2013-08-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torrance
Har jag sagt att JAG har ett lock? jag talar om toalock i allmänhet.

Varför skulle jag aldrig tvätta den? dessvärre har jag ju lite annat att göra änn att gå runt och skura toaletter dagarna i ändå.

Jag tvålar sällan in händerna efter ett vanligt kissbesök, spolar av dom under rinnande vatten och torkar, tvingas jag däremot öppna ett toalock så måste jag tvåla också.

Jo men du verkar ha problem att öppna locket per'se, eller ska alla dina vänner läsa din FB satus och hålla med om att "När Torrance kommer på besök öppna alla toalock, han går alltid på toa hos oss och vågar inte öppna dessa hemska lock själva?"

Fattar inte helt enkelt. Allt som har ett hål har oftast något som täpper till det. Antingen perfekt eller inte. Till och med den rosa-tacon kräver ett bra lock.
Citera
2013-08-17, 21:27
Medlem
Sereenas avatar
Om man inte stänger locket innan man spolar så virvlar man ju upp massa extra partiklar i hela toaletten.
Citera
2013-08-17, 21:29
Medlem
Torrances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Så köket hemma hos TS har alla luckor, lådor och ungslucka på vid gavel året runt. Eller har du till och med monterat bort skåpluckorna då de inte fyller någon funktion och orsakar merarbete?

//Brute

Nix, det har jag inte. Tycker dock inte att det är en fair jämförelse då en kökslucka på vid gavel blir ett hinder, den är i vägen även i luften helt enkelt. då är ju ett helt luckfritt kök att föredra om man måste välja. Men jag har inte samma problem med luckor och lådor i köket, som med toalock, det ligger inte samma äckliga aura kring dom.
Citera
2013-08-17, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Om man inte stänger locket innan man spolar så virvlar man ju upp massa extra partiklar i hela toaletten.

det gör inget för partiklar är små, de e inte direkt bajsklumpar som kommer farandes
Citera
2013-08-17, 21:31
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
det gör inget för partiklar är små, de e inte direkt bajsklumpar som kommer farandes

Näe, däremot dessa små partiklar i form av bakterier, som inte nödvändigtvis är så nyttiga när de virvlar kring i luften...
Citera
2013-08-17, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Näe, däremot dessa små partiklar i form av bakterier, som inte nödvändigtvis är så nyttiga när de virvlar kring i luften...

äh, i så små mängder så funkar de nog som antibiotika
Citera
2013-08-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem

Exakt. avföringsbakterier är ju så små att man inte behöver bry sig om dem...
Citera
2013-08-17, 21:34
Medlem
Torrances avatar
Alltså vi måste reda ut hela den här processen nu. Vissa av er hävdar att det är för att bajspartiklar inte ska yra ut i luften när man spolar? så ni skiter, stänger locket, spolar, öppnar locket och kontrollerar om allt är borta och EV. går lös med toaborsten och sen stänger locket tills näste bajsare måste öppna det? otroligt krånglig process.
Citera
2013-08-17, 21:34
Medlem
TheBurdens avatar
Om ett stängt toalettlock är ett problem för dig så bör du nog se över ditt liv.

Sen så tycker jag personligen att det känns mest hygieniskt med ett stängt toalettlock.
Citera
2013-08-17, 21:36
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Nu överdriver du så in i helvete
Citera
2013-08-17, 21:39
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrance
Alltså vi måste reda ut hela den här processen nu. Vissa av er hävdar att det är för att bajspartiklar inte ska yra ut i luften när man spolar? så ni skiter, stänger locket, spolar, öppnar locket och kontrollerar om allt är borta och EV. går lös med toaborsten och sen stänger locket tills näste bajsare måste öppna det? otroligt krånglig process.

Visst. Jättejobbigt.

Om du vill ha fullt med torkat bajs och avlagringar i toaletten så är det ditt problem. Dock inte så trevligt för eventuella gäster.
Senast redigerad av TheBurden 2013-08-17 kl. 21:44.
Citera
2013-08-17, 21:40
Medlem
Den här disskutionen var på P3 för några dagar sen för övrigt. Kommer dock inte igåg vad de kom fram till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in