Många här har deklarerat att de kommer rösta på frimodig kyrka i kyrkovalet eftersom att de vill få bort politikernas makt och PK-ismen inom kyrkan. Men hur ställer ni er till det faktum att FK själva bidrar till att gömma illegala migranter?
http://frimodigkyrka.se/guilt-by-ass...on-ar-metoden/
Frimodig Kyrkas ordföranden Jan-Anders Ekelund gör hätska angrepp på de som kritiserar invandringsproblematiken:
Hur ställer ni er till Frimodig Kyrka i ljuset av detta? För mig låter det som ytterligare en förlängd arm av PK-etablissemanget.
http://frimodigkyrka.se/guilt-by-ass...on-ar-metoden/
Citat:
.
Ett flertal ledande personer inom Frimodig kyrka deltar aktivt i olika flyktingprojekt. Många minns säkert hur Frimodig kyrkas ordförande i Göteborgs stift Tord Nordblom för ett antal år sedan illegalt gömde flyktingar i Ucklums kyrka
Frimodig Kyrkas ordföranden Jan-Anders Ekelund gör hätska angrepp på de som kritiserar invandringsproblematiken:
Citat:
Frimodig kyrka tar avstånd ifrån alla former av rasism. Vi vill vara bibliskt förankrade. I Bibeln är det en självklarhet att man tar väl hand om invandrare och flyktingar. Vi uttrycker detta i valplattformen i diakoniavsnittet: Invandrarfientligheten breder ut sig i Sverige. Vi är som kristna skyldiga att hjälpa och stötta invandrare och flyktingar. Frimodig kyrka stöder Svenska kyrkans ledning, då den aktivt och kraftfullt tar avstånd ifrån invandrarfientliga krafter i samhället.
Citat:
Jag måste erkänna att jag ibland kan se ned på människor som har högerextrema åsikter eftersom de åsikterna ligger långt ifrån mina egna.
Citat:
Det är fullständigt uteslutet att personer med nazistiska eller rasistiska kopplingar kan få uppdrag i Frimodig kyrka eftersom dessa åsikter strider mot Bibeln och Frimodig kyrkas stadgar/valplattform. Den nämnde uteslutne Sverigedemokraten kommer naturligtvis inte att få plats i vår Kyrkomötesgrupp även om han så skulle önska.
Citat:
Jag vill också påpeka att Frimodig kyrka är den nomineringsgrupp som avviker tydligast ifrån Sverigedemokraterna, fyra av fem svar i Kyrkans tidnings valbilaga.
Hur ställer ni er till Frimodig Kyrka i ljuset av detta? För mig låter det som ytterligare en förlängd arm av PK-etablissemanget.