Citat:
Ursprungligen postat av
ÅnkelGunnar
Då räknar du enbart i syfte att att påvisa en poäng.
Och det gör inte du? Haha. Du har säkert haft rätt hela livet, så vad jag skriver nu spelar nog ingen som helst roll. Nedan föreligger en lista över
negativa inlägg i kronologisk ordning:
Citat:
Dumfan, strypning är inget nöje.
Har du ingen bil .. koloxoid äger ..
Citat:
Du kommer aldrig våga, du är för feg.
Citat:
Det märks på det sättet du skriver på att du bara är en skojjare, gå och häng dig LurifaxFlux.
Citat:
Jag har inte provat strypning via rep men har blivit strypt på andra sätt (Kampsport) och man slocknar oftast efter några sekunder så jag tror inte att du kommer känna någon smärta direkt.
Annars kan jag rekommendera originalhängningen vilket är om du lyckas konstruera en höjd som du kan hoppa ifrån då du lär garanterat knäcka nacken.
Har du tänkt på att det kommer bli en ytterst tråkig syn för dina vänner eller eventuellt hyresvärd/motsvarande när de hittar dig? Ingen gillar ett lik.
Citatet ovan är
övervägande negativt trots den nästan brydda kommentaren på slutet...
Ja, då fortsätter vi:
Citat:
Wow, ännu en patetisk själ som väljer den feges utväg.
Du kunde väl ha byggt en bomb och sprängt dig själv och halva Rosengård i luften så hade du iallafall dött en hedersfull död alla skulle minnas!
Citat:
Är det långt kvar? Jag ska åka och jobba snart nämligen....
Jag tolkade ett av inläggen fel (något om att han skulle ge en live-show) samt uteslöt ett annat inlägg om att han skulle skita ner sig om han hängde sig och att det inte är något häftigt sätt att bli ihågkommen (vilket väl var det minst negativa i den negativt laddade följden).
Alltså landar vi på
sju stycken.
Alla dessa skulle jag inte kalla för "hets", men flera dock.
Jag måste också tillägga att jag - såvitt jag kommer ihåg - aldrig har skrivit att Marcus "hetsades till självmord", för det låter inte alls rätt i mina öron, och det är inte slutsatsen jag försöker dra. Han verkade ganska säker på sin sak när han skapade tråden, och allt detta är hypotetiskt ändå, så ingen av oss vet vad som hade kunnat hända.
Att
flera hetsade honom är fortfarande ett faktum, och fortfarande mycket märkligt att dementera detta, för jag skriver inte att han hetsades till att begå självmord - endast att flera hetsade honom. Ingen av oss vet ju hur han påverkades... Fast sedan kan vi ju dra en och annan slutsats om det faktum att han ca 5 minuter innan självmordet skrev att han började ångra sig. Det talar för min räkning, inte din.
Vidare fick jag det till 17 inlägg som är relevanta, när vi uteslutit hans egna (samt andra irrelevanta inlägg). Sju av sjutton. Kan du inte bara erkänna att dessa
kanske kan ha haft inverkan? Det blir lite löjligt annars. Du behöver inte tjafsa om konstateranden om att han hetsades till självmord, för det är ingenting jag påstår. Jag försöker vara konsekvent och ser således en faktor i en betydande del av negativt laddade inlägg bara.