2010-04-27, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskaffe
Nja. Beror på hur man ser det. I alla akutritära samanhang där målet är att att sluta med droger så ökar ju chansen just tack vare auktoriteten i sig. Ovasett om det är KKK,sceintologin eller mormonerna.

Problemet är ju allt runt omkring och avsakanden av kunskaper av människors psyke (dom förkastar ju den vetenskap som finns som "korupt").

http://www.cs.cmu.edu/~dst/Narconon/studies.htm

http://www.cs.cmu.edu/~dst/Stop-Narc...ersonal/TaraJ/

En liten rolig gubbe "Desertfile" på Youtube har räknat lite på Narconon. Det är från riktiga studier så låt inte hans lite bohemiska stil få dig att avfärda honom. Jag vet inte i fall det han har fått fram stämmer, men matematiken stämmer.

http://www.youtube.com/watch?v=grdr_ZXxNt8
Citera
2010-04-27, 16:55
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorWerther
Och här får du en till om du inte redan läst den....
Lite mer bajs i kaffet----------> http://www.sydsvenskan.se/sverige/ar...nas-arkiv.html

Tackar och här kom en till http://www.sydsvenskan.se/sverige/ar...-detaljer.html
Citera
2010-04-27, 16:56
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMightySwe
http://www.cs.cmu.edu/~dst/Narconon/studies.htm

http://www.cs.cmu.edu/~dst/Stop-Narc...ersonal/TaraJ/

En liten rolig gubbe "Desertfile" på Youtube har räknat lite på Narconon. Det är från riktiga studier så låt inte hans lite bohemiska stil få dig att avfärda honom. Jag vet inte i fall det han har fått fram stämmer, men matematiken stämmer.

http://www.youtube.com/watch?v=grdr_ZXxNt8

Ska kolla på detta. Tackar!

Vad gillar ni min nya avatar föresten? Det är Hubbard i slutet av sin karriär, ostajlad (tagen av journalist, teleobjektiv )
Senast redigerad av Bajskaffe 2010-04-27 kl. 17:08.
Citera
2010-04-27, 17:55
Medlem
Citat:

Vad gillar ni min nya avatar föresten? Det är Hubbard i slutet av sin karriär, ostajlad (tagen av journalist, teleobjektiv )

Snygg avatar. Han ser ut att vara totalt desillusionerad. Där har han nog knaprat i sig bra mycket tabletter..
Citera
2010-04-27, 17:57
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Snygg avatar. Han ser ut att vara totalt desillusionerad. Där har han nog knaprat i sig bra mycket tabletter..

Han hade drogproblem mot slutet av sin "karriär"
Citera
2010-04-27, 18:07
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:

Japp. Åtminstone enligt obduktionsprotokollet (finns på nätet)
Citera
2010-04-27, 19:06
Bannlyst
Citat:

Skitsnygg, akta dig så du inte blir stämd för varumärkesintrång bara, $ientologerna brukar ju vara duktiga på sådana saker!
Citera
2010-05-04, 16:48
Medlem
Jag har fått en möjlighet att diskutera scientologin, och min kritik mot den, med en högt uppsatt scientolog. Det här kommer att hända inom några veckor, när och var jag än vill och jag är väldigt glad för den här chansen. Till det här mötet vill jag gärna komma så förberedd som möjligt, så att jag inte sitter där och inte minns vad det var jag ville fråga om, eller prata en massa strunt om hur löjlig hela Xenu-historien är eller dra upp en massa wrongdoings CoS gjorde någon gång på 80-talet. I stället vill jag, med respekt, försöka förstå hur en normalt tänkande person (vilket fallet är här) kan engagera sig så pass mycket i en organisation enligt all medial uppmärksamhet är ren kodynga.

Om ni har några förslag på lite välformulerade frågor, eller om det är något ni själva alltid undrat över, så vore jag väldigt tacksam!
Citera
2010-05-04, 17:15
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusula
Jag har fått en möjlighet att diskutera scientologin, och min kritik mot den, med en högt uppsatt scientolog. Det här kommer att hända inom några veckor, när och var jag än vill och jag är väldigt glad för den här chansen. Till det här mötet vill jag gärna komma så förberedd som möjligt, så att jag inte sitter där och inte minns vad det var jag ville fråga om, eller prata en massa strunt om hur löjlig hela Xenu-historien är eller dra upp en massa wrongdoings CoS gjorde någon gång på 80-talet. I stället vill jag, med respekt, försöka förstå hur en normalt tänkande person (vilket fallet är här) kan engagera sig så pass mycket i en organisation enligt all medial uppmärksamhet är ren kodynga.

Om ni har några förslag på lite välformulerade frågor, eller om det är något ni själva alltid undrat över, så vore jag väldigt tacksam!

Du kommer inte få ett enda vettigt svar!

Fråga om varför det är så svårt att bli struken ur deras register och om deras dead files
Fråga varför
Fråga hur radioaktiv strålning och gifter (purif) kan tas bort genom bastubad när celler inte kan svettas utan bara huden (där droger och strålning ej fastnar)
Fråga vad som menas med att homosexuella ligger lågt på tonskalan
fråga varför sceintologer har så dålig ekonomi trots att dom expanderar och att teknologin kan användas för att bli framgångsrik
Varför inte kyrkan stöttar sina orgs ekonomiskt men själva vill ha pengar skickade uppåt
Vilken forskning och vilka forskare ligger bakom dom "evidensbaserade" metoderna man har?
Hur kan kyrkan vara ett trosamfund i sverige när man behöver vara 1500 aktiva (dem är 2-500)
Vad dem anser om indenpendent sceintologer
Varför det finns NYA versioner ov OT levlarna (var det fel på hubbards origional?)
Vad menas med att den strukna lovligt byte policyn inte gäller "supresvia personer"
Vad tänker dom göra åt koruptionen i rörelsen?
Senast redigerad av Bajskaffe 2010-05-04 kl. 17:21.
Citera
2010-05-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rusula

Be dom redogöra hur deras sk E-meter "fungerar"???????
En auditör ställer frågor till en försökskanin och det blir ett utslag på en mätare. Ett vanligt vridspoleinstrument som är inbyggt i en jättedyr plastlåda. Dvs grunkan mäter resistansen i handen.

Hur kan apparaten "mäta" hjärnaktivitet när man håller en stav i varje hand ?

Fråga gärna om innebörden i ett påstående som deras grundare L Ron Hubbard kom med. Han talade om en "incident" som han kallade "the Obscene Dog Incident". Det går ut på att alla som kom i närheten av denna mässingshund sögs in i denna hund av ett elektrisk fält. Efter en stund åkte personen ut genom hundens r*vhål och L Ron Hubbard påstod att "thetanerna gillade inte detta!!"

Kanske dom kan förklara lite bättre om denna "händelse" ?

Vem är den "högt" upsatte du skall träffa?
Citera
2010-05-13, 06:01
Medlem
TheToothpicks avatar
Min kära lilla mormor, var nere på stan för några veckor sedan och köpte en bok, som skulle handla lite om mänskliga relationer och hur man ska jobba med sig själv för att må bättre.

Denna veckan fick hon ett brev på engelska, och livrädd ringer hon mig för att få reda på vad det är hon har gjort. "Vad har jag nu gjort?"
När hon köpte boken fick hon skrivit på ett "kvitto", och vips, fick de hennes kontaktuppgifter.
"Har jag bundit mig till något?"

Vidare i brevet står det handskrivet att en person vid namn Andrea, hälsar att det var bra att hon köpte boken, att hon skulle höra av sig om man hade några frågor, och att det sågs fram emot vidare kontakt. Tillsammans med ett tryggt "vi-är-ofarliga-jag-ville-bara-skicka-ditt-kvitto-till-dig" och en reklambroschyr för nått jävla audio andligt tillsammans meditering eller nått.....

Jag har aldrig, ALDRIG, hört att man var tvungen att skriva på ett 'kvitto' när man köper en bok.
Nästa gång jag köper BigMac&Co ska jag fan tvinga dom att ta mina kontaktuppgifter. "Nu skriver du mitt namn på detta kvittot, annars jävlar!"

Needless to say, boken kommer inte läsas.
Citera
2010-05-13, 09:05
Medlem
Bajskaffes avatar
Hon kommer få telefonsmtal oh brev från dem så länge hon lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in