• 1
  • 2
2013-08-22, 13:42
Medlem
Tjenare, det är så här att jag är 18 år gammal och bor i en 2a ihop med tjejen som är 21 och börjar nu på komvux om ett par dagar. vi har tidigare levt på försörjnings stödet som låg på 10400, (även till hyran är inräknat) och nu säger dom att eftersom min sambo "flickvän inte ens gifta" börjar komvux så ska hon försörja mig. och dom bablar om att det är enligt samboavtal. tycker detta låter högst orimligt då för det första att hon får mycket mindre pengar från skolan, och det räcker knappt till hyran. så därför vill ja höra lite här med folket om ni kanske har lite svar och funderingar angående just min fråga.... är det rimligt? jag menar vi e inte gifta. jag har tidigare hört att om man är gift så är det den enas skyldighet att försörja den andre om en av parterna är arbetslös men kan det helt seriöst vara så åt helvete att min flickvän ska försörja mig med sitt lån? till och med min mor som jobbar som social sekreterare säger att det inte stämmer men jag vetefan hur ja ska gå till väga.

har ni påhopp att komma med så kan ni ist bara hålla käften och sätta er i erat runk hörn och böla lite mer om att jag är skattesnyltare eller dylikt. har sökt 300 jobb sedan ja fyllde 18 och även jobbat för kommunen för att ens kunna få försörjnings stödet..tack på förhand.
Citera
2013-08-22, 14:20
Medlem
Sök jobb som du har en möjlighet att få. Mcdonalds, burger king, städjobb, lagerarbetare, diskare på restaurang, arbetare på åtrvinningstation. Och så vidare.

Skriv ett hyresavtal med flickvännen om att du är inneboende och behöver betala hyra.
Citera
2013-08-22, 14:24
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyweed
jag menar vi e inte gifta.

Det spelar dock ingen roll.

Sambolag (2003:376)
Vad som avses med sambor

1 § Med sambor avses två personer som stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har gemensamt hushåll.
Citera
2013-08-22, 15:39
Medlem
Börja plugga nånting eller gå till amf så får du cash därifrån?