Citat:
Ursprungligen postat av
CharlieLindh
Något av det mest surrealistiska jag sett. Jag är inget fan av amerikansk utrikespolitik, men den svenska vänstern är verkligen genuint rubbad.
/SD-trollet
(min fetning)
Jag är beredd att hålla med!
Den här tråden vill jag utnämna till 'flashens' för närvarande mest spännande och den offentliga avklädningen (avslitningen!) av 'hijabisterna' här i Sverige, är inget mindre än ett medialt scoop!
Att ms-medierna inte
vill se det de läser här i tråden är uppenbart. Man tiger. Man håller förmodligen upp alla fingrar (inte bara de fyra!) man har, för att försöka avgöra vart vinden blåser och framförallt: hur hårt?
Överdriver jag trådens betydelse för en pågående förändrad samhällsutveckling?
Jag är inte säker på det.
Ms-mediernas totala tystnad är talande. Det som här i tråden nystas upp och klarläggs, har uppenbarligen resulterat i att svensk mainstreammedia på grund av sin PK-ism, nu befinner sig i ett tillstånd av vad som brukar beskrivas som en 'granatchock'!
Här är en sten i rullning och jag sätter en dinar på att vi just nu bevittnar en ketchupeffekt -fast bara början av den.
Det måste för närvarande vara rejält jobbigt på redaktionerna runt om i Sverige.
Man sitter trängda mellan å ena sidan
-en PK-istisk samförståndsanda, som ju är själva orsaken till att man inget skriver om det som här i tråden har kommit fram
och å den andra
-lockelsen av ett hägrande 'Stora Journalistpriset' och den sötma man därifrån girigt kan slicka i sig
Det är svårt att här från fåtölj avgöra storheten/värdet i detta svenska hijab-scoop.
Att det är politisk dynamit tråden innehåller, är redan bortom all diskussion, särskilt med tanke på att det är mindre än ett år kvar till ett val där ett par partier är på väg ut från scenen!
Frågan är om det i Sverige finns en Washington Post.
Ett Watergate finns det minsann! -fast här stavas det #hijabuppropet