• 1
  • 2
2013-08-27, 11:17
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Många här har deklarerat att de kommer rösta på frimodig kyrka i kyrkovalet eftersom att de vill få bort politikernas makt och PK-ismen inom kyrkan. Men hur ställer ni er till det faktum att FK själva bidrar till att gömma illegala migranter?

http://frimodigkyrka.se/guilt-by-ass...on-ar-metoden/

Citat:
Ett flertal ledande personer inom Frimodig kyrka deltar aktivt i olika flyktingprojekt. Många minns säkert hur Frimodig kyrkas ordförande i Göteborgs stift Tord Nordblom för ett antal år sedan illegalt gömde flyktingar i Ucklums kyrka
.

Frimodig Kyrkas ordföranden Jan-Anders Ekelund gör hätska angrepp på de som kritiserar invandringsproblematiken:

Citat:
Frimodig kyrka tar avstånd ifrån alla former av rasism. Vi vill vara bibliskt förankrade. I Bibeln är det en självklarhet att man tar väl hand om invandrare och flyktingar. Vi uttrycker detta i valplattformen i diakoniavsnittet: Invandrarfientligheten breder ut sig i Sverige. Vi är som kristna skyldiga att hjälpa och stötta invandrare och flyktingar. Frimodig kyrka stöder Svenska kyrkans ledning, då den aktivt och kraftfullt tar avstånd ifrån invandrarfientliga krafter i samhället.

Citat:
Jag måste erkänna att jag ibland kan se ned på människor som har högerextrema åsikter eftersom de åsikterna ligger långt ifrån mina egna.

Citat:
Det är fullständigt uteslutet att personer med nazistiska eller rasistiska kopplingar kan få uppdrag i Frimodig kyrka eftersom dessa åsikter strider mot Bibeln och Frimodig kyrkas stadgar/valplattform. Den nämnde uteslutne Sverigedemokraten kommer naturligtvis inte att få plats i vår Kyrkomötesgrupp även om han så skulle önska.

Citat:
Jag vill också påpeka att Frimodig kyrka är den nomineringsgrupp som avviker tydligast ifrån Sverigedemokraterna, fyra av fem svar i Kyrkans tidnings valbilaga.

Hur ställer ni er till Frimodig Kyrka i ljuset av detta? För mig låter det som ytterligare en förlängd arm av PK-etablissemanget.
Citera
2013-08-27, 11:19
Medlem
AgentJoyBoys avatar
För att citera Mazzini om kyrkovalet:

https://www.flashback.org/sp42418248

Citat:
Tja, om man skall se rent tekniskt på saken så är kyrkovalet en "intern" angelägenhet; det är bara medlemmar i Svenska Kyrkan som får rösta och som är valbara...

Men visst, jag förstår vad du menar. Men jag håller inte riktigt med; det finns ingen nomineringsgrupp som vill stoppa vänsterliberaliseringen av kyrkan, i varje fall inte någon som är invald nu. Det finns förvisso gott om enskilda ledamöter, framför allt inom POSK och KD, som är konservativa och högkyrkliga, men de har väldigt litet inflytande till och med bland sina egna. Det är bara SD som tog sig in i kyrkomötet med det uttalade målet att stoppa sekulära politiker från att förvandla en tusen år gammal institution, som sitter på oerhörda kulturella värden och vars betydelse för svensk historia knappast kan överskattas, till någon slags queerteoretisk, vänsterliberal organisation vars främsta roll är att gömma illegala invandrare eller ge bistånd till diktaturer.

I dagsläget är enda chansen att förhindra detta att rösta SD, även i kyrkovalet och oavsett vad man tycker om politisk inblandning i kyrkans angelägenheter. Vi har haft en statskyrka så länge att det knappast går att bryta banden mellan kyrka och politik under överskådlig framtid (och enligt min mening är det förstås inte ens önskvärt - jag var emot att kyrkan skildes från staten år 2000), så måste vi dras med politiker i kyrkan så bör det i alla fall vara rätt politiker.
Citera
2013-08-27, 11:28
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Tord Nordblom, ordförande för Frimodig kyrka i Göteborgs stift:

Citat:
Mitt engagemang för flyktingar och asylsökande har pågått i minst 25 år och var som mest intensivt när vi hade en flyktingförläggning i det pastorat där jag var kyrkoherde i 17 år. Det var så uppmärksammat också i medierna att många journalister helt enkelt kallade mig ”flyktingprästen”. Erfarenheterna från de åren resulterade i en bok ”Andrum i Ucklum”, en bok om församlingens engagemang för en familj med 10 barn som bodde i vår kyrka i nästan 7 månader. I Boken finns också ” En liten handbok” till hjälp för dem som önskar veta mer om hur flyktinmottagandet fungerade då. Förra året motionerade Frimodig kyrka i Göteborgs stift om flyktingfrågan och det har resulterat i att stiftet just nu undersöker möjligheten att starta en Rådgivningsbyrå också i Göteborg, tänkt att fungera ungefär på samma sätt som den i Stockholm. Den som påstår att Frimodig kyrka har främlingsfientliga tendenser, eller samverkar med främlingsfientliga krafter, är helt enkelt dåligt informerad.
Citera
2013-08-27, 11:32
Medlem
JehovasSistaVittnes avatar
De kan glömma min röst nu iallafall! Usch kriminella i kyrkovalet, har de ingen skam i kroppen?
Citera
2013-08-27, 12:17
Medlem
Ints avatar
Kommer det finnas valsedlar för SD vid vallokalerna?
Citera
2013-08-27, 13:17
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Vilka svin. Man gömmer alltså folk som i sina hemländer skär halsen av Kristna.

Snacka om att inte förstå ens det mest grundläggande i Bibeln, men så är ju Svenska kyrkan en plats för idoldyrkare (ett krucifix är en idol era efterblivna åsnor, samma sak med era "Jesus"bilder som är strikt förbjudna).

De kanske skulle byta namn till Kriminell Frimodig Kyrka eller kanske Frimodig Kriminell Kyrka?
Vilket som låter bäst.

Guds metoder går inte ut på att du ska bryta mot lagen, speciellt inte när det rör sig om lagar som är så pass mesiga som dessa är, man dissar alltså hela nationen genom att gömma undan de som icke funnits ha några skäl att få stanna (man har fått sig en rättvis prövning och sedan gått under jord). Det hade varit en sak att bryta mot en orättfärdig lag som går emot Guds Ord men här rör det sig inte om några sådana lagar.

Gud är verkligen inte med dessa människor. Tänk vad förvånade de ska bli när de vaknar upp i helvetet.
De kommer låta som dessa:
Mt 7:22 Many will say to me in that day, Lord, Lord, have we not prophesied in thy name? and in thy name have cast out devils? and in thy name done many wonderful works?
Mt 7:23 And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity.

Notera hur Herren säger att dessa brottslingar ska lämna honom, det är exakt vad denna Maffia kyrka håller på med.
Citera
2013-08-27, 13:24
Medlem
Givet att uppgifterna stämmer, så är det givetvis inte bra. För det första skall givetvis även Kyrkans företrädare följa svenska lag, sådan den nu demokratiskt beslutad är. För det andra är det var kristens plikt att omvända musselmaner - inte att hjälpa dem kvarbli i sitt vantroende. För det tredje heter det Svenska Kyrkan, inte Hela världens Kyrka. Kyrkan skall enligt mitt förmenande inte vara kosmopolitisk och universell, utan i första hand ta de nationella ansvaren. Det var bland annat därför Gustaf Vasa en gång skapade den. Ytterligare en kosmopolitisk frikyrka har vi ingen nytta av.
Citera
2013-08-27, 13:33
Medlem
AgentJoyBoys avatar
För att återknyta till ditt inlägg Urarva:

Anna Sophia Bonde, ledamot i styrelsen för Frimodig kyrka anser följande:

Citat:
I sitt tal häromdagen uttryckte Sverigedemokraternas ledare Jimmie Åkesson oro för att Svenska kyrkan blivit allt mindre svensk. Om detta rapporterar Svenska Dagbladet idag. Han uppmanade därför alla SD-sympatisörer att rösta i kyrkovalet, för att – antar jag – återställa balansen.

Liksom Jimmie Åkesson tycker jag mycket om ”En vänlig grönskas rika dräkt”. Ändå är jag långt ifrån säker på att det som är gott med Svenska kyrkan i första hand är just det ”svenska”.
Citera
2013-08-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
För att återknyta till ditt inlägg Urarva:

Anna Sophia Bonde, ledamot i styrelsen för Frimodig kyrka anser följande:

"Det svenska" är väl snart det enda som är gott i en kyrka som både gömmer flyktingar och tillåter homovigslar. Anna Sophia Bonde borde på allvar fundera på om Kyrkan numera på något enda sätt har någon anknytning till traditionell kristen tro.l
Citera
2013-08-27, 13:42
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
"Det svenska" är väl snart det enda som är gott i en kyrka som både gömmer flyktingar och tillåter homovigslar. Anna Sophia Bonde borde på allvar fundera på om Kyrkan numera på något enda sätt har någon anknytning till traditionell kristen tro.l

Ja Gud har de lämnat för ganska längesedan så du ha rätt i att "det svenska" är det sista bra i den boningen. Och du har helt rätt, de har verkligen missat att de ska missionera dessa hedningar inte låta de fortsätta i sin villfarelse och sådana som mot förmodan skulle bli återfödda så kommer de genast vilja åka hem och missionera sina förlorade släktingar. Det blir win-win för alla.

Men så tänker ju inte dessa plastkristna.
Citera
2013-08-27, 13:44
Bannlyst
Intressant perspektiv och trådstart. Varför är då Helle Klein så rädd för ett stort Frimodig Kyrka om de samtidigt är positiva till invandring som alla andra?

Vore intressant att faktiskt gå till botten med Frimodig Kyrka och se vad de egentligen står för..
Citera
2013-08-27, 13:55
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Intressant perspektiv och trådstart. Varför är då Helle Klein så rädd för ett stort Frimodig Kyrka om de samtidigt är positiva till invandring som alla andra?

Vore intressant att faktiskt gå till botten med Frimodig Kyrka och se vad de egentligen står för..

Helvetes Klein är ju extrem extremvänster, dvs. konkurrens om godhetspoängen.
Helvetes Klein vill nog inte dela på godhetspoäng med såna som är alldeles för höger på vänsterskalan, för henne så är ju höger om hennes position nästan extremhöger.

Kikade in på deras hemsida:
http://frimodigkyrka.se/

Konstaterar att de är någon sorts extremvänster men som sagt Helvetes Klein är extrem extremvänster.

Sen lite kuriosa:
Noterar att man inom Frimodig kyrka använder sig av en klassiskt stiliserad 666 logotyp (jag studerar symbolik och har sett väldigt många stiliserade 666 logotyper, Frimodig kyrka använder en klassisk stiliserad 666 symbol).

Kika in Googles logotyp som exempel:
http://www.remnantofgod.org/images/google666.jpg
http://extremelifechanger.com/web_im...66-2d326bd.jpg

som är en klassisk stiliserade 666 logotyp, precis som Frimodig Kyrka.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2013-08-27 kl. 13:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in