• 5
  • 6
2013-08-30, 15:23
Medlem
Bbobis avatar
Tycker det inte är dyrt ens om man köper rökt lax om romsås.

Men då har jag bara mig själv att föda. Hade jag haft en familj på 5 hade nog min åsikt varit en annan.

Sedan är det lätt att äta billigt, finns jättemycket man kan göra. Kollar man dessutom efter extrapriserna och kort datum blir det ofta hur billigt som helst.

En maträtt jag faktiskt tycker är underskattad är stekt falukorv med potatis och ketchup. Jättegott

Falukorven får man rätt ofta 800g för 15kr (just nu 19:90 för 1kg på coop som medlem) och så potatis samt ketchup till det.

Nu brukar jag helt enkelt köpa det jag är sugen på. Men när det är sådana erbjudanden brukar jag ändå passa på. Stekt falukorv enda dagen och ugnsfalukorv den andra. Båda väldigt goda
Citera
2023-09-21, 20:14
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Det här var verkligen ett konstigt perspektiv. Tycka mat är billigt? Går du in på Ica och tar en handfull märkesvaror är du uppe i 500 på nolltid.

Kommer ihåg förr när man kunde handla för 100 kr och känna att man bunkrat upp ett tag. Nu kostar det ju minst 250 kr varje gång även om man bara kompletteringshandlar. Mat är dyrt enligt mig.
Citera
2023-09-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Det här var verkligen ett konstigt perspektiv. Tycka mat är billigt? Går du in på Ica och tar en handfull märkesvaror är du uppe i 500 på nolltid.

Kommer ihåg förr när man kunde handla för 100 kr och känna att man bunkrat upp ett tag. Nu kostar det ju minst 250 kr varje gång även om man bara kompletteringshandlar. Mat är dyrt enligt mig.

Tråden är 10 år gammal, mycket hinner hända på den tiden!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in