2013-08-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Den är mild, men min egen uppfattning om orala är att du tappar effekt efter 6-8v, så jag rekommenderar att hålla dig där, och strunta i PCT bara för att veta hur du reagerar. Det bör inte ta så lång tid att komma tillbaka på lagliga prepp efter 6-8v.

...Hahaha... Eller?
Citera
2013-08-22, 13:27
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
...Hahaha... Eller?

Verkligen inte. Vad är konstigt eller svårt att förstå?
Citera
2013-08-22, 13:32
Medlem
Citat:

egentligen inte.
men pct är att rekommendera oavsett kur. det finns ingen anledning öht att inte vilja ge hypofysen det mesta av vad man kan för att återhämta sig så effektivt som möjligt, inte ens för att se hur man reagerar med testosteron i lägre graden.
Citera
2013-08-22, 13:35
Medlem
Citat:

Ser inga som helst fördelar med att strunta i PCT. Sen håller jag inte med vad gäller effekt kontra längd när det kommer till orala aas.
Citera
2013-08-22, 13:42
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
egentligen inte.
men pct är att rekommendera oavsett kur. det finns ingen anledning öht att inte vilja ge hypofysen det mesta av vad man kan för att återhämta sig så effektivt som möjligt, inte ens för att se hur man reagerar med testosteron i lägre graden.

Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
Ser inga som helst fördelar med att strunta i PCT. Sen håller jag inte med vad gäller effekt kontra längd när det kommer till orala aas.

Primo minskar HPGA relativt lite, och på 6v tycker jag inte man behöver mediciner som har lika många biverkningar som steroiderna hade, speciellt inte på förstakur. Det kan också vara bra att känna hur det känns. Men visst, desto fortare man är igång igen, desto bättre för att behålla ökningarna.

Vad gäller hur länge du får resultat av en steroid varierar. Tog Dboll ihop med en kompis, och jag hade enorma ökningar efter 2v, medan han tog lite längre tid för att få dem. Han fortsatte dock öka någon vecka efter mig. Mina resultatökningar försämrades varje gång runt vecka 6.
Senast redigerad av HeadOfBoo 2013-08-22 kl. 13:44.
Citera
2013-08-22, 13:52
Medlem
Citat:
Primo minskar HPGA relativt lite, och på 6v tycker jag inte man behöver mediciner som har lika många biverkningar som steroiderna hade, speciellt inte på förstakur. Det kan också vara bra att känna hur det känns. Men visst, desto fortare man är igång igen, desto bättre för att behålla ökningarna.

Vad gäller hur länge du får resultat av en steroid varierar. Tog Dboll ihop med en kompis, och jag hade enorma ökningar efter 2v, medan han tog lite längre tid för att få dem. Han fortsatte dock öka någon vecka efter mig. Mina resultatökningar försämrades varje gång runt vecka 6.

att säga clomid/nolva har lika mkt biverkning är myt....det är ytterst få som drabbas av biverkningar och om vi tar biverkningarna på nolvadex är de doseringar långt över 20mg/dag.

men jag håller med,efter 6-8v så stagnerar ökningar oavsett steroid.
Citera
2013-08-22, 18:14
Medlem
rossikos avatar
Citat:
att säga clomid/nolva har lika mkt biverkning är myt....det är ytterst få som drabbas av biverkningar och om vi tar biverkningarna på nolvadex är de doseringar långt över 20mg/dag.

Vad för pct rekommenderas då? Dos?
Citera
2013-08-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rossiko
Vad för pct rekommenderas då? Dos?

clomid 25-50mg ed.
Citera
2013-08-22, 22:53
Medlem
chebmamis avatar
Tråden har gått lite offtopic men ställer några frågor ändå.

Citat:

Menar du på orala? Att ökningar stagnerar efter 6-8v på tex testo-e stämmer väl knappast?

Citat:
clomid 25-50mg ed.

Rekommenderar du clomid framför nolvadex som PCT? Varför?
Citera
2013-08-22, 23:05
Medlem
rossikos avatar
Citat:
clomid 25-50mg ed.

Jag antar att första intaget bör vara som vid övriga orala, 8-12 timmar efter sista intag.
Och sen ligga på i 2-3v?
Hur vet jag när jag bör gå av pct:n? Som sagt, min första kur. Uppskattar verkligen hjälpen.
Citera
2013-08-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Rekommenderar du clomid framför nolvadex som PCT? Varför?

eftersom tamoxifen binder till bröst,ben och lever och inte hypofysen vilket clomid gör så gör det clomid effektivare än tamoxifen tillsett ett återhämtnings perspektiv. nolvadex i sin tur kommer också påverka hypofysen men det tar längre tid pga att den inte binder sig till hypofysen helt enkelt.

Dessutom används clomid i vissa fall av hypogonadism och det gör inte tamoxifen. Varför tamoxifen är så populärt för PCT vet jag inte. alla som provat clomid håller nog med om att testiklarna utvecklas mångfaldigt fortare än under nolvadex. samtidigt påverkar nolvadex IGF1 negativt vilket i sin tur inte är positivt under PCT.

Båda är egentligen effektiva men måste man välja en säger jag clomid.

Citat:
Ursprungligen postat av rossiko
Jag antar att första intaget bör vara som vid övriga orala, 8-12 timmar efter sista intag.
Och sen ligga på i 2-3v?
Hur vet jag när jag bör gå av pct:n? Som sagt, min första kur. Uppskattar verkligen hjälpen.

ta dagen efter, kör 30dagar sen räcker det..man märker inte det utan hypofysen har sin egna gång helt enkelt men pct hjälper hypofysen att återhämta sig.
Citera
2013-08-22, 23:16
Medlem
rossikos avatar
Citat:
ta dagen efter, kör 30dagar sen räcker det..man märker inte det utan hypofysen har sin egna gång helt enkelt men pct hjälper hypofysen att återhämta sig.

Ok, tack. Sålänge min produktion och fertilitet återgår till det normala så är jag nöjd, sen får det ta den tiden det tar. Men det bör väl vara tillbaks på banan inom 6 månader efter en så pass mild kur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in