2013-08-22, 10:46
Medlem
Kadischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Hänvisa till ett uttalande om tvångssterilisering.

Varför det? Jag skrev att jag inte tänker försvara grabben. Jag tänker bara garva åt er, de mest lättkränkta småkillar som finns....
Citera
2013-08-22, 10:49
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadisch
Varför det? Jag skrev att jag inte tänker försvara grabben. Jag tänker bara garva åt er, de mest lättkränkta småkillar som finns....

Märkligt. Du skrev ju att han ironiserar över uttalanden från SD:are. Men det tråden handlar mest om är stycket om tvångssterilisering. Och mig veterligen har inte SD:are nämnt något sådant.
Du verkar vara av annan åsikt, men kan/vill inte presentera några källor.

Däremot utgår jag från att alla sossar är mäkta stolta över sitt partis historik av tvångssterilisering av handikappade och zigenare.
Citera
2013-08-22, 10:51
Bannlyst
Citat:

Därför att du slänger ur dig påståenden! Då får du fan vara så vacker och backa upp det också. Eller kan du inte? Är du en sån där indoktrinerad idiot som slänger inlärda lögner kring dig?
Citera
2013-08-22, 10:52
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Om jag läser vad som står SD:s partiprogram så kanske du har rätt men om man lyssnar på vad företrädarna säger så framstår en helt annan bild.

Du menar när du gör helt fria tolkningar och sedan tar dessa för den absoluta sanningen, begravd under en falsk och rent kosmetisk yta av ord utan betydelse. Det är detta du menar med att en helt annan bild framstår. Dina egna fantasier är den här nya bilden.

Men för sakens skull, vad har du för belägg för den andra bilden? Har du någon länk eller något? Jag tar gärna till mig. Alla ser ju inte sanningen så klart som du, så jag skulle uppskatta om du kunde peka ut lite tvetydligheter.

Visa mig ulven i fårakläder.

Citat:
Jag tänker inte försvara vad grabben skrivit men SD:are brölar på med ryggmärgen utan att ens reflektera över syftet han hade från början. Av det drar jag slutsatsen att SD:are inte förstår vad ironi är. Och den här tråden är ett bevis på att jag verkar ha rätt.

Låter som ganska grova generaliseringar det här. Brukar du dra alla över en kam? Försvarar du förintelsen? Vi på Socialdemokratiska Socialstyrelsen har gjort en individuell bedömning av dig, och kommit fram till att du ligger i riskzonen för att utveckla felaktiga och rasistiska tankemönster. Nu är det upp till dig att välja om du föredrar att bli omskolad på journalisthögskolan eller om du vill genomgå sterilisering via Stig-Matz-programmet.

Sverige är en demokrati, så vi låter dig välja själv.
Citera
2013-08-22, 11:10
Medlem
8814s avatar
Det är sådana här personer som gör att man tappar hoppet om mänskligheten
Citera
2013-08-22, 11:16
Bannlyst
Citat:
Just det, enligt er svenskhatare kan ju aldrig svenskar bli kränkta, annat dock mot era älskade blattar som ju har tillåtelse att bli kränkta över allting..... Enligt svenskhatare är svenskar WT och drägg medan blattar som inte jobbar utan enbart jävlas med folk är något positivt och berikande....
Citera
2013-08-22, 11:16
Medlem
Tänk om ni kunde reagera lika starkt/kränkt när en av era Käre Ledare ville förbjuda adoptionerna för att "barnen skulle bli förvirrade".

Ser ni inte att det är exakt samma argumentation som används här?
Citera
2013-08-22, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Tänk om ni kunde reagera lika starkt/kränkt när en av era Käre Ledare ville förbjuda adoptionerna för att "barnen skulle bli förvirrade".

Ser ni inte att det är exakt samma argumentation som används här?
Skillnaden är att adopterade inte är riktiga barn medan barn man knullat fram själv är ens riktiga barn. Det finns dessutom argument som stöder att adopterade barn från väldigt annorlunda länder mår dåligt då de känner att de inte passar in rasligt i ett europeiskt land som Sverige. Adopterade är överrepresenterade när det gäller depression och självmord på grund av att de känner att de i te hör hemma här, lika lite som blonda svenska ungar hade kännt sig hemma i Kina eller Indien.
Citera
2013-08-22, 11:42
Medlem
Har gått i samma klass som Teodor i flera år & han är, hands down, en av de skarpaste tänkare jag träffat. Ni missar helt poängen med hans retorik och tolkar det inte för vad det är, utan för vad ni vill att det ska vara. Ta ett steg bakåt, räkna till 10 & försök att tänka efter lite.

MVH
Senast redigerad av Musikalisk 2013-08-22 kl. 11:45.
Citera
2013-08-22, 11:56
Bannlyst
Jo, vi tro dig...... INTE.... Skarp tänkare , det sa man om Karl Marx, 100 miljoner avrättade människor senare så har man omvärderat den bilden av Marx.

Citat:
Ursprungligen postat av Musikalisk
Har gått i samma klass som Teodor i flera år & han är, hands down, en av de skarpaste tänkare jag träffat. Ni missar helt poängen med hans retorik och tolkar det inte för vad det är, utan för vad ni vill att det ska vara. Ta ett steg bakåt, räkna till 10 & försök att tänka efter lite.

MVH
Citera
2013-08-22, 11:56
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Berätta mer om SD:s argument för tvångssterilisering.

Det är dumt av dig att bevisa min poäng, men jag tackar.

Det finns inga argument om tvångssterilisering från SD och det är inte heller meningen med artikeln. Syftet med den är att bevisa hur lätt det är att sitta själv och tycka en massa om människor man inte anser sig ha något gemensamt med. När sedan samma eller liknande argument kastas mot en själv så är det inte längre så lätt.

Men som ren försvarsmekanism så väljer du och många med dig att hänga upp dig på ett ord. Att det ännu inte finns några argument mot artikels mening bevisar bara hur rätt grabben har.
Citera
2013-08-22, 11:57
Medlem
mr.blobbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Skillnaden är att adopterade inte är riktiga barn medan barn man knullat fram själv är ens riktiga barn. Det finns dessutom argument som stöder att adopterade barn från väldigt annorlunda länder mår dåligt då de känner att de inte passar in rasligt i ett europeiskt land som Sverige. Adopterade är överrepresenterade när det gäller depression och självmord på grund av att de känner att de i te hör hemma här, lika lite som blonda svenska ungar hade kännt sig hemma i Kina eller Indien.

Vart vill du komma? det är klart som fan dom inte känner sig hemma.. problemet är att snart kommer inte vi svenskar känna oss hemma i vårt egna land!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in