Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
I mina forum (Integration&Invandring och Resor) så förekommer det inte sådana här inlägg så jag har begränsad erfarenhet av hur det fungerar. Däremot så ska man inte underskatta kraften i s.k. "sociala medier" dit Flashback måste räknas.
I stället för att jag ska säga något som är "klokt"
Hur tycker ni att det ska hanteras? Vad kan göras för att förhindra att forumet används för att hetsa folk som är borderline att ta självmord?
först och främst vill jag bara säga att du är en bra moderator som frågar efter råd och inte bara dumförklarar oss "vanliga" användare.
men men, jag tycker att jag är relativt aktiv inom r&s och skrev även på den "goda" sidan i den i trådstarten länkade tråden. det finns ett par användare (de s.k. "snälla killarna", välkänt inom den forumdele, de har tom med fått en egen samlingståd nu i sommar) som har uppenbara psykiska problem (vissa säger att de är troll, men dessa har hållt på i ett år minst, läs tex trådstarter av han som startade tråden som länkas i denna trådstarten). och de blir frusterade för att de inte får någon form av kontakt med tjejer, jag pmade med en använadre väldigt lik poors (laboum tror jag att han stavades) som outade sig helt för mig och hans problem stämde så han var inget troll iaf. men när dessa mår så illa som de gör så skriver de mycket skit om kvinnor i frustration för att bearbeta sitt "hat", och bemöts sedan av uppmaningar til självmord osv. och laboum slutade sedan att vara aktiv här, om han besämde sig för att fb inte gav honom något eller om han till slut valde att ta sitt liv vet jag inte. vet inte ens om jag vågar eftersforska i det på egen hand.
nu svamlar jag bara, men jag ville bara ge mitt perspektiv och säga att det finns personer som har verkliga problem och när de blir så här trakasserade som tex poors har blivit nu i
över ett år så blir situationen bara värre och värre för dem.
att införa någon regel för det hela låter på pappret som något bra, men det "begränsar yttrandefriheten" som jobbar emot flashbacks intresse och det finns ju fall som man då skulle kunna bli avstängd för när man kanske inte förtjänar det. se tex pedofil-forumet där det finna massor av såna uppmaningar.
svårt ämne, personligen så skulle jag nog gärna se en sådan regel som det ser ut just nu.