2014-03-01, 11:46
Bannlyst
Eftersom jag inte har vare sig Twitter eller Facebook, så får jag gå litet i dikeskanten och leta efter något matnyttigt/läsvärt.

'Fatima Doubakil' ledde mig till nedanstående blogginlägg från år 2009:

http://sparsamtleverne.blogspot.se/2...okstollen.html

Rubriken är Den skattefinansierade tokstollen Fatima Doubakil och en statsminister som gör skillnad på folk och folk

Här ett utsnitt av vad signaturen 'Gustav' skriver:

<Som representant för Afrosvenskarnas riksförbund krävde hon ett förbud mot Tintin: Det finns ingen plats för Tintin i ett demokratiskt samhälle. Den DDR-klingande retoriken baserade sig på en granskning av seriealbumet Tintin i Kongo. Hets mot folkgrupp enligt Fatima Doubakil och Afrosvenskarnas riksförbund.

Som representant för Centrum mot rasism gick Fatima Doubakil till våldsamt angrepp mot GB för deras rasistiska glass Nogger Black.
[..]
Fatima Doubakil kallar Folkpartiet islamofobiskt, vill förbjuda Tintin och tycker att Nogger Black är rasistisk. Hon gör det som representant för de skattefinansierade organisationerna Centrum mot rasism, Afrosvenskarnas riksförbund och Muslimska mänskliga rättighetskommittén.

Centrum mot rasism är en paraplyorganisation för diverse opinionsbildande organisationer som bildades för att ta emot och fördela skattepengar vidare. Den kritiserades våldsamt i en artikelserie i Svenska Dagbladet 2005 där ledningen anklagades för vanstyre och ekonomisk misskötsel>
(årtalet fetat av mig)

Och så nu 2014 så arbetar samma Fatima Doubakil för att med mobb-metoder försöka befria en av sina vänner inom islamistsektorn, en vän misstänkt för inblandning (motsv) i terror.

Under alla dessa år så har FD & Co kunnat slicka i sig -inte glassar kanske, men väl ett antal sköna miljoner av skattefinansierade bidrag
-bidrag tänkta att motverka rasism och islamofobi..

-Ack ja, Moder Svea:
Vad rätt du tänkt, men vad fel det blev...
Citera
2014-03-01, 11:49
Medlem
JumpingJacks avatar
Det här var steg ett, att visa hur stort medialt och politiskt inflytande våra hustomtar och deras föreningar har.

Steg två är att kartlägga deras kopplingar till och sympatier för terrorism och göra ett program eller en artikelserie om. Den här tråden är ju ett bra ställe att starta på. Vem vågar göra det? Joakim Lamotte verkar ju vara en pigg och orädd ung man som jag gärna skulle se sätta tänderna i den här härvan.
Citera
2014-03-01, 11:51
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Eftersom jag inte har vare sig Twitter eller Facebook, så får jag gå litet i dikeskanten och leta efter något matnyttigt/läsvärt.

'Fatima Doubakil' ledde mig till nedanstående blogginlägg från år 2009:

http://sparsamtleverne.blogspot.se/2...okstollen.html

Rubriken är Den skattefinansierade tokstollen Fatima Doubakil och en statsminister som gör skillnad på folk och folk

Här ett utsnitt av vad signaturen 'Gustav' skriver:

<Som representant för Afrosvenskarnas riksförbund krävde hon ett förbud mot Tintin: Det finns ingen plats för Tintin i ett demokratiskt samhälle. Den DDR-klingande retoriken baserade sig på en granskning av seriealbumet Tintin i Kongo. Hets mot folkgrupp enligt Fatima Doubakil och Afrosvenskarnas riksförbund.

Som representant för Centrum mot rasism gick Fatima Doubakil till våldsamt angrepp mot GB för deras rasistiska glass Nogger Black.
[..]
Fatima Doubakil kallar Folkpartiet islamofobiskt, vill förbjuda Tintin och tycker att Nogger Black är rasistisk. Hon gör det som representant för de skattefinansierade organisationerna Centrum mot rasism, Afrosvenskarnas riksförbund och Muslimska mänskliga rättighetskommittén.

Centrum mot rasism är en paraplyorganisation för diverse opinionsbildande organisationer som bildades för att ta emot och fördela skattepengar vidare. Den kritiserades våldsamt i en artikelserie i Svenska Dagbladet 2005 där ledningen anklagades för vanstyre och ekonomisk misskötsel>
(årtalet fetat av mig)

Och så nu 2014 så arbetar samma Fatima Doubakil för att med mobb-metoder försöka befria en av sina vänner inom islamistsektorn, en vän misstänkt för inblandning (motsv) i terror.

Under alla dessa år så har FD & Co kunnat slicka i sig -inte glassar kanske, men väl ett antal sköna miljoner av skattefinansierade bidrag
-bidrag tänkta att motverka rasism och islamofobi..

-Ack ja, Moder Svea:
Vad rätt du tänkt, men vad fel det blev...

Det där har jag faktiskt undrat ganska mycket över. Hur försörjer sig Doubakil och hennes man Kitimbwa Sabuni? Arbetar båda två på Afrosvenskarnas riksförbund eller Centrum mot rasism och försörjs av svenska skattepengar för att sprida sina dumheter och bjuda in minst sagt tveksamma personer till olika sammankomster?
Vet någon?
Citera
2014-03-01, 11:56
Medlem
JumpingJacks avatar
Johan Lundberg twittrar idag:

Citat:
Johan Lundberg ‏@JohanLundberg

Beträffande #medierna: Kunde nån översätta de nasheeds om att skära halsen av shiamuslimer som hyllas av många med kopplingar till SUM o dyl

https://twitter.com/JohanLundberg/st...06658567389184

Citat:
Johan Lundberg ‏@JohanLundberg

Konstigt att inte de som är engagerade mot islamofobi reagerar över alla delningar som sker av länkar som uppmanar till mord på muslimer

https://twitter.com/JohanLundberg/st...13414244753408

Gin och tonic, någon?
Citera
2014-03-01, 12:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Johan Lundberg twittrar idag...
Ja, något verkar ha triggat igång rent islamofobiska angrepp på shiamuslimer idag. Solidaritetscenters representant samt ISIS-sympatisör Ahmad Bin Sultan lägger upp en video på sin Facebooksida av:
Citat:
A Sunni lion brother getting hanged by the Iranian Safavid Rafidite regime.
(Jag tror Rafidite kan översättas till något med svin/grisar):
https://www.facebook.com/Ahmad.Bin.Sultan?fref=ts

Ahmad Bin Sultan talar i en av kommentarerna om iranska milissoldater... kan de varit elaka mot hans solidaritetsprojekt ISIS?
Citera
2014-03-01, 12:32
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, något verkar ha triggat igång rent islamofobiska angrepp på shiamuslimer idag. Solidaritetscenters representant samt ISIS-sympatisör Ahmad Bin Sultan lägger upp en video på sin Facebooksida av:

Ahmad Bin Sultan talar i en av kommentarerna om iranska milissoldater... kan de varit elaka mot hans solidaritetsprojekt ISIS?

Han säljer också parfym där delar av vinsten går till Solidaritetscenter. Är det här någon islamistisk variant på rosa bandet? Köp en parfym, sponsra en martyr?

Intressant citat från hans sida också:

Citat:
Ett av de stora problemen bland oss muslimer är att vi öppnar föreningar istället för moskéer. Vi kallar dem för "Allahs hus", men egentligen är det en förening där vi bestämmer och inte Allahs lagar.
Senast redigerad av JumpingJack 2014-03-01 kl. 12:34.
Citera
2014-03-01, 12:51
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det där har jag faktiskt undrat ganska mycket över. Hur försörjer sig Doubakil och hennes man Kitimbwa Sabuni? Arbetar båda två på Afrosvenskarnas riksförbund eller Centrum mot rasism och försörjs av svenska skattepengar för att sprida sina dumheter och bjuda in minst sagt tveksamma personer till olika sammankomster?
Vet någon?

Ja de får ju en hel del pengar, man får också intrycket av att när bidragspengarna börjar ta slut så skapar man något nytt drev så att man har bra argument när man ska tigga till sig ännu mer skattepengar.
Citera
2014-03-01, 14:50
Medlem
Vad som bör vara Beggs medåtalade kvinnliga partner Gerrie Taharis Youtubekonto:

http://www.youtube.com/channel/UC0EL...tsejH4W2w/feed

Jihad, mujahideen, kalifat, Hizb ut-Tahrir osv, blandat med lite "roliga" klipp med tjockisar och talangtävlingar.
Ungefär vad man kan vänta sig. Förnamnet "Gerrie" pekar mot en kvinnlig konvertit, intressen är skräp-TV och jihad.

Lite mer specificerat vad MMRK:s samarbetspartner Begg och Tahari åtalas för:
Citat:
Begg is charged that between July 14 and August 8 2013 he became concerned in an arrangement as a result of which money or other property was to be made available to another person, knowing or having reasonable cause to suspect that it would be or might be used for the purposes of terrorism, and that between October 9 2012 and April 9 2013, he provided instruction or training knowing the person receiving it intended to use the skills for or in connection with preparation of acts of terrorism.

Tahari is charged that between December 31 2011 and November 6 2013 she became concerned in an arrangement as a result of which money or other property was to be made available to another person, knowing or having reasonable cause to suspect that would be or might be used for the purposes of terrorism.
http://www.birminghammail.co.uk/news...harges-6760299

Ranstorp tar upp några av kopplingarna mellan MMRK och den nu terroriståtalade Begg:

Citat:
Magnus Ranstorp ‏@MagnusRanstorp 2 tim
Yvonne Ridley är överhuvud för Cageprisoners vars ledare Moazzem Begg är nu åtalad för
terrorbrott.
MMRK har "kopierat" Cageprisoners arbete
----

Magnus Ranstorp ‏@MagnusRanstorp 2 tim
Ledande MMRK figurer är paret Kitimbwa Sabuni och Fatima Doubakil och Rashid Musa från Ibn
Rushd.
----

Magnus Ranstorp ‏@MagnusRanstorp 58 min
MMRK författade en vitbok om nu terrordömda Munir Awad (Jyllandsposten) tillsammans med Cageprisoners.

Senast redigerad av Batuta 2014-03-01 kl. 15:11.
Citera
2014-03-01, 15:52
Moderator
Tinuviels avatar
... och det fortsätter

Annika Borg, präst och teologie doktor lyfter frågan på forumet Kristen opinion:
http://kristenopinion.wordpress.com/...epresentation/
Citat:
Frågorna som nu lyfts har bärighet rakt in i Svenska kyrkans verksamhet. Vem får representera islam i de många religionsdialogprojekt (här bör också nämnas diapraxis-projekt, alltså de som bygger på trossamfundens gemensamma handlingar, som kristen-muslimsk ”konfirmation” till exempel) som initierats? Jag kan konstatera att det projekt som anses ”sverigeledande”, Tillsammas för Sverige på Fryshuset, har Islamiska förbundet i sin Advisory board och t ex använder ordförande Omar Mustafa som talare vid ungdomskonferenser. Jag vet inte vad finansiären Arvsfonden säger om den saken, demokratiska värderingar, som hbtq-personer lika rättigheter, är ju centrala i direktiven.

Om Annika Borg bara söker i den här tråden så kommer hon att få den information hon söker.

Vad gäller det interkulturella projektet på Fryshuset verkar det som om svenska kyrkan samarbetar med en terroristsympatisör, Kajs Atallah, se Vimurs inlägg nedan:
Citat:
Mustafa får mothugg av Kajs Atallah som tar ISIS i försvar och hävdar att allt är ett missförstånd. Kajs Atallah, som alltså försvarar terroristerna, arbetar annars med interreligiösa dialogprojekt för Fryshuset.
(FB) "Slöj-misshandeln" i Farsta verkar falsk - Vad gör media då?

Vad Allmänna Arvsfonden har att säga? Gyrk har på ett föredömligt sätt sammanfattat situationen:

Annika Borg fortsätter:
Citat:
För några år sedan föreslog jag att den feministiska, liberala och lesbiska muslimska teologen Irshad Manji skulle bjudas in till en kyrklig konferens. Skälen var, förutom hennes intressanta arbeten, att medverka till att nyansera bilden av islam. Jag fick nobben med motiveringen att det kunde störa Svenska kyrkans religionsdialog. Jag konstaterade då och jag konstaterar nu: Om en liberal feministisk muslimsk teolog, internationellt känd, stör religionsdialogen/diapraxisen, är det Svenska kyrkans utgångspunkter, kompromisser med värderingar eller blindhet i densamma som är problemet.
Det är en skarpt formulerad text. De frågor som Annika Borg ställer till Svenska Kyrkan är frågor som den socialdemokratiska ledningen borde ställa till Tro och Solidaritet (fd Borderskapsrörelsen). VARFÖR har de valt att samarbeta med Islamiska Förbundet, VILKA värderingar står de för och HUR kan man fortsätta underblåsa bilden av att IFIS representerar svenska muslimer... och framförallt, vilka eftergifter har man gjort för dessa islamister?

Det blir definitivt Haram i glaset ikväll
Citera
2014-03-01, 16:13
Medlem
Vimurs avatar
Citat:

Det finns ju en historisk och teologisk konflikt mellan salafister och shiamuslimer som har fördjupats av stridigheterna i Syrien. Niqabisterna i t.ex. Mehrako Masifis krets lägger ironiskt nog upp grova påhopp på shiamuslimer som lätt skulle kunna bedömas som hets mot folkgrupp (apropå hatbrott).

Precis som påpekades i Medierna idag tillfrågas shiamuslimerna eller för den delen sufier nästan aldrig av svensk media om ämnen som rör muslimer i Sverige.
Jag skrev i ett tidigare inlägg i tråden om hur sufiernas helgedomar förstörs av MBs anhängare i Mursis Egypten och citerade en egyptisk sufisk ledare som uppgivet konstaterade att sufierna inte kan utmana MB eftersom de, till skillnad från MB, varken är beväpnade eller förespråkar våld.
Sådana konflikter känner få svenskar till just för att svensk media låter MBs salafister dominera debatten.

Det skulle vara intressant om någon journalist dristade sig till att diskutera shiaislam och sufism med valfri islamistdebattör från tråden, t.ex. Cherin Awad eller Omar Mustafa. Jag gissar på viss besvärad tystnad.

Hur lämpligt är det för övrigt att skattefinansierade MMRK lägger upp Moazzam Begg-kampanjens foto som bakgrund/profilbild på sin officiella facebooksida?

https://www.facebook.com/muslimhuman...mmitte?fref=ts

Frågan är också hur långt en skattefinansierad medarbetare på ett etablerat studieförbund kan gå i sin retorik. Från Musas facebookprofil:
Citat:
De skyldiga till terror och tortyr går fria och de som avslöjar terror och tortyr häktas och åtals för terrorism. I en bättre värld hade Moazzam Begg varit fri. I en bättre värld hade George W Bush & Tony Blair blivit åtalade för terrorism. Vi får helt enkelt jobbade hårdare mot den värld vi vill leva.
https://www.facebook.com/rashid.musa...?stream_ref=10
Citera
2014-03-01, 16:26
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
... och det fortsätter

Annika Borg, präst och teologie doktor lyfter frågan på forumet Kristen opinion:
http://kristenopinion.wordpress.com/...epresentation/

Om Annika Borg bara söker i den här tråden så kommer hon att få den information hon söker.

Vad gäller det interkulturella projektet på Fryshuset verkar det som om svenska kyrkan samarbetar med en terroristsympatisör, Kajs Atallah, se Vimurs inlägg nedan:

Vad Allmänna Arvsfonden har att säga? Gyrk har på ett föredömligt sätt sammanfattat situationen:

Annika Borg fortsätter:

Det är en skarpt formulerad text. De frågor som Annika Borg ställer till Svenska Kyrkan är frågor som den socialdemokratiska ledningen borde ställa till Tro och Solidaritet (fd Borderskapsrörelsen). VARFÖR har de valt att samarbeta med Islamiska Förbundet, VILKA värderingar står de för och HUR kan man fortsätta underblåsa bilden av att IFIS representerar svenska muslimer... och framförallt, vilka eftergifter har man gjort för dessa islamister?

Det blir definitivt Haram i glaset ikväll

Strålande!
Det verkar som om tabut att granska självutnämnda islamistiska företrädare håller på att hävas. Om det blir fritt fram för media att ifrågasätta finansiering och extremistkopplingar finns det inga gränser för hur mycket skit de kommer att hitta.

Jag ser fram emot Yahya Hassans debut i Sverige och att den öppet lesbiska somaliska debattören och författarinnan Amal Aden förhoppningsvis äntligen översätts och lanseras i Sverige.

Det blir en ren njutning att se islamisternas grillas i media om utvecklingen fortsätter i samma stil. Kanske får vi då även se en radikalisering av flera islamister i tråden. Intressant indeed!
Citera
2014-03-01, 16:43
Medlem
Vimurs avatar
Men för helvete - Rashid Musa retweetar Majid Freeman!
Citat:
I must admit I'm surprised @mehdirhasan hasn't mentioned a single WORD about @Moazzam_Begg.
Any specific reason why? #ReleaseMoazzam
https://twitter.com/Majstar7/status/439317346042540032
Den ursprungliga tweeten är riktad till Huffington posts politiska redaktör Mehdi Hasan som Freeman alltså vill pressa om arresteringen av Begg.
Majid Freeman är en terrorist och jihadistsypmatisör av rang som deltog i samma insamlingar till Syrien som Begg nu har arresterats för.
Citat:
Other convoy participants are even more explicit in their support for terror. Majid Freeman, who in the BBC film is introduced as just "Majid," has encouraged European Muslims to "do jihad in Syria," and has promoted "tributes" to the late Al Qaeda terrorist Anwar Al-Awlaki on his Twitter and Facebook accounts.

Freeman has also posted tributes to the Al Qaeda operative Aafia Siddiqui: "Not a day goes by when we don't think of a our sister Aafia Siddqui. … Allah, unite the Ummah and remove the backstabbers … and use us as a means to help the oppressed."
http://www.gatestoneinstitute.org/40...yria-charities
Det är klart att den koleriske Musa skulle tappa fattningen i ett pressat läge men det här är grovt även för extremisten Musa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in