Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-22, 07:34
  #1
Medlem
Hejsan, detta är nu 3 gången på 1 år då jag får "Urinvägsinfektion" Har varit hos läkarn 2 gånger, för den 3 gången kom nu inatt. Känns som jag är kissnödig 24/7 som jag inte tömmer helt ordentligt, det ligger och kittlas längst ut på ollonet hela tiden som jag är jätte kissnödig men det kommer typ 1 matsked när jag trycker. sen kommer det ungefär 2-3 droppar blod det sista ibland också.

Varje gång jag vart hos läkarn så har det inte vart urinvägsinfektion, men ändå fått medicin mot det. klamydia är det inte då jag fortfarande är O***ld men slitsamma. Vad kan det vara???
Citera
2013-08-22, 07:37
  #2
Medlem
stelapinnens avatar
Du kanske onanerar ganska mycket så din kropp behöver urinera för att rensa i röret!
Citera
2013-08-22, 07:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
Du kanske onanerar ganska mycket så din kropp behöver urinera för att rensa i röret!


Hur menar du nu??
Citera
2013-08-22, 08:40
  #4
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiceCube
Hur menar du nu??
Jag menar att när du har haft sädesuttömning så får du kissnödighetskänsla oavsett om du har urin i din blåsa eller ej, För att urinet ska rensa bort resterna efter utlösningen, Och om du inte har något urin i blåsan så fortsätter kissnödighetskänslan en lång stund efter med droppkänsla och obehagskänsla, Eftersom du inte lyckats rensa röret, Detta kan vara en teori eventuellt.
__________________
Senast redigerad av stelapinnen 2013-08-22 kl. 08:42.
Citera
2013-08-22, 11:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
Jag menar att när du har haft sädesuttömning så får du kissnödighetskänsla oavsett om du har urin i din blåsa eller ej, För att urinet ska rensa bort resterna efter utlösningen, Och om du inte har något urin i blåsan så fortsätter kissnödighetskänslan en lång stund efter med droppkänsla och obehagskänsla, Eftersom du inte lyckats rensa röret, Detta kan vara en teori eventuellt.


Brukar det komma lite blod isf? och hur länge brukar det pågå?
Citera
2013-08-22, 14:25
  #6
Medlem
Har de tagit odling? Om de inte har det så kan det vara bakterier som är resistenta mot den antibiotika du har fått.
Citera
2013-08-22, 16:06
  #7
Medlem
stelapinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiceCube
Brukar det komma lite blod isf? och hur länge brukar det pågå?
Har ingen aning då jag endast läst om detta och således aldrig testat själv.
Citera
2013-08-22, 16:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solemn-
Har de tagit odling? Om de inte har det så kan det vara bakterier som är resistenta mot den antibiotika du har fått.


Ja, när dem gjorde provet så sa dom att det inte var urinvägsinfektion men dom skulle skicka det på odling, har inte hört något mer efter det. och detta var dom 2 tidigare gångerna har inte vart hos läkarn än, har antibiotikan kvar hemma och det känns redan bättre efter 15 timmar, tagit 2 tabletter
Citera
2013-08-22, 23:05
  #9
Medlem
se till att dricka mycket (vatten) så du har något att kissa ut. Uvi kommer ofta då man druckit lite så bakterierna inte kissas ut rejält med jämna mellanrum.

Det är också mindre obehagligt att kissa om det finns nåt än å bara pinka blod. (fast man vill ju helst inte pinka alls, så lätt att skippa å dricka men det gör det bara värre)

viktigt att du käkar klart föreskrivna antibiotikakurer också. så du inte slutar direkt när det blivit lite bättre.

tycker gott du kan kräva lite mer svar från sjukvården också! fråga å fråga igen! varför, hur, hur förebygga, vad är det, kan ni testa mer, vad visade testen, vad betyder det, osv osv. du har rätt till info!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback