Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-19, 13:58
  #1
Medlem
Hur ska man göra för att flytta dit?, hitta och söka jobb, planering och allt annat nödvändigt , vad skulle vara första steget ?
Citera
2013-08-19, 13:59
  #2
Medlem
fanvatuffdues avatar
att söka jobb? kolla möjligheten till bostad?
Ganska självklara saker
Citera
2013-08-19, 14:11
  #3
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcel0e
Hur ska man göra för att flytta dit?, hitta och söka jobb, planering och allt annat nödvändigt , vad skulle vara första steget ?

Där råder hårda tider i Danmark för närvarande, så utan jobb bliver det svårt att hitta bostad, ingen adress så kan du glömma de snåla bidrag som ändå vill garantera överlevnad. Kort sagt, hitta jobb först. Lättast att hitta jobb är adekvat utbildning/erfarenhet, men ett kontaktnät vill också vara bra.

Okvalificerad svensk arbetskraft har nästan bara en chans i KBH-området, och lönerna samman med det höga kostnadsläget där gör att de flesta väljer att pendla från billiga (och standardmässigt bättre) områden i Malmö.
Citera
2013-08-19, 14:18
  #4
Avstängd
LazyEyes avatar
Jag har hört att dem inte renar avloppen i Danmark. Det säger väl det mesta?
Citera
2013-08-19, 14:20
  #5
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyEye
Jag har hört att dem inte renar avloppen i Danmark. Det säger väl det mesta?

Det stämmer inte. Vattenkvaliteten är lika bra som i alla andra nordiska länder.
Citera
2013-08-19, 14:21
  #6
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyEye
Jag har hört att dem inte renar avloppen i Danmark. Det säger väl det mesta?

Ja, det säger mig att man är en idiot om man lyssnar på hörsägen och tar det för sanning.
Citera
2013-09-19, 23:46
  #7
Medlem
4LMNTs avatar
Här kan du läsa mycket vettiga saker du behöver veta.

http://www.norden.org/sv/norden-foer...a-till-danmark
Citera
2014-09-02, 12:02
  #8
Medlem
Får hoppas att samarbetet inom Norden fortsätter. Blir att flytta till antingen Norge eller Danmark, eventuellt Finland när jag är klar med utbildningen. Sverige har förstörts av invandringen, och den kommer inte att sluta tack vare medias jävla propaganda.
När väl Jimmie Åkesson ger upp så dröjer det nog inte länge förrän de flesta ursvenskarna flyttar till ett annat nordiskt land.
Citera
2015-01-03, 19:37
  #9
Medlem
Fanatiker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4LMNT
Här kan du läsa mycket vettiga saker du behöver veta.

http://www.norden.org/sv/norden-foer...a-till-danmark
Tack! Det var en sådan länk jag letade efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Holm.Stock
Får hoppas att samarbetet inom Norden fortsätter. Blir att flytta till antingen Norge eller Danmark, eventuellt Finland när jag är klar med utbildningen. Sverige har förstörts av invandringen, och den kommer inte att sluta tack vare medias jävla propaganda.
När väl Jimmie Åkesson ger upp så dröjer det nog inte länge förrän de flesta ursvenskarna flyttar till ett annat nordiskt land.
I hear you bro! Bara att flytta över sundet innan dansken spärrar bron. Tyvärr så lär ju invandrarna också börja röra på sig när bidraget tryter.
Citera
2015-01-03, 23:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holm.Stock
Får hoppas att samarbetet inom Norden fortsätter. Blir att flytta till antingen Norge eller Danmark, eventuellt Finland när jag är klar med utbildningen. Sverige har förstörts av invandringen, och den kommer inte att sluta tack vare medias jävla propaganda.
När väl Jimmie Åkesson ger upp så dröjer det nog inte länge förrän de flesta ursvenskarna flyttar till ett annat nordiskt land.

Då blir du ju själv en invandrare eller har jag missuppfattat något?
Citera
2015-01-03, 23:41
  #11
Medlem
JutomenPepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaw
Då blir du ju själv en invandrare eller har jag missuppfattat något?

Det är skillnad på att vara en invandrare som flyr från ett land och färväntar sig eller kräver att bli omhändertagen utan någon sorts helst motprestation och att fly från ett land som håller på att gå under. I det senare fallet så kommer vederbörande jobba, betala skatt och förhoppningsvis inte råna eller våldta varken den inhemska befolkningen eller kulturen.
__________________
Senast redigerad av JutomenPepsi 2015-01-03 kl. 23:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback