2013-08-22, 11:59
Medlem
I konsekvensens namn borde vi då mangrant lobotomera vänsterpacket.
Citera
2013-08-22, 12:03
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Tänk om ni kunde reagera lika starkt/kränkt när en av era Käre Ledare ville förbjuda adoptionerna för att "barnen skulle bli förvirrade".

Ser ni inte att det är exakt samma argumentation som används här?

Kritiken mot adoptioner har inget med ras att göra.
Adoptionsindustrin är en smutsig industri och bör stoppas. Det är ett kolonialt och rasistiskt tänkande som ligger bakom.
Det finns väldigt många kritiska röster i U-länderna där barnen hämtas ifrån som vill stoppa denna barnhandel. I Indien finns såkallade barnfabriker där unga mödrar föder barn på löpande band som sedan säljs till rika västerlänningar. Det här är verklig rasism.
En som besökt en sådan fabrik vittnande om hur mödrarna gråtandes tas ifrån sina barn.

Idag finns i västvärlden väldigt bra hjälp att få för par som inte kan få barn.

Och vad gäller just adoptioner finns det svenska barn som kastas mellan fosterfamiljer, den ena sämre än den andra. Dom skulle lika väl kunnat blivit adopterade och sluppit detta. Men svenska barn är för "fina" för adoption. Det finns hur som helst ett motstånd mot att göra svenska barn tillgängliga för adoption för svenska familjer. Kinesiska, indiska och afrikanska går dock bra.

Denna vidriga barnhandel måste stoppas! Fler och fler länder som har adopterat bort/sålt sina barn börjar nu tänka om. T ex Kina och Ryssland.
Läste en fruktansvärd berättelse av ett amerikanskt par som var på adoptionsresa till Kina och beskrev hur flickorna raddades upp och hur dom valde den "mest söta". Man kan få kväljningar av mindre.

Jag bedyrar att min avsky för internationella adoptioner inte beror på rastillhörighet. Och jag har svårt att se att Åkesson skulle lägga nåt som helst rasbegrepp i frågan.
Motståndet mot adoptionerna är störst i de länder som barnen tas ifrån. Och dom kan väl knappast vara rasister.

Fråga till adoptionsivrarna :
Ponera att vi har ett svenskt barn utan föräldrar i fosterhem. Anser ni att en rik familj i New Dehli som uppfyller alla krav som finns borde få adoptera detta blonda, blåögda barn?
Om ni inte gör det, varför inte?
Senast redigerad av stigma 2013-08-22 kl. 12:16.
Citera
2013-08-22, 12:10
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det är dumt av dig att bevisa min poäng, men jag tackar.

Det finns inga argument om tvångssterilisering från SD och det är inte heller meningen med artikeln. Syftet med den är att bevisa hur lätt det är att sitta själv och tycka en massa om människor man inte anser sig ha något gemensamt med. När sedan samma eller liknande argument kastas mot en själv så är det inte längre så lätt.

Men som ren försvarsmekanism så väljer du och många med dig att hänga upp dig på ett ord. Att det ännu inte finns några argument mot artikels mening bevisar bara hur rätt grabben har.

Ditt svar är otroligt innehållslöst ... vad vill du ha sagt egentligen?

"Syftet med den är att bevisa hur lätt det är att sitta själv och tycka en massa om människor man inte anser sig ha något gemensamt med. "

Har du ens läst artikeln?
Citera
2013-08-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Kritiken mot adoptioner har inget med ras att göra.
Adoptionsindustrin är en smutsig industri och bör stoppas. Det är ett kolonialt och rasistiskt tänkande som ligger bakom.
Det finns väldigt många kritiska röster i U-länderna där barnen hämtas ifrån som vill stoppa denna barnhandel. I Indien finns såkallade barnfabriker där unga mödrar föder barn på löpande band som sedan säljs till rika västerlänningar. Det här är verklig rasism.
En som besökt en sådan fabrik vittnande om hur mödrarna gråtandes tas ifrån sina barn.

Idag finns i västvärlden väldigt bra hjälp att få för par som inte kan få barn.

Och vad gäller just adoptioner finns det svenska barn som kastas mellan fosterfamiljer, den ena sämre än den andra. Dom skulle lika väl kunnat blivit adopterade och sluppit detta. Men svenska barn är för "fina" för adoption. Det finns hur som helst ett motstånd mot att göra svenska barn tillgängliga för adoption för svenska familjer. Kinesiska, indiska och afrikanska går dock bra.

Denna vidriga barnhandel måste stoppas! Fler och fler länder som har adopterat bort/sålt sina barn börjar nu tänka om. T ex Kina och Ryssland.
Läste en fruktansvärd berättelse av ett amerikanskt par som var på adoptionsresa till Kina och beskrev hur flickorna raddades upp och hur dom valde den "mest söta". Man kan få kväljningar av mindre.

Jag bedyrar att min avsky för internationella adoptioner inte beror på rastillhörighet. Och jag har svårt att se att Åkesson skulle lägga nåt som helst rasbegrepp i frågan.
Motståndet mot adoptionerna är störst i de länder som barnen tas ifrån. Och dom kan väl knappast vara rasister.
What? Nämnde jag ordet ras, etnicitet eller något i den stilen alls?

Jag syftade på Den Käre Ledarens (SD) uttalande om homosexuella adoptioner.

Citat:
Fråga till adoptionsivrarna :
Ponera att vi har ett svenskt barn utan föräldrar i fosterhem. Anser ni att en rik familj i New Dehli som uppfyller alla krav som finns borde få adoptera detta blonda, blåögda barn?
Om ni inte gör det, varför inte?
Självklart(!) borde den rika familjen i New Dehli som uppfyller alla krav få adoptera det föräldralösa barnet. Allt annat vore i det närmaste sinnesrubbat.
Citera
2013-08-22, 12:38
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
What? Nämnde jag ordet ras, etnicitet eller något i den stilen alls?

Jag syftade på Den Käre Ledarens (SD) uttalande om homosexuella adoptioner.
Varken bögar, pedofiler, nekrofiler, kannibaler eller andra sjuka människor med sexuella störningar ska få adoptera. Och speciellt inte adoptera babian-ungar.
Citera
2013-08-22, 12:40
Medlem
Citat:
Så du har inget emot att skicka en svensk flicka till våldtäktsdrabbade Indien som sägs vara ett av de värsta länderna att leva i för kvinnor?
Jag förutsätter självklart att ett av de mest grundläggande kraven är att den rika familjen kan garantera flickans säkerhet.

Sedan så uppfattade jag inte att din argumentation utgick inte utifrån landets situation, utan snarare att adoption var någon slags barnhandel. Men om landets situation gör det mer osäkert för barnet än att vara föräldralös i sitt ursprungsland så bör man självklart ta hänsyn till detta, och överväga ett annat land.

Låt mig då fråga dig varför du tycker att föräldralösa barn ska leva kvar i det våldtäktsdrabbade Indien?

Citat:
Det som U-länderna själva vill bort ifrån vill du införa i Sverige?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-22 kl. 12:45.
Citera
2013-08-22, 12:47
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
Låt mig då fråga dig varför du tycker att föräldralösa barn ska leva kvar i det våldtäktsdrabbade Indien?
Från ett våldtäktsdrabbat land till ett annat..
Citera
2013-08-22, 13:24
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ditt svar är otroligt innehållslöst ... vad vill du ha sagt egentligen?

"Syftet med den är att bevisa hur lätt det är att sitta själv och tycka en massa om människor man inte anser sig ha något gemensamt med. "

Har du ens läst artikeln?

För att vara övertydlig. Ja jag har läst artikeln, bemöt den nu.

Det skribenten gör är att han raljerar över din och många andra Sverigedemokraters retorik. Ni tycker ofta det är fel på alla andra som ni själva inte har något gemensamt med baserat på banala saker som hudfärg/religion. Det är själva syftet med artikeln. Alltså han vill inte tvångssterilisera någon utan han valde endast det begreppet för att skapa reaktion. Och lyckades kan tilläggas.

Reaktionen blev att du och många med dig kränkta Sverigedemokrater gick i taket och blev arga och ledsna. Ni kanske nu förstår hur orättvist det är att bli oskyldigt anklagad och bespottad.

Skit i artikeln nu. Koncentrera dig istället på de känslor du känner när du läser den och tänkt då gärna samtidigt. "-så här som jag känner nu, så vill jag inte att någon människa ska behöva känna".
Senast redigerad av Windchester 2013-08-22 kl. 13:26.
Citera
2013-08-22, 13:28
Medlem
Ints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikalisk
Har gått i samma klass som Teodor i flera år & han är, hands down, en av de skarpaste tänkare jag träffat. Ni missar helt poängen med hans retorik och tolkar det inte för vad det är, utan för vad ni vill att det ska vara. Ta ett steg bakåt, räkna till 10 & försök att tänka efter lite.

MVH

Nej, Teodor är inte en skarp tänkare, har själv haft onöjet att tvingas umgå med miffot, man måste vara en idiot för att tycka han är "en skarp tänkare".

Det Teodors vänner som skriver i den här tråden verkar missa är att artikeln fortfarande är korkad även om den är ironisk då det finns vetenskapliga belägg som visar att barn som växer upp i hem med homosexuella föräldrar mår sämre o drabbas av självmord i betydligt högre utsträckning. Som samhälle har vi självklart skyldighet att tänka på barnen i första han och inte tvinga dem att växa upp utan en mamma och en pappa såsom har gjorts i tusentals år och är det naturliga för barn av vår art. Antar att steriliseringen är en liknelse till det som man gör med folk som byter kön i Sverige för att vi inte ska ha "män" som kan bli gravida och "kvinnor" som producerar sperma. Kan förstår varför dessa ansågt nödvändigt, vet att det är inne bland vänstermuppar att ifrågasätta normer och den traditionella familjen men blir verkligen inte positivt för samhället ifall vi luckrar upp den basis som samhället vilar på ännu mer(familjen). Ifall dessa personer vill vara mänskliga freaks kan de banne mig bekosta det själva också istället för att ta upp skattepengar.

Sen så har ju förståss Teodor fel i antalet som håller med om SDs invandringspolitik, det är inte 10%(även om 10-20% antagligen kommer rösta på dem), utan 75,5% av dem som ej röstar SD tycker SD:s invandringspolitik är bäst. källa: http://www.yougov.se/wp-content/uplo...ionJan2013.pdf (sida 9).

Liknelsen är undermålig då samma villkor ej gäller för SDare som homosexuella o "transsexuella"(psykisk störning), SDare är kapabla till att ta hand om barn, inte homosexuella. Låt istället heterosexuella svenska familjer adoptera svenska barn i fosterhem o dylikt så vi kan ta hand om våra svenska barn istället för utländska. Nu kan man ju alltid gömma sig bakom "ironi" men sanningen är ju att även ironiskt är ju texten helt absurd o argumenten helt innehålls o meningslösa.

Skulle förövrigt vilja se hur man kan vara en skarp tänkare o tycka att dagens invandringspolitik är bra trots undersökning efter undersökning som visar vilken nettokostnad det är, den brottsvåg det har gett upphov till, hur oerhört stor den är jämnfört med andra länders och hur det har varit historiskt samt all forskning som visar på den segregation och de etniska spänningar som byggs in i samhället med en alldedes för stor invandring av folk som generellt sätt är både kulturellt men även genetiskt underlägsna svenskar. Det kanske går ur ett individuellt perspektiv att frånse generalla skillnader i folkgrupper men i ett samhälleligt perspektiv går detta absolut inte.

Kort sagt, Teodor är en idiot då han ej insett detta
Citera
2013-08-22, 13:34
Medlem
Ints avatar
Citat:
Det finns inga argument om tvångssterilisering från SD och det är inte heller meningen med artikeln. Syftet med den är att bevisa hur lätt det är att sitta själv och tycka en massa om människor man inte anser sig ha något gemensamt med. När sedan samma eller liknande argument kastas mot en själv så är det inte längre så lätt.

Ifall det inte finns några om tvångssterilisering från SD så faller hela premissen för artikeln din jävla dumskalle. Det där om "hur lätt det är att sitta själv att tycka en massa om människor man inte anser sig ha något gemensamt med" faller ju helt ifall SD och SDare inte har sagt detta, hur kan du inse detta din jubelidiot

Artikeln blir en ointetsägande smörja ifall SD inte har motsvarande om homosexuella o ironin blir totalt meningslös. Men det kanske du är för dum för att fatta, Teodor.
Citera
2013-08-22, 13:35
Medlem
stigmas avatar
Citat:
För att vara övertydlig. Ja jag har läst artikeln, bemöt den nu.

Det skribenten gör är att han raljerar över din och många andra Sverigedemokraters retorik. Ni tycker ofta det är fel på alla andra som ni själva inte har något gemensamt med baserat på banala saker som hudfärg/religion. Det är själva syftet med artikeln. Alltså han vill inte tvångssterilisera någon utan han valde endast det begreppet för att skapa reaktion. Och lyckades kan tilläggas.

Reaktionen blev att du och många med dig kränkta Sverigedemokrater gick i taket och blev arga och ledsna. Ni kanske nu förstår hur orättvist det är att bli oskyldigt anklagad och bespottad.

Skit i artikeln nu. Koncentrera dig istället på de känslor du känner när du läser den och tänkt då gärna samtidigt. "-så här som jag känner nu, så vill jag inte att någon människa ska behöva känna".

Fjams! Är jag SD:are? Jag tror jag hade sparkats ut ur SD ganska omgående.

Jag är inte arg och ledsen jag tycker bara det är intressant med dubbla måttstockar. Det finns tydligen ont hat och gott hat.
Och satiren och ironin i artikeln hade möjligen varit intressant och underfundig om den på något sätt återspeglade SD:s åsikter och vände dessa emot SD.
Nu återspeglar den mer sossarnas gamla partiprogram, fram till början på 70-talet. Men SD är offret. Märkligt.

Det blir för mycket fantasivärld av det hela. I din och Dantes lilla, lilla värld måste det finnas 1 eller 0, ont eller gott. Och då passar det alldeles utmärkt att klistra på SD alla möjliga åsikter som varken står i partiprogrammet eller åsikter som inte ens partiets mer radikala medlemmar har kläckt ur sig.

ps : vill du ha "onda" åsikter om homosexuella, gå in på första bästa muslimsajt.
Senast redigerad av stigma 2013-08-22 kl. 13:49.
Citera
2013-08-22, 13:39
Medlem
Ints avatar
Citat:
Fjams! Är jag SD:are? Jag tror jag hade sparkats ut ur SD ganska omgående.

Jag är inte arg och ledsen jag tycker bara det är intressant med dubbla måttstockar. Det finns tydligen ont hat och gott hat.
Och satiren och ironin i artikeln hade möjligen varit intressant och underfundig om den på något sätt återspeglade SD:s åsikter och vände dessa emot SD.
Nu återspeglar den mer sossarnas gamla partiprogram, fram till början på 70-talet. Men SD är offret. Märkligt.

Exakt, det verkar vara lite förvirrat med ironin här, men kanske kan Teodor och hans idiotvänner som vi vet läser tråden kan komma hit o debattera lite, eller det vågar ni inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in