2013-08-18, 16:09
Medlem
RandomIams avatar
Reser med bil frn Norrland lngs kusten mot kontinenten en svng. En resa p 240 mil enkelvg som jag tnkte f avklarat p 2,5 dagar. Har aldrig gjort ngot liknande och planerar att f den gjord med f stopp men nd dcka i en sng under ntterna p motell eller hotell.
Finns det ens motell i Sverige? som man bara kan checka in nr man ledsnat p att kra fr dagen eller gller det att boka hotell ngra dagar innan?
Citera
2013-08-18, 17:48
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomIam
Reser med bil frn Norrland lngs kusten mot kontinenten en svng. En resa p 240 mil enkelvg som jag tnkte f avklarat p 2,5 dagar. Har aldrig gjort ngot liknande och planerar att f den gjord med f stopp men nd dcka i en sng under ntterna p motell eller hotell.
Finns det ens motell i Sverige? som man bara kan checka in nr man ledsnat p att kra fr dagen eller gller det att boka hotell ngra dagar innan?
Hrligt, gjort resan massor av ggr p de flesta rutter genom landet. Ja, det finns bde motell,hotell o vandrarhem som har ppet lngst vgen o gladeligen tar emot "en-natts gster". Klart du inte behver frboka, stanna var du vill.

Sjlv tog jag in en sen novemberkvll p Scandic Arvidsjaur till mkt frmnligt pris. Var nog bara jag p hotellet fr bjds tom p en brs till rkmackan av kket. Det r service. Finns massor av guldkorn s bestm inget, ut o ivg o ta med en ryggsck bara.
Citera
2013-08-20, 00:21
Medlem
RandomIams avatar
Kul att hra
Citera
2013-08-26, 17:38
Medlem
Limma skinkbits avatar
Nu vet jag ju inte hur uthllig du r eller vad du har fr en bil, men personligen hade jag blivit riktigt trtt av att kra 100-milaetapper ensam. Spelar det ingen roll hur mycket vernattningarna kostar eller hur standarden r, s r vl det inga problem. D tar du bara frsta bsta som dyker upp lngs vgen, men anlnder du sent p kvllen s kan du nog glmma vandrarhem eller mindre hotell/motell/pensionat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in