Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-01-14, 00:23
  #73
Medlem
Prodelins avatar
I Sthlm har det börjat bli mode köpa stora amerikanska truckar typ Dodge RAM och liknande då vägarna är pissdåliga och gupp och annat överallt, stan är högst fientlig vad gäller det mesta idag, inte bara biltrafik.
Citera
2018-01-14, 12:37
  #74
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Passa er när ni kör över farthinder i Köpenhamn, att danskarna är bilhatare vet ju sedan länge (som bilist i Köpenhamn är man snarast betraktad som kriminell).. nåja.. farthindren är i alla fall alldedes för höga och även om man kör i "normal" hastighet över dessa hinder så slår fronten/underredet i.
Nja, dom prioriterar andra saker än bilistens möjlighet att hålla hög fart.
Citera
2018-10-21, 19:05
  #75
Medlem
HerrGickhans avatar
Min nya spaning är att fler har blivit bättre på att hålla lite hastighet över farthindren. Fortfarande är det dock många som tvärbromsar just före...
...och glider sedan över i 1 km/h.

Om man skär upp asfalten så att det bildas en nivåskillnad på 3-4 cm på några ställen kommer fartdårarna plötsligt att bli väglusar. De som gladeligen fräste på i 70 km/h kommer nu istället att hålla 15 km/h. Varför gör man inte sådana farthinder istället för dessa guppkonstruktioner?
Citera
2018-10-21, 21:26
  #76
Medlem
y.ys avatar
Är ju roligt att köra full gas kontra full broms mellan fartbubblorna.
Citera
2018-10-21, 21:37
  #77
Medlem
poxers avatar
Det är ju skillnad på farthinder och farthinder, lite bredare och rundade går ju fint men de små skarpa som ligger flera i rad (ofta vid vägarbeten) smäller något jävulskt i hela bilen oavsett hastighet, sen förstår jag inte varför man inte kan bemöda sig flytta ner dessa i diket när det är helg och inget arbete pågår.
Citera
2018-10-22, 18:15
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Det är ju skillnad på farthinder och farthinder, lite bredare och rundade går ju fint men de små skarpa som ligger flera i rad (ofta vid vägarbeten) smäller något jävulskt i hela bilen oavsett hastighet, sen förstår jag inte varför man inte kan bemöda sig flytta ner dessa i diket när det är helg och inget arbete pågår.

De ska flyttas undan efter varje arbetsdags slut.

Enda undantaget jag kan komma på, är när det är svårt att få folk att fatta (när de kör i 50kmh över de jävligaste utan att förstå varför de slår huvet i taket) och man lämnar kvar dem för att inpränta i folk att vägarbetet pågår.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback