Psykhemmet ligger INTE ett par hundra meter därifrån som någon påstod, snarare 800 meter, vilket inte tar bort möjligheten att det var något psykbryt men det minskar i alla fall sannolikheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Matthew_Hopkins
Tyvärr låter denna "Ali" väldigt fejk även han.
Visst kan han ljuga men han han talar nog i alla fall sanning om att han bor i området och var ute på kvällen då fotbollsplanen han talar om ligger strax nedanför husen, såvida han inte researchat innan för att sen ringa in.
En av portarna, tror det var Skrakgränd 11, har till och med haft kameraövervakning då det har varit massor av stölder och andra problem där. Kanske inte är relevant för detta fall men problemhus är vad det är. Majoriteten av boende på Skrakgränd är invandrare och till största del med härkomst från Afrika och Mellanöstern, vilket inte talar för att det skulle varit ett hatbrott riktat mot en muslim. Eller så kanske det är som Cissi Wallin säger, man kan ju vistas i ett område där man inte bor, men att en militant rasist/extremislamofob gör i Fagersjö låter dock inte speciellt troligt... I så fall tror jag mer på psykstörd person.
Jag kan vara helt ute och cykla men jag tycker verkligen att det är mycket som låter skumt gällande denna händelse.