Citat:

Ursprungligen postat av 
Benzogreven541

Hej
Nu har det äntligen kommit ett nytt kratom som är helt lagligt i sverige och jag kommer dra hem 5kg från en vendor och sen sälja detta.
Det ska slå på som kratom men testara sa att något fattades men det ver ett bra alternativ.
Den är inte jätte studerad men har funnit alkaloider som är aktiva. Finns inte mycket info om den än.
Jag undrar om KAVA KAVA är lagligt i sverige för då drar jag hem det med.
Ska öppna en shop nästa vecka bara fixa några papper till. Jag ska bli stor på RC med. 
Vet hur man startar ett nu med egna kemister. Tog 2år att lista ut hur jag gör det lagligt 

Nej, nej och nej... Du vet inte vad du snackar om... Jag har varit mer eller mindre medverkande och inne i den riktiga kratom-marknaden  sedan ca 2002-2003. Såg kratom första gången då Gay-Lars fick in det till naturensdroger.se
Bad sedan Sb-Henke ta in det ett antal gånger, vilket han slutligen gjorde och jag fick ett sample, men hans priser var helt sjuka, och då hade jag redan funnit "kranar" från Indonesien (Bali och Borneo/Kalimantan) och beställde kilon därifrån. 
   Detta var långt innan Henke och CO öppnade Spice-Nordic (eller vad dom hette), och långt innan Krypton fanns på marknaden. 
Det finns ingen känd växt med effekter liknande de kratom har... Eller jo, det finns tre. 1. Kaffe, 2. Yohimbe, 3. Vallmo... Alla dessa delar delvis karaktärsdrag med Kratom, även om "Vallmo effekten" är den mest eftertraktade. Skulle det finnas en sådan växt skulle jag eller någon av de som är mkt insatta i ämnet på heltid veta det (Ett bra forum för er som verkligen är intresserade är thekratomforum.com var seriös dock snälla... Och Kryptomaner uppmuntras att hålla sig borta, då detta är ett forum med stränga regler, och inget hang-out för att snacka om knark öppet (tycker du att bluelights och drugs-forums "SWIM" är överdrivet så skulle du få panik av alla regler om vad som får- och inte får sägas på TKF...)
Om du snackar om en laglig RC så visst, då är jag med på noterna, men var då så snäll och informera dina potentiella kunder om vilken opioid-RC det rör sig om, och vad för blad du tänkt blanda dom med för att skaffa fram något som liknar Kratom. Det är detminsta du kan göra, ärlighet håller i längden för oss alla, och vi slipper se dödsfall och annat skit pga folk som inte har någon insikt i vad de ger sig in på. (Jag står för ett samhälle där droger avkriminaliserats helt. Men för att ett sådant samhälle ska fungera krävs det att folk är ärliga. Information är det stora I:et i dagens I-samhälle, så gör oss alla en tjänst och berätta ingående vad du tänkt "dra hem". Eller vet du inte själv?? Om så är fallet, ta då reda på det, eller sälj det inte ö.h.t. före du vet vad det är du har att göra med...
Kava är som sagts lagligt, men inte för att sälja. Köpte ett par Kilo för några år sedan, tullen beslag tog det och skickade något fånigt hotbrev, ungefär som att dom trodde jag var 15 och skulle kissa på mig för att dom "tagit mig på bar gärning". Jag skickade tillbaka ett mail om att en vän med rötter i Melanesien (vilket bitvis stämmer), var på besök och att det var en del av hans kultur. Och att jag enligt livsmedelsverket hade all rätt att ta in substansen.. Sedan bifogade jag ett mail-svar jag fått från just livsmedelsverket angående ta in Kava från utlandet. Tullen hörde aldrig av sig igen efter det, men 2 dagar senare så infann sig mitt paket på Ica. 
   Så för att komma till punkt, du kan köpa in det, du kan dricka det, men du får inte sälja det...