• 1
  • 2
2013-08-25, 08:34
Medlem
Hej!

(Jag kanske har placerat tråden fel nu)

Min kille ska komma till Göteborg från Holland och man kan säga att det är vår första riktiga tid tillsammans. Vi har precis blivit tillsammans.

Jag vill ha förslag på aktiviteter man kan göra ihop? Det behöver inte vara sådär superromantiskt men ändå mysigt. Tips?
Citera
2013-08-25, 08:35
Medlem
Det är bara 3 dagar. Över helgen..
Citera
2013-08-25, 08:39
Medlem
Det där beror ju på vad man själv tycker är "romantiskt". Skansen Kronan i Haga är ju fint att ha en picknick vid exempelvis. Från kungshöjd har du en fin utsikt över stan, rätt mkt hundskit där uppe dock, så inte så jätteromantiskt.

Åk ut till skärgården? Kostar billigt, och fina promenadstråk finns det, och säkert en del fina matställen, eller även picknick därute funkar fint.

Finns ju en del att hitta på så att säga, men mycket beror ju på vad man själv tycker är just... romantiskt.

Lycka till!
Citera
2013-08-25, 08:41
Medlem
Tack för tipsen! Önskar att det var vinter haha. Det är jättemysigt på Liseberg då..
Citera
2013-08-25, 09:25
Medlem
Som sagt, det beror på vad man tycker är romantiskt.
Jag har tips, allt från bisarrsex insmorda i senap och endast iförd Kalle Anka-mask till luftballongfärd över Kebnekaise, där man skålar med skumpa (nej jag kan inte stava till champagne) i kristallglas bärgade från regalskeppet Kronan.
Citera
2013-08-25, 10:16
Medlem
En del tycker det är mysigt att promenera i Haga och besöka fiken med de "de stora kanelbullarna".

Det finns rätt stor variation av butiker i Haga o Linné, kanske kan vara trevligt.
Citera
2013-08-25, 10:31
Medlem
Gymmes avatar
Gå runt i botaniska trädgården eller trädgårdsföreningen.
Ta färjan ut till öarna.

Förövrigt är Göteborg en riktigt dålig stad för aktiviteter.
Citera
2013-08-25, 12:58
Medlem
Insidanavenross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilolala
Hej!

(Jag kanske har placerat tråden fel nu)

Min kille ska komma till Göteborg från Holland och man kan säga att det är vår första riktiga tid tillsammans. Vi har precis blivit tillsammans.

Jag vill ha förslag på aktiviteter man kan göra ihop? Det behöver inte vara sådär superromantiskt men ändå mysigt. Tips?
Själv tycker jag att mysiga aktiviteter är sådanadär som inte kräver mycket planering/förberedelser, så jag utgår från det i mina tips. Ta en tripp ut till Vrångön i södra skärgården och gå i den vackra naturen, klättra upp för dendär hiskliga backen till Skansens krona och sitt med en picknick på kanonen (när jag var där senast låg den faktiskt på marken), ta paddan genom Göteborg, gå på Liseberg och åk den mysiga karusellen Jukebox, gå i deras lustgård. Ta en picknick i Slottsskogen. Gå en söndaspromenad i Haga i alla charmigt små butiker och dela på en tallrikstor kanelbulle på husaren. Ta någon kväll till bubbelpool och bastu bara för er själva. Gå på något nattöppet café, ha nattpicknick i någon park.

P. S. Glömde bort båten vid Järntorget till EEriksberg och att gå längs Götaälv. Sedan ser jag nu i efterhand att någon har tipsat indirekt om caféet Husaren. Fler caféer som är betydligt mer mysiga är Villekulla (kakbuffé) och con amor nära Skansen krona. Vill man sitta trångt och bullrigt och dricka gott kaffe ska man gå till bar italia på Prinsgatan som ligger i Linnéstan.
Senast redigerad av Insidanavenros 2013-08-25 kl. 13:10.
Citera
2013-08-25, 17:54
Medlem
Tacı så mycket! Det var jättebra tips! Speciellt det sista inlägget. Upptäckte att jag inte ens själv har så bra koll på Göteborg ( skärgården osv.).

Kanske blir ett besök på café husaren, slottskogen och kanske ett åk med paddan för den minns jag knappt själv att jag åkt
Citera
2013-08-25, 18:04
Medlem
Obscurites avatar
Det finns massor ni kan göra i Göteborg.

* Promenad i slottsskogen med fika
* Besöka Universum
* Liseberg
* Paddan
* Diverse klubbar o barer på Avenyn
* Åka utanför Göteborg och bada vid stranden/grilla vid stranden.

Finns ju allt möjligt att göra.
Citera
2013-08-25, 18:34
Medlem
Hej!
Romantiskt kan vara att paddla kanot i Delsjön, var tidig så är kanske lilla ön mitt emot stranden ledig - helt underbart ställe. Paddlar man vidare hittar man alltid egen mysig plats.
Citera
2013-08-25, 18:37
Medlem
Elementarts avatar
Liseberg är väl ändå småmysigt, även om man kanske inte åker så många attraktioner så kan det nog ändå vara kul att strosa omkring där o käka sockervadd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in