• 1
  • 2
2013-08-26, 11:19
Medlem
Damacys avatar
En helikopter har strtat i Flatensjn sder om Stockholm, enligt SR s var det tv passagerare ombord.

http://www.dn.se/sthlm/helikopter-ha...dra-stockholm/

Ngon som sitter p mer info? Jag bor ett stenkast drifrn men har ingen mjlighet att ta mig dit just nu. Ngom sett eller hrt ngot?
Citera
2013-08-26, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
En helikopter har strtat i Flatensjn sder om Stockholm, enligt SR s var det tv passagerare ombord.

http://www.dn.se/sthlm/helikopter-ha...dra-stockholm/

Ngon som sitter p mer info? Jag bor ett stenkast drifrn men har ingen mjlighet att ta mig dit just nu. Ngom sett eller hrt ngot?

Det lter allvarligt. Synd att du inte har mjligheten att ta dig dit och fotografera och rapportera hr i trden.

Citat:
En helikopter uppges ha strtat i Flatensjn i sdra Stockholm. Larmet kom in till SOS Alarm strax innan klockan elva och tv personer uppges befinna sig i vattnet. Rddningspersonal r p vg till platsen.

http://www.expressen.se/nyheter/heli...t-i-stockholm/
Citera
2013-08-26, 11:40
Medlem
Aftonbladet gr live om ngon minut.

Gissar p att det r en Robinson 22 eller 44 det handlar om.

Edit: Missade att DN skrev att det kanske rr sig om en Robinson 44
Citera
2013-08-26, 12:14
Medlem
Damacys avatar
Uppdatering p SR nu, olyckan skedde inte vid Flatenbadet utan vid Tyres-Flaten, som ligger vid Nyfors i Tyres. Det var en helikopter som tog vattenprov som strtade och bda passagerarna ska ha klarat sig oskadda. Ett gng kanotister i nrheten ska ha hjlpt dom upp ur vattnet.

Jvla tur egentligen, nr frst hrde nyheten var jag sker p att bda passagerarna strykit med.
Citera
2013-08-26, 13:51
Medlem
Vad var det fr REG p HKp`?
Citera
2013-08-26, 14:07
Medlem
Snaidistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimb3n

U-137, hur skulle man veta det?
Lr ju ligga p botten.
Citera
2013-08-26, 14:21
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimb3n

Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
U-137, hur skulle man veta det?
Lr ju ligga p botten.

Helikoptern lr dyka upp webtrak om ngra timmar.
D br vi se vad den har fr reg-nr, vad det var typ/modell osv.
Citera
2013-08-26, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Helikoptern lr dyka upp webtrak om ngra timmar.
D br vi se vad den har fr reg-nr, vad det var typ/modell osv.

Den frsvinner frn radarn ca 10:50:40. Den startade frn BMA. Str ingen info om helikoptern utan endast att den kom frn BMA och hade transponder 7000.
Citera
2013-08-26, 19:03
Medlem
ElCaminoSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 39-1900
Aftonbladet gr live om ngon minut.

Gissar p att det r en Robinson 22 eller 44 det handlar om.

Edit: Missade att DN skrev att det kanske rr sig om en Robinson 44

Vet ej hur mnga procent av Sveriges helikoptrar som utgr R22/44-or men de tycks verrepresenterade vid olyckor? Ngon som sitter p statistik.

Personligen skulle jag aldrig stta rven i en Robinson, uppmanar alla att undvika det s lngt det gr.

Hemma-snickrad skit r vad det r.
Citera
2013-08-26, 19:18
Medlem
Robinsons helikoptrar r nog s skra som en enmotorig helikopter blir, men rika gubbar kanske inte alltid r bst i vrlden p allt bara fr att dom har rd att kpa prylar
Citera
2013-08-26, 19:40
Medlem
BleAivanos avatar
Olyckor/incidenter med R22/R44: http://www.griffin-helicopters.co.uk...ufacturerKey=1
Citera
2013-08-26, 19:47
Medlem
Beaver14s avatar
Tv personer ombord, detta r saxat frn den enes facebook (vnners bekant)

" Piloten NN sa alldeles innan att det kunde vara svrt att bedma hjden fr att det var s spegelblankt p sjn. Men nr jag fixade lite med utrustningen s dunsade det till och brjade forsa in vatten genom sidan dr jag satt d drren var borttagen infr provtagningen. Men jag knppte snabbt ls mig o trasslade bara in foten lite grann i en lina o kom ut innan helikoptern slagit runt. Men det var varmt o sknt i vattnet o vi fick skjuts av ngra kanotister, synd bara att min telefon blev kvar... Helikoptern var f.. en tio r gammal Robinson R44 som nu r kaputt."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in