobb som jobbar där?
Citera
2013-08-28, 21:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonHistoire
Hej jag ska byta riktning i mitt liv och har funderat mycket på att bli barnvärd utomlands. Jag vill jobba i värmen och skulle gärna vilja jobba som barnvärd hos Fritidsresor men jag har några funderingar runt jobbet. Är det någon här som har jobbat/jobbar hos Fritidsresor?

Dom har en utbildning som heter Blue Academy med jobbgaranti, är det någon som har gått den?

Hur är lönen och hur bor man när man jobbar utomlands?

Och så undrar jag om det är ett jobb som man kan ha i några år eller är det mest personer mellan plugg och jobb som jobbar där?

Fan vad skoj! Det blir semester med jobb samtidigt ju. För fan ta det!
Citera
2013-08-28, 21:23
  #3
Medlem
TA chansen once in a lifetime!
Citera
2013-08-28, 21:31
  #4
Medlem
godboys avatar
Tror inte man står ut allt för länge. Dalta med bortskämda ungar, nej tack. Men kul att det finns de som vill jobba med detta. Tror dock inte det är särskilt glidigt. Men hoppas du kommer trivas.
Citera
2013-08-28, 21:40
  #5
Medlem
Blev själv sugen på något liknande nu när du nämnde det och surfade in på Fritidsresors hemsida. Stod att det kostade 5200 kr att gå kursen, det vore ju såklart en bra deal om det nu är jobbgaranti. Någon som har gått den vägen och kan berätta lite om hur det gick till? Hur snabbt fick ni/du jobb och hur mycket tjänar du i månaden?
Citera
2013-08-28, 21:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mauler88
Blev själv sugen på något liknande nu när du nämnde det och surfade in på Fritidsresors hemsida. Stod att det kostade 5200 kr att gå kursen, det vore ju såklart en bra deal om det nu är jobbgaranti. Någon som har gått den vägen och kan berätta lite om hur det gick till? Hur snabbt fick ni/du jobb och hur mycket tjänar du i månaden?

Precis! Jag undrar också
Citera
2013-12-06, 12:47
  #7
Medlem
Arvidkalls avatar
Jag har jobbat som guide för Fritidsresor, men jag har koll på det andra arbetsrollerna också, så det är bara att fråga ifall ni undrat något!
Citera
2013-12-06, 13:29
  #8
Medlem
Jazzqats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidkall
Jag har jobbat som guide för Fritidsresor, men jag har koll på det andra arbetsrollerna också, så det är bara att fråga ifall ni undrat något!

Dom har ju ställt frågor?
Citera
2013-12-07, 14:29
  #9
Medlem
Arvidkalls avatar
Ändring

Citat:
Ursprungligen postat av MonHistoire
Hej jag ska byta riktning i mitt liv och har funderat mycket på att bli barnvärd utomlands. Jag vill jobba i värmen och skulle gärna vilja jobba som barnvärd hos Fritidsresor men jag har några funderingar runt jobbet. Är det någon här som har jobbat/jobbar hos Fritidsresor?

Dom har en utbildning som heter Blue Academy med jobbgaranti, är det någon som har gått den?


Hur är lönen och hur bor man när man jobbar utomlands?


Och så undrar jag om det är ett jobb som man kan ha i några år eller är det mest personer mellan plugg och jobb som jobbar där?


Jag har gått den, fast du måste först ansöka som ett vanligt jobb, och så är det rätt lång ansökningsprocess. Först ska du söka vanligt, om du går vidare får du göra ett personlighetstest via internet, om du går vidare från det, ett test till, om du går vidare från det, en telefonintervju på svenska och på engelska. Om du går vidare från det är det en personlig intervju face to face..

Ingångslönen är ca 10 000, så du får ut ca 7500-8000 varje månad, så man går typ plus minus noll för att ha lite kul och så här också! Men boendet får du ju dock gratis.
Boendet varierar från destination till destination, jag var på Cypern och det var faktiskt väldigt bra med tanke på att man är utomlands. Det är ju inte direkt hotell man bor på, men ändå helt okej! Hårda sängar, men annars helt okej! Kommer väl kackerlackor och hälsar på ibland dock

Du har ju jobbet säsongsvis, så du byter destination två gånger om året, så det är ju ett heltidsjobb så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Mauler88
Blev själv sugen på något liknande nu när du nämnde det och surfade in på Fritidsresors hemsida. Stod att det kostade 5200 kr att gå kursen, det vore ju såklart en bra deal om det nu är jobbgaranti. Någon som har gått den vägen och kan berätta lite om hur det gick till? Hur snabbt fick ni/du jobb och hur mycket tjänar du i månaden?

Hela Blue Academy är en förberedande utbildning så du ska veta vad Fritidsresor står för och lite annat som man ska veta ifall man skall jobba för dem. Lite om hur man skall göra i olika situationer o.s.v.
__________________
Senast redigerad av Arvidkall 2013-12-07 kl. 14:34. Anledning: Felcitering
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback