• 1
  • 2
2013-08-22, 10:09
Medlem
Jag har 4 träd på min frus tomt. har aldrig äns testat det , gillar neråt mer jag :P nån som vill ha´t så hoita till ja kan slänga ner nåra påsar i en låda o skicka hem de
Citera
2013-08-22, 23:37
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sup3rman86
Jag har 4 träd på min frus tomt. har aldrig äns testat det , gillar neråt mer jag :P nån som vill ha´t så hoita till ja kan slänga ner nåra påsar i en låda o skicka hem de

Bor du i Thailand/Malaysia?
Om Thailand. Akta er for snuten just nu, dom är galna när det gäller kratom för tillfället där nere.. Förr var det ok att ha det på tomten, växer ju vilt trots allt, men nu är det inte ok längre.
Stöd "Pak Kiow" (the green party), Kämpa för vår frihet! (friheten till Weed och kratom :P )

Kratom är förövrigt nedåt om det är från Indonesien och/eller tas i större doser. Det påverkar trots allt både delta och mu receptorerna till viss del.

är själv en Opium/benso-val i första hand. Men Kratom funkar fint för mig det med, speciellt för att sluta efter ett opium/tramadol race etc.
Citera
2013-09-19, 20:46
Medlem
Okay nu när ni ändå snackar om träden.
Kan man beställa en stickling av kratom eller är det olagligt att ha plantan?
Jag kan inte hitta någon som säljer frö kapslar heller.
så går det att få hem plantan eller tar tullen den?

Jag vill ha ett träd även om det står inne och inte är så potent som där nere.
Citera
2014-01-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippmin
Okay nu när ni ändå snackar om träden.
Kan man beställa en stickling av kratom eller är det olagligt att ha plantan?
Jag kan inte hitta någon som säljer frö kapslar heller.
så går det att få hem plantan eller tar tullen den?

Jag vill ha ett träd även om det står inne och inte är så potent som där nere.

Undrar det samma.
Citera
2014-09-28, 21:50
Medlem
splattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3meleiom
Tjaa jag är intresserad av att köpa! Vad är pris per gram? Svara gärna i ett pm!
Tror du de finns kvar då efter. 1 ÅR
Citera
2014-11-15, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
...och inget hang-out för att snacka om knark öppet (tycker du att bluelights och drugs-forums "SWIM" är överdrivet så skulle du få panik av alla regler om vad som får- och inte får sägas på TKF...)

Haha det där med SWIM och alla kreativa förkortningar ger mig alltid ett leende på läpparna.
Hursomhelst går det att köpa kratom ifrån EU/UK genom kratomguiden
Citera
2014-11-16, 00:09
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interasistmen
Haha det där med SWIM och alla kreativa förkortningar ger mig alltid ett leende på läpparna.
Hursomhelst går det att köpa kratom ifrån EU/UK genom kratomguiden

Haha. Det var ju något år sedan denna tråden var aktiv, så antar att TS dumpade sin idė eller insåg sitt misstag.

Och ja, SWIM och SWIY är riktig nostalgi

De som frågar efter sticklingar. Teoretiskt sätt kan jag skicka över det (bor i sydost Asien), men de kommer alfrig överleva i sverige. De är sjuukt kinkiga. Florida och Hawaii har dock gått bra gör många.
Ska fu odla inne får du tänka på att hög värme o luftfuktighet krävs, sen är det inte en liten snabbväxt cannabisplanta. Utan ett stort träd som behöver flera år för att växa till sig och bli potent. Utöver värmen och luftfuktigheten kommer yta förmodligen bli ett problem. Fock inte en total omöjlighet.

Coolt att det fortfarande finns säljare i EU. Trodde de sista föesvann från UK och Irland för ett par år sedan. Dock helt hutlösa priser(!!!) I norge beställde jag från usa. Betalade ca 300 kronor för 200 gram.
Hör betalar jag 50 baht (typ 11 kr) för 50 färska stora blad.. (en kväll för mig brukar vara 2 till 5 blad beroende på storlek o vad jag är ute efter).

Jaja. Sverige är ju ett RC-land tack vare lagarna.. så kratom är väl mer eller mindre bortglömt förutom av de som faktiskt gillade löven i sig o inte bara dunderspetsat krypton.

Såg att jag skrev för ett år sedan om hur snuten här blivit som galna i kratom. Det eskalerade med tiden o nu pågår faktiskt en dwkriminalisering av kratom i Thailand, då det anses vara en del av södra landets kultur. Det är fortfarande tekniskt sätt olagligr. O i bkk får du lätt 1000 baht böter/blad (läs mutor... annars hade det blivit mindre cash o mer fängelse/"bootcamp avgiftning"). Dock har polisen tagit lagförslaget på allvar i delar av södra thailand (speciellt längst ner nära de tre oroliga provinserna). Så landet som först förbjöd det (av helt obefogade anledningar..) är samma land som idag leder tåget för legalisering....

EDIT - sorry för stavfel. Mobil... orkar inte rätta...
Citera
2014-12-15, 00:17
Medlem
Skulle nyss säga det de är lagligt igen då jag fick reda i domstol det var lagligt att inneha miragynin så länge det var i torkade växtdelar.
Så en fet sort tips snabbt. Gillar bli sänkt och var ett tag sedan men vet ett ställe med grym kratom.

Ha det. B
Citera
2014-12-15, 19:43
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tapio5
Skulle nyss säga det de är lagligt igen då jag fick reda i domstol det var lagligt att inneha miragynin så länge det var i torkade växtdelar.
Så en fet sort tips snabbt. Gillar bli sänkt och var ett tag sedan men vet ett ställe med grym kratom.

Ha det. B
Är du säker? Enligt denna listan är även växtdelar innehållandes mitragynin att klassa som narkotika.

Men det borde även gälla växter innehållandes dmt och det gör det inte.
Eller opiumvallmo men det är ju också lagligt.
Hur funkar sånt här egentligen?

http://www.lakemedelsverket.se/uploa...FS_2011-10.pdf
Citera
2014-12-18, 18:14
Medlem
Sezzlers avatar
https://www.prylshoppen.se/advanced_..._description=1

Citera
2014-12-25, 10:13
Medlem
Ralf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotic
Är du säker? Enligt denna listan är även växtdelar innehållandes mitragynin att klassa som narkotika.

Men det borde även gälla växter innehållandes dmt och det gör det inte.
Eller opiumvallmo men det är ju också lagligt.
Hur funkar sånt här egentligen?

http://www.lakemedelsverket.se/uploa...FS_2011-10.pdf

Det står inget om växtdelar innehållande mitragynin i den där listan. Allmänt i detta landet är växter innehållande narkotikaklassade ämnen lagliga i sig. Men rent lagligt beror det på vilket uppsåt du har, om de hittar en kastrull med färdigt te på någon växt innehållande ett narkotikaklassat ämne, samt ett lager med torkad växt, då kommer du garanterat att åka dit på förberedelse för narkotikabrott eller något sådant. Rent allmänt ska man nog ha en god anledning att inneha växten, som är till något annat syfte än att utvinna narkotikan ur den.

Men känner någon till om det finns något rättsfall rörande kratom?
Citera
2016-07-23, 19:37
Medlem
hej beställde kratom resin extraktet från elephantos förr...fick hem 2 st och tog ena kakan på en gång och kokade te på,,. hade inte ätit nånting innan men kände inte av nånting. jag har 1 till hel kaka kvar och undrar om ni har några tips om vad jag kan ha gjort fel och hur jag ska göra för att kanske få effekt av den. mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in