2013-09-20, 14:20
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Men är du dum, obstinat eller bägge samtidigt?
Det aktuella fallet är ju ett typexempel där, precis som du själv påpekat, ingen utom möjligen lappsäcken sitter inne på sanningen. Trots detta har flera medier (där väl journalister jobbar?) gått ut med att det ÄR en rasistattack.

Varje gång någon ska utvisas och springer till journalisterna på AB eller DN för att få stanna trots avsaknad av asylskäl så publiceras illegalens egna version såsom om den vore sanning.

Listan fortsätter i det oändliga

Om du vill bli tagen på allvar kan du ju inte bara sitta och säga "nej" hela tiden som en jävla treåring. Bemöt argumenten sakligt eller håll truten

Men du måste förstå att det ses inte på något annat sätt än att det är en rasistattack, tills annat uppges. Ja utom i viss kretsar då förstås. Ni skapar ju egen sanning oavsett.
Jämför gärna er kompis som rispade hakkors i pannan på sig själv.

Lappsäcken är det ett tecken på brist av respekt mot kvinnor i allmänhet eller kvinnor i slöja?
Citera
2013-09-20, 14:29
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Men du måste förstå att det ses inte på något annat sätt än att det är en rasistattack, tills annat uppges. Ja utom i viss kretsar då förstås. Ni skapar ju egen sanning oavsett.

Lappsäcken är det ett tecken på brist av respekt mot kvinnor i allmänhet eller kvinnor i slöja?
Nu börjar jag förstå hur du tänker....

Du är alltså så övertygad om att din svartvita bild av världen där man är ondare ju vitare man är och ju fler y-kromosomer man har att påståenden som stämmer in på sagda världsbild inte behöver bevisas? De är liksom per automatik sanna tills motsatsen är bevisad?
Är inte det jättemärkligt?
Citera
2013-09-20, 14:31
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Lappsäck är ett förvisso nedsättande men lite humoristiskt sätt att brskriva något så absurt som en överviktig same i hijab. Ber om ursäkt. Det var onödigt.
Citera
2013-09-20, 14:33
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Helt off topic, borde inte en journalist behärska det skrivna svenska språket i alla fall hjälpligt?

Men då krävs det att man kan avgöra det.
Citera
2013-09-20, 14:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ingen av oss vet vad som hänt, du spekulerar fram en sanning jag gör det inte.
Det skiljer väl en journalist från ett internethjon gissar jag.

Vet Annie Lööf vad som hänt?

Om hon inte vet, tycker du att det är bra eller dåligt att hon lanserade överfallet som en sanning i sitt tal igår.
Citera
2013-09-20, 14:34
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Nu börjar jag förstå hur du tänker....

Du är alltså så övertygad om att din svartvita bild av världen där man är ondare ju vitare man är och ju fler y-kromosomer man har att påståenden som stämmer in på sagda världsbild inte behöver bevisas? De är liksom per automatik sanna tills motsatsen är bevisad?
Är inte det jättemärkligt?

Hur menar du?
Citera
2013-09-20, 14:41
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vet Annie Lööf vad som hänt?

Om hon inte vet, tycker du att det är bra eller dåligt att hon lanserade överfallet som en sanning i sitt tal igår.

Jag gissar att hon utgår ifrån polisärendet liksom vi flesta andra. J
Jag har, till skillnad mot er, inte hört talet.
Men jag kan tänka mig att Annie Lööf är medveten om att kvinnor med slöja trakasseras i det öppna samhället och att det är det hon vänder sig emot.
Citera
2013-09-20, 14:47
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Men jag kan tänka mig att Annie Lööf är medveten om att kvinnor med slöja trakasseras i det öppna samhället och att det är det hon vänder sig emot.
Citation needed
Citera
2013-09-20, 14:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Ja, det var alldeles säkert hennes poäng.

Du svarade inte på frågan:
Var det bra eller dåligt av Annie Lööf att lansera just detta specifika fall -- där hon liksom alla andra inte vet vad som hänt -- som en sanning för att få fram sin poäng om de trakasserade slöjbärande kvinnorna i samhället?
Citera
2013-09-20, 14:51
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Hur menar du?
Misstänkte att du inte skulle förstå.

Jo, du resonerar utifrån den bisarra idén att påståenden som lirar med din världsbild per automatik har högre sanningsvärde än andra påståenden.

Vi tar ett exempel.

En kvinna i hijab säger sig bli misshandlad av en vit rasistisk man. Trots attingenting utöver kvinnans egen utsago på minsta vis pekar mot att detta är sant, snarast pekar flera omständigheter i diametralt motsatt riktning, så har du redan från början bestämt att så är fallet för att det stämmer med hur du ser på världen. Du VILL att det ska vara sant och då ÄR det sant.

Du saknar alltså helt kapacitet till kritiskt tänkande. Förstår du nu?
Citera
2013-09-20, 14:58
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Återigen en ickesanning som du för fram som en sanning.
Visst händer det att muslimska kvinnor blir trakasserade precis som det händer att rödhåriga, korta, långa, smålänningar och ingenjörer blir trackade. Det är dock ett väldigt litet samhällsproblem vilket med pinsam tydlighet framkom i samband med försök att samla ihop dylika historier.
Citera
2013-09-20, 14:58
Medlem
Bretzelwolfs avatar
Citat:

Just den händelsen är just ett exempel på att folk försöker manipulera den "offentliga sanningen". Man kan inte alltid ta saker som folk säger som givna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in