Min kära lilla mormor, var nere på stan för några veckor sedan och köpte en bok, som skulle handla lite om mänskliga relationer och hur man ska jobba med sig själv för att må bättre.
Denna veckan fick hon ett brev på engelska, och livrädd ringer hon mig för att få reda på vad det är hon har gjort. "Vad har jag nu gjort?"
När hon köpte boken fick hon skrivit på ett "kvitto", och vips, fick de hennes kontaktuppgifter.
"Har jag bundit mig till något?"
Vidare i brevet står det handskrivet att en person vid namn Andrea, hälsar att det var bra att hon köpte boken, att hon skulle höra av sig om man hade några frågor, och att det sågs fram emot vidare kontakt. Tillsammans med ett tryggt "vi-är-ofarliga-jag-ville-bara-skicka-ditt-kvitto-till-dig" och en reklambroschyr för nått jävla audio andligt tillsammans meditering eller nått.....
Jag har aldrig, ALDRIG, hört att man var tvungen att skriva på ett 'kvitto' när man köper en bok.
Nästa gång jag köper BigMac&Co ska jag fan tvinga dom att ta mina kontaktuppgifter. "Nu skriver du mitt namn på detta kvittot, annars jävlar!"
Needless to say, boken kommer inte läsas.