• 1
  • 2
2013-08-21, 19:56
Medlem
chebmamis avatar
Återhämtar sig egenproduktionen av testosteron likadant eller ej beroende på preparat?

Alla AAS stänger ju ner osv.

Låt oss säga att jag kör min första kur, jag kör enbart 250mg TESTO-E e5d/e7d i exakt 1 år.

ELLER så kör jag 250mg/500mg/750mg TESTO-E, med blast winstrol/dbol/oxar etc, kanske lite deca & tren, också det i EXAKT 1 år.

Återhämtar sig egenproduktionen olika eller likadant beroende på kur?(På samma människa ofc)
Senast redigerad av chebmami 2013-08-21 kl. 20:10.
Citera
2013-08-21, 20:11
Medlem
Jag skulle påstå att återhämtningen eg.inte har så mycket med preparaten att göra utan snarare individens hypofys. man hör ju folk säga deca stänger ner en hårt som fan, men det är ju mest för att deca är nandrolone ester och tar flera veckor för den att nå nivåer då kroppen börjar producera endogent testosteron igen detta kan ge komplikationer och få folk att tro "det stänger ner en som fan",medan det bara är så att du eg ska börja pct 3-4v efter sista deca än 2v som för testo, alltså blir det en förkort pct all in all....

det är lite därför folk rekar idag att köra testo 2v längre än deca.
Citera
2013-08-21, 23:43
Medlem
chebmamis avatar
Ok, ingen annan som har några erfarenheter kring det här?

Är det verkligen så att oavsett hur mild eller hård din kur varit så tar det oftast lika lång tid att återhämta sig?
Citera
2013-08-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Ok, ingen annan som har några erfarenheter kring det här?

Är det verkligen så att oavsett hur mild eller hård din kur varit så tar det oftast lika lång tid att återhämta sig?

Majoriteten säger nog nej, en hård kur är svårare/tar längre att återhämta sig ifrån.
sanningen är att alla reagerar olika på testosteron i lägre graden under en lång tid alltså en utdragen återhämtning efter en tung kur eller tungt kurande fast än att det inte yttrar sig förutom på papper.
Vissa tappar inte nämnvärt massa, vissa får inga problem med sexlusten eller mår dåligt och då ses det ju inte som att återhämtningen var speciellt svår trots att hypofysen för fullt arbetar med att återställa dig, samtidigt drabbas vissa hårdare helt enkelt.

Anavar är en steroid som inte stänger ner HPTA lika hårt som många andra, och steroider som stänger ner HPTA helt, ja den kan ju inte bli mer än 0 eller hur? Jag upplever inte att det blir mycket svårare att återhämta sig efter tung/lång kur än kort, men jag reagerar ganska bra på testo i undre graden. hade väldigt lågt ett tag samtidigt som jag trodde det var riktigt bra.

Om du ställer frågorna ur ett syfte att gå på en kur och vill ha anledningar att köra tungt för vinstmarginalen om återhämtningen är den samma vill jag bara inflika att ta det lugnt, kör aldrig över din egen fot med steroider, du har flera år på dig att bygga upp din drömfysik begå inga misstag.
Citera
2013-08-22, 10:19
Medlem
HeadOfBoos avatar
Jag tog längre tid att återhämta mig på deca av någon anledning, men troligen beror det på hur länge det ligger kvar i kroppen. Generellt sätt beror återhämtningen på hur länge du har kurat, så därför kurar jag aldrig längre än 8v. Att ligga ett år på orala är nog inte att rekommendera, och en kur över 12v som förstakur är inte heller klokt.
Citera
2013-08-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Jag tog längre tid att återhämta mig på deca av någon anledning, men troligen beror det på hur länge det ligger kvar i kroppen. Generellt sätt beror återhämtningen på hur länge du har kurat, så därför kurar jag aldrig längre än 8v. Att ligga ett år på orala är nog inte att rekommendera, och en kur över 12v som förstakur är inte heller klokt.

japp 6-8v är mest optimalt,snabba estrar helst 6v då hinner inte hypofysen bli helt avstängd och det blir en lättare återhämtning samt mindre risk att drabbas av permanenta förändringar i hypofysen.
Jag vill hävda, att dem flesta människorna inkl mig inte har några problem att återhämta sig under halvåret efter flera år on. Efter jag gick av, så tog det ca 6månader innan mina värden la på bra nivåer och nu 8½månad in så är dem nästan tillbaka i sitt ursprungliga läge. detta är ju ungefär lika lång tid som efter vilken kur som helst, generellt brukar man ju säga att man ska vara av lika länge som man var på+pct för att hypofysen ska bli 100% igen.

och under tidigare kurer 12-20v har det tagit ungefär lika lång tid innan dem nått ursprungligt läge, en aning kortare ca 6månader istället för 8½.
Citera
2013-08-22, 10:38
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
japp 6-8v är mest optimalt,snabba estrar helst 6v då hinner inte hypofysen bli helt avstängd och det blir en lättare återhämtning samt mindre risk att drabbas av permanenta förändringar i hypofysen.
Jag vill hävda, att dem flesta människorna inkl mig inte har några problem att återhämta sig under halvåret efter flera år on. Efter jag gick av, så tog det ca 6månader innan mina värden la på bra nivåer och nu 8½månad in så är dem nästan tillbaka i sitt ursprungliga läge. detta är ju ungefär lika lång tid som efter vilken kur som helst, generellt brukar man ju säga att man ska vara av lika länge som man var på+pct för att hypofysen ska bli 100% igen.

och under tidigare kurer 12-20v har det tagit ungefär lika lång tid innan dem nått ursprungligt läge, en aning kortare ca 6månader istället för 8½.

En liten notation, jag körde regelbundna korta kurer, och det var inga problem att återhämta sig om man tex körde 2 kurer per år. Men när jag körde 6v på 12v av (eller kortare tom) i några år så tog det faktiskt 6 månader innan jag kände mig helt normal igen.
Citera
2013-08-22, 10:52
Medlem
Citat:
En liten notation, jag körde regelbundna korta kurer, och det var inga problem att återhämta sig om man tex körde 2 kurer per år. Men när jag körde 6v på 12v av (eller kortare tom) i några år så tog det faktiskt 6 månader innan jag kände mig helt normal igen.

jag förespråkar också 6-8v kurer 1-2gånger året just för att det är effektivt all around, återhämtar sig snabbt, man får bra resultat och man behåller resultaten.

precis som du säger,efter 12v så börjar återhämtningen ta lite tid. men efter 4år tog den ungefär lika länge som efter 20v vilket jag tror indikerar på att hpta inte kan bli mer än 0 men detta är givetvis personligt.

jag tror däremot att risken för permanentskada ökar ju längre man ligger på.
Citera
2013-08-22, 11:05
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
jag förespråkar också 6-8v kurer 1-2gånger året just för att det är effektivt all around, återhämtar sig snabbt, man får bra resultat och man behåller resultaten.

precis som du säger,efter 12v så börjar återhämtningen ta lite tid. men efter 4år tog den ungefär lika länge som efter 20v vilket jag tror indikerar på att hpta inte kan bli mer än 0 men detta är givetvis personligt.

Måste också säga att på den tiden var PCT hcg, vilket jag inte tog, eller lagliga prepp som kreatin och testoboosters. Hade man kört några av dagens prepp eller bara lite clomid så hade man möjligen varit på banan tidigare. Nolva fanns, men användes inte då som pct.
Citera
2013-08-22, 11:11
Medlem
Citat:
Måste också säga att på den tiden var PCT hcg, vilket jag inte tog, eller lagliga prepp som kreatin och testoboosters. Hade man kört några av dagens prepp eller bara lite clomid så hade man möjligen varit på banan tidigare. Nolva fanns, men användes inte då som pct.

clomid är effektivt som sjutton och förstår inte varför de inte hyllas till skyarna för pct istället för nolvadex.

det är ju gött att du återhämta dig utan pct preparat men de flesta gör ju det när exogent testosteron faller under 100mg så börjar hypofysen så smått. jag har också lyckats återhämta mig utan pct prepp men det har varit aningen utdragen återhämtning men förr var det inte så lätt att komma över clomid som en burk dianabol
Citera
2013-08-22, 11:15
Medlem
rossikos avatar
Citat:

Jag går på min förstakur om ett par veckor och den kommer att bestå av primo tabs endast.
Hade då tänkt 10v på 100-150/mg per dag. Med tanke på steroidens mildhet borde det väl vara ok?
Funderar också på att köra pct efter, men man läser och hör olika om det där.
Kanske bättre att vänta och se hur kroppen reagerar, eller vad säger ni?
Har ni några tankar om hur den återhämtningen kan bli?
Citera
2013-08-22, 11:46
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rossiko
Jag går på min förstakur om ett par veckor och den kommer att bestå av primo tabs endast.
Hade då tänkt 10v på 100-150/mg per dag. Med tanke på steroidens mildhet borde det väl vara ok?
Funderar också på att köra pct efter, men man läser och hör olika om det där.
Kanske bättre att vänta och se hur kroppen reagerar, eller vad säger ni?
Har ni några tankar om hur den återhämtningen kan bli?

Den är mild, men min egen uppfattning om orala är att du tappar effekt efter 6-8v, så jag rekommenderar att hålla dig där, och strunta i PCT bara för att veta hur du reagerar. Det bör inte ta så lång tid att komma tillbaka på lagliga prepp efter 6-8v.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in