• 1
  • 2
2013-08-27, 23:41
Medlem
Tjo! Kan egentligen ingenting om sånt här. Min kille röker på dagligen och jag brukar röka med han EN gång varje helg ungefär. Väldigtväldigt lite enligt honom då jag knappt tål någonting. Men min fråga är nu hur länge det sitter i kroppen? Håller på o tar körkort och är livrädd att polisen ska stanna mig o se på mig att jag har rökt. Brukar alltid försöka att inte köra dagen efter, men hur länge kan man egentligen se det?
Syns det på pupillerna? Lyser dom i ögonen eller vad gör dom?
Min kille är så himla positiv när det gäller att röka på att inget händer o det är ingen fara. Så får inga bra svar där i från
Citera
2013-08-27, 23:46
Medlem
Hur länge det stannar kvar i blodet är olika beroende på hur ofta du röker.
Finns trådar om det på flashback.

Men för en som röker varje helg skulle jag gissa på 2 dygn? lite mer?
Citera
2013-08-27, 23:48
Medlem
Du kan ju i stort sätt bara bli tagen av polisen om de stannar dig och tar in dig på pissprov. Men det skulle de aldrig göra, eftersom du inte kör bil när du har rökt weed. Bra att du är försiktig men dagen efter går det utmärkt att köra bil!

Så ja, du har inget att oroa dig över.
Citera
2013-08-27, 23:53
Medlem
Coola ner, såvida du inte har rökt samma dag kan du vara lugn. Morgonen dagen efter kanske ska undvikas också, beroende på ögonen. De kommer varken lysa dig i ögonen eller ta in dig på pissprov bara för att du blir stoppad. Om du inte kört över ett dagis förstås, då är du körd
Citera
2013-08-27, 23:54
Medlem
Brmcs avatar
Finns en tråd om det här, och den är min. Försök inte putta ner mig från min pedistal. Jag trivs där. https://www.flashback.org/t2163721

Oj. Såg att du frågade lite annat. Du kan iallafall in och kolla där. Det finns studier kring att man är en säkrare förare efter att man rökt. Du får googla dig fram, det tar 1 minut. Problemet är väl huruvida din PV förlorar körkortet om han blir stoppad. Personligen tycker jag inte droger i trafiken är något att föredra.
Senast redigerad av Brmc 2013-08-27 kl. 23:57.
Citera
2013-08-28, 00:25
Medlem
Okej, så det är inte så att polisen bara stannar en för o göra en vanlig kontroll o lyser en i ögonen bara sådär eller? För det kan väl inte synas typ två dagar efter man rök? Är en väldigt "liten och oskyldig" tjej så inte många skulle ens tro att jag skulle va en sån som röker lite då o då. Så tänker att dom kanske inte skulle misstänka mig av alla personer liksom. Är så himla nojig jämt. Får väl helt enkelt lägga av helt. Svårare än så är det ju inte. Men är ju gött någon gång i bland liksom....:/
Citera
2013-08-28, 00:33
Medlem
akvifers avatar
Om det är något som kommer sätta dit dig så är det din bristande kunskap kring allt det här! Varför ta risken att röka om du oroar dig så?

Sen att det är lugnt är en annan sak
Citera
2013-08-28, 00:36
Medlem
Haha ja men det är ju därför jag frågar så jag kan få kunskap!;-) aja, du har väl rätt. En nojig människa som jag ska väl inte röka;p
Citera
2013-08-28, 00:44
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tottilotti
Okej, så det är inte så att polisen bara stannar en för o göra en vanlig kontroll o lyser en i ögonen bara sådär eller? För det kan väl inte synas typ två dagar efter man rök? Är en väldigt "liten och oskyldig" tjej så inte många skulle ens tro att jag skulle va en sån som röker lite då o då. Så tänker att dom kanske inte skulle misstänka mig av alla personer liksom. Är så himla nojig jämt. Får väl helt enkelt lägga av helt. Svårare än så är det ju inte. Men är ju gött någon gång i bland liksom....:/

Varför inte bara inte köra bil efter du/ni rökt? Om de gör en rutinkontroll så finns risken att de ser att ni rökt cannabis. Antingen för att ni: Luktar cannabis, har röda ögon, uppträder påverkat eller verkar allmänt nojiga. Ni behöver inte åka dit, jag sa att ni kan.

Offtopic: Citera inlägg om du vill ha svar.
Citera
2013-08-28, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Varför inte bara inte köra bil efter du/ni rökt? Om de gör en rutinkontroll så finns risken att de ser att ni rökt cannabis. Antingen för att ni: Luktar cannabis, har röda ögon, uppträder påverkat eller verkar allmänt nojiga. Ni behöver inte åka dit, jag sa att ni kan.

Offtopic: Citera inlägg om du vill ha svar.

Är lite efterbliven så fattade inte det där med citera. Nu såg jag hur man gör :-D joja självklart kan man ju ta den risken,men vill ju inte bli av med körkortet liksom så tänkte att om risken finns att det faktiskt syns på mig typ två -tre dagar efter så kommer jag ju lägga av helt såklart. Men om det är lugnt så är det ju synd o aldrig unna sig det liksom. För är ju gött:/
Citera
2013-08-28, 01:09
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tottilotti
Är lite efterbliven så fattade inte det där med citera. Nu såg jag hur man gör :-D joja självklart kan man ju ta den risken,men vill ju inte bli av med körkortet liksom så tänkte att om risken finns att det faktiskt syns på mig typ två -tre dagar efter så kommer jag ju lägga av helt såklart. Men om det är lugnt så är det ju synd o aldrig unna sig det liksom. För är ju gött:/

Nä, det syns inte rent fysiologiskt på dig efter 2-3 dagar. Det kan du vara lugn med. Unna du dig en joint eller två, ingen biggie darling.
Citera
2013-08-28, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Nä, det syns inte rent fysiologiskt på dig efter 2-3 dagar. Det kan du vara lugn med. Unna du dig en joint eller två, ingen biggie darling.

Åh härligt. För då skulle dom ju inte misstänka mig bara sådär liksom. Då slipper jag noja sönder. Tack för svar: )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in