• 1
  • 2
2013-08-19, 14:12
Medlem
Finns det något som kan låna ut en så stor summa till en utan medsökande? Behöver 150,000-200,000 kr för att lösa flera lån jag har så att låneräkningar per månad sjunker från 7000 till 2000~

Har prövat med kanske tio olika banker/företag men alla säger nej. Om det hjälper, så är det min fader (ensam förälder) som ska ta lånet, och jag kommer jobba inom ett år så jag kommer kunna hjälpa med att betala lånet. Har berättat det här till de jag försöker ta lån ifrån men det verkar absolut inte spela någon roll.
Citera
2013-08-19, 14:15
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housepet
Finns det något som kan låna ut en så stor summa till en utan medsökande? Behöver 150,000-200,000 kr för att lösa flera lån jag har så att låneräkningar per månad sjunker från 7000 till 2000~

Har prövat med kanske tio olika banker/företag men alla säger nej. Om det hjälper, så är det min fader (ensam förälder) som ska ta lånet, och jag kommer jobba inom ett år så jag kommer kunna hjälpa med att betala lånet. Har berättat det här till de jag försöker ta lån ifrån men det verkar absolut inte spela någon roll.
Har du någon säkerhet att ställa mot lånet skall det väl inte vara några problem.
Citera
2013-08-19, 14:39
Medlem
EckiEckis avatar
Hur många betalningsanmärkningar har du? Hur stort är ditt skuldsaldo?

Bluestep lånar ju ut till folk med upp till fem BA och ett visst skuldsaldo.
Citera
2013-08-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Har du någon säkerhet att ställa mot lånet skall det väl inte vara några problem.

Förklara mer? Är helt ny på det här med lån.

Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Hur många betalningsanmärkningar har du? Hur stort är ditt skuldsaldo?

Bluestep lånar ju ut till folk med upp till fem BA och ett visst skuldsaldo.

Totala skulden för alla lån är ungefär 150,000 kr. Har inga betalningsanmärkningar.
Citera
2013-08-19, 14:51
Medlem
Bluestep löser ditt problem.
Citera
2013-08-19, 14:58
Medlem
Bluestep ringde och sa tyvärr nej. Försökte övertala men det var ingen ide.
Senast redigerad av housepet 2013-08-19 kl. 15:04.
Citera
2013-08-19, 15:06
Medlem
Citat:
Förklara mer? Är helt ny på det här med lån.

Säkerhet i form av fastighet eller liknande.

Det är nog dock rätt irrelevant när det gäller så relativt små summor, annat än för räntenivån. Problemet är snarare att du inte verkar ha någon inkomst fören möjligen inom ett år.

Får du ett fast jobb med stabil inkomst, har en ren historia och ställer upp som borgensman så bör det inte vara några svårigheter.
Senast redigerad av Enupp 2013-08-19 kl. 15:08.
Citera
2013-08-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enupp
Problemet är snarare att du inte verkar ha någon inkomst fören möjligen inom ett år.

Får du ett fast jobb med stabil inkomst, har en ren historia och ställer upp som borgensman så bör det inte vara några svårigheter.

Det är min fader som tar lånet. Han tjänar 18,000-20,000 kr efter skatt, har haft samma jobb och lön i nästan 7 år nu.

Det här är skumt.. Alla vi frågar hos nekar oss. Vi har inga betalningsanmärkningar, sena skulder, skumheter hos UC eller annat konstigt.
Senast redigerad av housepet 2013-08-19 kl. 15:18.
Citera
2013-08-19, 15:21
Medlem
Så du ska lösa ert problem med att ni har mycket lån...med att låna mer pengar?

Eftersom alla banker inkl bluestep säger nej, så känns det som det fattas massor i historien.
Citera
2013-08-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Så du ska lösa ert problem med att ni har mycket lån...med att låna mer pengar?

Eftersom alla banker inkl bluestep säger nej, så känns det som det fattas massor i historien.

Ja, vi har inte råd med så som det är just nu och de vi lånar ifrån vill inte ändra på hur mycket vi betalar etc. Vi tänkte att ett sista lån för att ta bort absolut alla andra lån kommer lösa det. Eftersom jag också jobbar snart så blir vi av med det sista lånet snabbare också.

Jag är ärlig här, jag vet inte varför de säger nej. Jag vet inte varför bankerna säger nej, och hur jag ska kolla upp det.
Citera
2013-08-19, 15:27
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Bluestep ringde och sa tyvärr nej. Försökte övertala men det var ingen ide.

Då känner jag, rent spontant, att det finns något du inte berättar om er ekonomiska situation. Dessutom tycker jag det verkar vansinne att _du_ ringer och försöker förhandla lån åt din far.

Be fadern ringa, blanda inte in dig själv i historien alls.
Citera
2013-08-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Då känner jag, rent spontant, att det finns något du inte berättar om er ekonomiska situation.

Ärligt talat så är det inget jag vet om isåfall. Hur kan jag ta reda på vad som är fel? (min fader vet ej heller)

Jag och min far försöker lösa situationen tillsammans. Det är min far som ringer, men jag hjälper till när jag kan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in