2013-08-19, 18:34
Medlem
Guitarsmokes avatar
Om det gick till som vår Ali berättade så är hela historien riktigt, riktigt unken. En kvinna av samisk/~svensk etnicitet konverterar till Islam och föder sin muslimske make 3 barn. När de inväntar sin 4:e så bestämmer hon sig för att hälsa på några vänninor. Klockan tickar iväg och den hetlevrade maken letar upp henne, dunkar hennes huvud i bilen och kör sedan hem henne.

Men hur vinklas detta? Jo, att en muslimsk kvinna (vilket automatiskt blir mörkhyad i läsarens ögon, en bild som inte förändras såvida inte man påtalar att kvinnan faktiskt var vit) blir misshandlad av en etnisk svensk man.

Det politiska efterspelet är bara en i raden av indikationer på hur sjukt Sverige verkligen har blivit.
Citera
2013-08-19, 18:34
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Ali ringer in till Radio 1 och säger att det är kvinnans man som misshandlade henne:

http://www.youtube.com/watch?v=tHwW3...ature=youtu.be

"Hon åkte hem till Jordbro" säger snubben. Hur fan visste han att hon bor i Jordbro? Det känns rätt uppenbart att "Ali" fiskat fram den informationen här i tråden. Inte trovärdigt.
Citera
2013-08-19, 18:35
Medlem
brickbots avatar
Det har förekommit allsköns teorier om detta hatbrott i denna tråd, folk famlar efter halmstrån. Antingen har det inte hänt, eller så är det ett internt brott bland muslimer, gärna inom familjen. Någon enstaka skribent har glimrat till.

Jag delar med mig av en länk, och lämnar inga vidare kommentarer. Men förhoppningsvis kommer många börja tänka i andra banor! Södertälje är en av de platser i Sverige där flest hatbrott av denna typ sker.

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.16...attack?m=print
Citera
2013-08-19, 18:35
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ge dig, inte ens 99,99999%

klart som fan, men det är ju precis dessa argument som halas fram för att släta över etniskt motiverat sexuellt våld när det drabbar icke-muslimska (vita) kvinnor..borde gälla samma här från etablissemangets sida. Men av någon anledning så gör det inte det.

Ett lustigt scenario vore om någon same-släkting pryglat på, då blir det jobbigt att rangordna i offer-hierarkin
Citera
2013-08-19, 18:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booobies
Fast han hävdar ju att han bor där och bevittnade någon typ av händelse, om han ljuger eller ej låter jag vara osagt. Han som ringde in och påstod detta hette Ali eller något om jag minns rätt och han sa att inga svenskar bor i området där, utan bara invandrare.
Problemet är att det blir väsentligt svagare som bevisning, när han kommer in med storyn efter att vi har spånat fram detta som ett sannolikt scenario här i tråden.

Att han säger sig heta Ali gör inte mycket till eller från i den saken. Jag är övertygad om att krimforumen har ett inte obetydligt antal läsare som heter Ali i förnamn. Och man behöver heller inte uppge sitt riktiga namn när man ringer till Radio1.

Om det visar sig att han har rätt om detaljer som inte har kommit ut, hamnar saken naturligtvis i ett annat läge. Ett vettigt vittne kontaktar dock polisen innan han kontaktar media.
Citera
2013-08-19, 18:43
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
"Hon åkte hem till Jordbro" säger snubben. Hur fan visste han att hon bor i Jordbro? Det känns rätt uppenbart att "Ali" fiskat fram den informationen här i tråden. Inte trovärdigt.
Iofs kan man tycka att om killen har identifierat mannen som just hennes man, så vet han också att de bor i Jordbro. Det förefaller ju vara hos släktingar till mannen hon var, så det är inte helt konstigt om deras grannar har koll på vem han är och var han bor.

Jag är isåfall mer bekymrad över Alis bitvis ytterst modersmålsliknande svenska uttal.
Citera
2013-08-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brickbot
Det har förekommit allsköns teorier om detta hatbrott i denna tråd, folk famlar efter halmstrån. Antingen har det inte hänt, eller så är det ett internt brott bland muslimer, gärna inom familjen. Någon enstaka skribent har glimrat till.

Jag delar med mig av en länk, och lämnar inga vidare kommentarer. Men förhoppningsvis kommer många börja tänka i andra banor! Södertälje är en av de platser i Sverige där flest hatbrott av denna typ sker.

De som dömdes var kristna syrianer. Kristna syrianer gillar inte muslimer eftersom Turkarna massakerade 1,5 miljoner syrianer i början av seklet. Muslimerna har också fördrivit syrianerna från sina hemtraketer i Syrien och Turkiet. Nu ser vi kristna bli fördrivna från Irak, Egypten m fl. länder.
Är kanske Södertälje en framtid för att slippa muslimer?
Citera
2013-08-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag är isåfall mer bekymrad över Alis bitvis ytterst modersmålsliknande svenska uttal.
Tror dock att det större chans att rör sig om en Syrian/Assyrier än om en svensk om "Ali" inte är en "Ali".
Citera
2013-08-19, 18:54
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Nja, fallen ifrån Södertälje har väl nästan uteslutande handlat om kristna MENA-iter som trakasserat muslimska MENA-iter.

Allstå inte vita svenska män.

Exemplet du länkar till hade ju 4 syrianer som GMs.

Se även: http://www.newsmill.se/artikel/2010/...ilj-r-muslimsk
Citera
2013-08-19, 18:56
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:

Så du menar att det inte finns någon möjlighet att det är lögn eller att någon av teorierna i tråden kan stämma?
Pga att svenskar misshandlar muslimer i parti och minut?
Att du inte lämnar vidare kommentarer kanske beror på att fallet du länkar till var fyra Syrianska killar
http://www.friatider.se/syrianska-po...a-for-hatbrott

Hört talas om Pela, Fadime, Maria eller hört någon prata om balkongflickor?
Edit: tvåa på det
Citera
2013-08-19, 18:58
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Om det gick till som vår Ali berättade så är hela historien riktigt, riktigt unken. En kvinna av samisk/~svensk etnicitet konverterar till Islam och föder sin muslimske make 3 barn. När de inväntar sin 4:e så bestämmer hon sig för att hälsa på några vänninor. Klockan tickar iväg och den hetlevrade maken letar upp henne, dunkar hennes huvud i bilen och kör sedan hem henne.

Men hur vinklas detta? Jo, att en muslimsk kvinna (vilket automatiskt blir mörkhyad i läsarens ögon, en bild som inte förändras såvida inte man påtalar att kvinnan faktiskt var vit) blir misshandlad av en etnisk svensk man.

Det politiska efterspelet är bara en i raden av indikationer på hur sjukt Sverige verkligen har blivit.

Enligt sápmi finns det så vitt de vet ingen same/samiska som någonsin konverterat till islam. Och samerna brukar ha järnkoll på varandra.

Kanske bestämde sig den svenska kvinnan (om hon ens finns) först för att bli samisk, och sedan bestämde hon sig för att bli muslim, och slutligen bestämde hon sig för att bli misshandlad muslim och drog på (av) sig offerhijaben?

Hela den här historien stinker som ett antal metrar halalslaktade kotarmar i öknens gassande sol.
Citera
2013-08-19, 18:59
Medlem
Psykhemmet ligger INTE ett par hundra meter därifrån som någon påstod, snarare 800 meter, vilket inte tar bort möjligheten att det var något psykbryt men det minskar i alla fall sannolikheten.
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Tyvärr låter denna "Ali" väldigt fejk även han.
Visst kan han ljuga men han han talar nog i alla fall sanning om att han bor i området och var ute på kvällen då fotbollsplanen han talar om ligger strax nedanför husen, såvida han inte researchat innan för att sen ringa in.

En av portarna, tror det var Skrakgränd 11, har till och med haft kameraövervakning då det har varit massor av stölder och andra problem där. Kanske inte är relevant för detta fall men problemhus är vad det är. Majoriteten av boende på Skrakgränd är invandrare och till största del med härkomst från Afrika och Mellanöstern, vilket inte talar för att det skulle varit ett hatbrott riktat mot en muslim. Eller så kanske det är som Cissi Wallin säger, man kan ju vistas i ett område där man inte bor, men att en militant rasist/extremislamofob gör i Fagersjö låter dock inte speciellt troligt... I så fall tror jag mer på psykstörd person.

Jag kan vara helt ute och cykla men jag tycker verkligen att det är mycket som låter skumt gällande denna händelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in