2013-08-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rossiko
Ok, tack. Sålänge min produktion och fertilitet återgår till det normala så är jag nöjd, sen får det ta den tiden det tar. Men det bör väl vara tillbaks på banan inom 6 månader efter en så pass mild kur?

borde den absolut vara japp
Citera
2013-08-23, 00:05
Medlem
rossikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
borde den absolut vara japp

Ska bli intressant att se vad primo kan ge och vad som behålls efter kur+pct!
Tack för infon!
Citera
2013-08-23, 10:54
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami

Menar du på orala? Att ökningar stagnerar efter 6-8v på tex testo-e stämmer väl knappast?

Den enda kuren jag tog som var lång så stagnerade jag åtminstone på winstrol depot injekt efter 8v. De sista veckorna efter det var helt meningslösa. Vet inte hur det är på testo eftersom jag körde korta kurer alltid annars, men tror att du stagnerar lite långsammare på injekt, och möjligen kan det bero på ester också. Att du stagnerar är dock utom allt tvivel, och de som är på året om brukar byta prepp och doser för att hålla igång ökningarna. Efter ett par kurer lärde jag mig att byta ett prepp mitt i kuren, tex 8v på testo, varav de fem första på dboll, och de sista fem (en v överlappning med ned/upptrappning) på winnar. Detta experimenterade jag mycket med.
Senast redigerad av HeadOfBoo 2013-08-23 kl. 10:57.
Citera
2013-08-23, 12:12
Medlem
ChuckyOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Den enda kuren jag tog som var lång så stagnerade jag åtminstone på winstrol depot injekt efter 8v. De sista veckorna efter det var helt meningslösa. Vet inte hur det är på testo eftersom jag körde korta kurer alltid annars, men tror att du stagnerar lite långsammare på injekt, och möjligen kan det bero på ester också. Att du stagnerar är dock utom allt tvivel, och de som är på året om brukar byta prepp och doser för att hålla igång ökningarna. Efter ett par kurer lärde jag mig att byta ett prepp mitt i kuren, tex 8v på testo, varav de fem första på dboll, och de sista fem (en v överlappning med ned/upptrappning) på winnar. Detta experimenterade jag mycket med.

Hur blev resultaten på det? Att byta prepp mitt i korta kurer? upplevde positiva resultat på att göra så?

Mvh
Citera
2013-08-23, 12:26
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyOne
Hur blev resultaten på det? Att byta prepp mitt i korta kurer? upplevde positiva resultat på att göra så?

Mvh

Hade definitivt kvalitativa ökningar längre på det sättet. Detta är inget nytt, många gör så här. Krävs dock orala eller korta estrar om man bara kör korta kurer. Tror man bör ha överlappning också på en vecka så att prepp nr 2 hinner börja verka.
Senast redigerad av HeadOfBoo 2013-08-23 kl. 12:29.
Citera
2013-08-23, 17:29
Medlem
BlueEyedDevils avatar
Citat:
Det är effektivare med att byta ester på testo exempelvis än att ligga på samma hela tiden för bästa resultat helt klart.. blir som en nykick efter prepp, ester byten.
Bara o kolla på proffsens prepp upplägg, många prepp involverande.
Citera
2013-08-23, 18:56
Medlem
ChuckyOnes avatar
Citat:
Hade definitivt kvalitativa ökningar längre på det sättet. Detta är inget nytt, många gör så här. Krävs dock orala eller korta estrar om man bara kör korta kurer. Tror man bör ha överlappning också på en vecka så att prepp nr 2 hinner börja verka.

Väldigt intressant. Ska bli roligt att se vad man har för form den dagen man kan testa det här, så får man se vilka prepp som passar. Så himla roligt att läsa om steroider. En hel vetenskap. Men också mycket logisk även ganska enkel ibland beroende på vem som förklarar..
Citera
2013-08-23, 18:57
Medlem
ChuckyOnes avatar
Citat:
egentligen inte.
men pct är att rekommendera oavsett kur. det finns ingen anledning öht att inte vilja ge hypofysen det mesta av vad man kan för att återhämta sig så effektivt som möjligt, inte ens för att se hur man reagerar med testosteron i lägre graden.

Ja varför ska man inte ge kroppen en bättre möjlighet framför en sämre? Väldigt logiskt att man ska gör allt man kan för sin återhämtning om det inte kostar mer än det smakar med bi effekter och skit.

Allt annat är destruktivt eller okunskap..
Senast redigerad av ChuckyOne 2013-08-23 kl. 19:00.
Citera
2013-08-23, 19:00
Medlem
ChuckyOnes avatar
Citat:
Jag skulle påstå att återhämtningen eg.inte har så mycket med preparaten att göra utan snarare individens hypofys. man hör ju folk säga deca stänger ner en hårt som fan, men det är ju mest för att deca är nandrolone ester och tar flera veckor för den att nå nivåer då kroppen börjar producera endogent testosteron igen detta kan ge komplikationer och få folk att tro "det stänger ner en som fan",medan det bara är så att du eg ska börja pct 3-4v efter sista deca än 2v som för testo, alltså blir det en förkort pct all in all....

det är lite därför folk rekar idag att köra testo 2v längre än deca.

Sådär enkelt kan det vara om man får det förklarat på rätt sätt..

+1
Citera
2013-08-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyOne
Ja varför ska man inte ge kroppen en bättre möjlighet framför en sämre? Väldigt logiskt att man ska gör allt man kan för sin återhämtning om det inte kostar mer än det smakar med bi effekter och skit.

Allt annat är destruktivt eller okunskap..

Precis min tanke.
Varför stoppa i sig steroider, och sedan undvika en så smidig återhämtning som möjligt för att 'PCT-preparat också har biverkningar', det är helt ologiskt.

Det finns ingen anledning att inte göra allting för att återhämta sig så fort som möjligt då detta i sin tur avspeglar hur mycket massa du behåller ifrån din kur.
Citera
2013-08-24, 11:18
Medlem
Wretch32s avatar
Om du menar återhämtningen efter kur så återhämtar du dig ju givetvist snabbare på snabba estrar än långsamma. T.ex snabbare på Testo P än Testo E.

Sen spelar ju även kurlängden och doseringsmängden in.

Mvh
Citera
2013-08-24, 14:06
Medlem
chebmamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Om du menar återhämtningen efter kur så återhämtar du dig ju givetvist snabbare på snabba estrar än långsamma. T.ex snabbare på Testo P än Testo E.

Sen spelar ju även kurlängden och doseringsmängden in.

Mvh

Det var exakt det jag menade ja, om det är någon skillnad på att om man legat på 500/750/1000mg e5d eller om man legat på 250mg e5d osv.

Är
6 månader på 750mg e5d TESTO-E är samma sak som
6 månader på 250mg e5d TESTO-E i återhämtningssyfte? Eftersom att båda nollställer egenproduktionen av hormoner etc?

Eller återhämtar man sig snabbare på mildare kurer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in