Citat:
Ursprungligen postat av
interasistmen
Haha det där med SWIM och alla kreativa förkortningar ger mig alltid ett leende på läpparna.
Hursomhelst går det att köpa kratom ifrån EU/UK genom
kratomguiden
Haha. Det var ju något år sedan denna tråden var aktiv, så antar att TS dumpade sin idė eller insåg sitt misstag.
Och ja, SWIM och SWIY är riktig nostalgi
De som frågar efter sticklingar. Teoretiskt sätt kan jag skicka över det (bor i sydost Asien), men de kommer alfrig överleva i sverige. De är sjuukt kinkiga. Florida och Hawaii har dock gått bra gör många.
Ska fu odla inne får du tänka på att hög värme o luftfuktighet krävs, sen är det inte en liten snabbväxt cannabisplanta. Utan ett stort träd som behöver flera år för att växa till sig och bli potent. Utöver värmen och luftfuktigheten kommer yta förmodligen bli ett problem. Fock inte en total omöjlighet.
Coolt att det fortfarande finns säljare i EU. Trodde de sista föesvann från UK och Irland för ett par år sedan. Dock helt hutlösa priser(!!!) I norge beställde jag från usa. Betalade ca 300 kronor för 200 gram.
Hör betalar jag 50 baht (typ 11 kr) för 50 färska stora blad.. (en kväll för mig brukar vara 2 till 5 blad beroende på storlek o vad jag är ute efter).
Jaja. Sverige är ju ett RC-land tack vare lagarna.. så kratom är väl mer eller mindre bortglömt förutom av de som faktiskt gillade löven i sig o inte bara dunderspetsat krypton.
Såg att jag skrev för ett år sedan om hur snuten här blivit som galna i kratom. Det eskalerade med tiden o nu pågår faktiskt en dwkriminalisering av kratom i Thailand, då det anses vara en del av södra landets kultur. Det är fortfarande tekniskt sätt olagligr. O i bkk får du lätt 1000 baht böter/blad (läs mutor... annars hade det blivit mindre cash o mer fängelse/"bootcamp avgiftning"). Dock har polisen tagit lagförslaget på allvar i delar av södra thailand (speciellt längst ner nära de tre oroliga provinserna). Så landet som först förbjöd det (av helt obefogade anledningar..) är samma land som idag leder tåget för legalisering....
EDIT - sorry för stavfel. Mobil... orkar inte rätta...