2013-08-17, 18:03
Medlem
Hejsan

Det finns ju en stor marknad för dessa eftersom man läser om de stup i kvarten i blaskorna.

Men hur sjutton hittar torskarna till dessa flickor? Många gånger verkar de tom vara under 18!!

Eftersom detta är flashback, så antar jag att ni vet hur man skall gå till väga för att hitta dessa flickor.

Vill inte bryta mot någon lag så generella anvisningar går bra

Jag är sedermera endast intresserad för forskningsändamål, jag kommer naturligtvis aldrig ha sex med någon underårig stackars trafficking offer.
Citera
2013-08-17, 18:08
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mertsiblomeros
Hejsan

Det finns ju en stor marknad för dessa eftersom man läser om de stup i kvarten i blaskorna.

Men hur sjutton hittar torskarna till dessa flickor? Många gånger verkar de tom vara under 18!!

Eftersom detta är flashback, så antar jag att ni vet hur man skall gå till väga för att hitta dessa flickor.

Vill inte bryta mot någon lag så generella anvisningar går bra

Jag är sedermera endast intresserad för forskningsändamål, jag kommer naturligtvis aldrig ha sex med någon underårig stackars trafficking offer.

Det är sannolikt mestadels en tidningsanka. Hur många domar om detta finns det i Sverige?

Håll dig till vanliga eskorter istället.
Citera
2013-08-17, 18:11
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Hejsan

Det är överdrivet om trafficking-offer i PK-media. Något de lyfter fram för att kunna hävda att sexköpslagen är bra.

Du ställer fel fråga. Torskarna försöker i själva verket undvika dessa flickor.
Citera
2013-08-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning

Det är sannolikt mestadels en tidningsanka. Hur många domar om detta finns det i Sverige?

Håll dig till vanliga eskorter istället.
Hejsan

jag vet inte vad en tidningsanka är för något.

Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Det är överdrivet om trafficking-offer i PK-media. Något de lyfter fram för att kunna hävda att sexköpslagen är bra.

Du ställer fel fråga. Torskarna försöker i själva verket undvika dessa flickor.

Hmm. Vilken är rätt fråga då tycker du?
Jag vill gärna veta hur man får tag i polska 16 åringar tex. JAG SKALL SKRIVA EN BOK OM DET JAG SKALL INTE KNULLA DOM
Citera
2013-08-17, 18:42
Medlem
^MX^s avatar
Citat:
Hejsan

Jag vill gärna veta hur man får tag i polska 16 åringar tex. JAG SKALL SKRIVA EN BOK OM DET JAG SKALL INTE KNULLA DOM

Är det så det heter nu för tiden
Citera
2013-08-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^MX^
Är det så det heter nu för tiden

vilket?
är det så vilket heter?! fattar inte
Citera
2013-08-18, 15:20
Medlem
WordWarriors avatar
Det bedrivs en radikalfeministisk kampanj mot prostitution i svensk media. Detta har ingenting med förskning att göra, och problemen i branschen är extremt överdrivna av ideologiska skäl.
Citera
2013-08-18, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det bedrivs en radikalfeministisk kampanj mot prostitution i svensk media. Detta har ingenting med förskning att göra, och problemen i branschen är extremt överdrivna av ideologiska skäl.

Lyssna inte på den här gubben. Han är indoktrinerad av sexindustrins lobbying av "den lyckliga horan", som endast förekommer i sällsynta fall. Majoriteten av de tjejer som säljer sex mår inte bra av att göra det, och mådde inte bra när de började heller. Och det är självfallet samma män som köper sex av traffickingoffer som köper det av "normalolyckliga" horor.
Citera
2013-08-18, 18:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Lyssna inte på den här gubben. Han är indoktrinerad av sexindustrins lobbying av "den lyckliga horan", som endast förekommer i sällsynta fall. Majoriteten av de tjejer som säljer sex mår inte bra av att göra det, och mådde inte bra när de började heller. Och det är självfallet samma män som köper sex av traffickingoffer som köper det av "normalolyckliga" horor.

TS behöver inte lyssna på mig. Det räcker med att själv söka information, så kan medias svartmålningskampanj snabbt avslöjas som falsk. Du har väl heller inte glömt att det finns fyra gånger så många offer per capita sexarbetare för sexuell människohandel i Sverige jämfört med Tyskland, där prostitution är legal?
Citera
2013-08-18, 18:55
Medlem
Citat:
TS behöver inte lyssna på mig. Det räcker med att själv söka information, så kan medias svartmålningskampanj snabbt avslöjas som falsk. Du har väl heller inte glömt att det finns fyra gånger så många offer per capita sexarbetare för sexuell människohandel i Sverige jämfört med Tyskland, där prostitution är legal?

Skitsnack som vanlig. Det enda vi vet, utefter den kriminalstatistik du hänvisar till, är att Sverige lyckas identifiera fler traffickingoffer (i förhållande till antal prostituerade) jämfört med Tyskland.

"...a brothel operator said that she valued the prostitution law because it reduced the likelihood of raids. In fact, she said, the law was more advantageous for brothel operators than prostitutes."

Ja, om bordeller ses som kontrollerade (av de seriösa bordellägarna, för det måste dom väl alltid vara? ) och därmed fria från tvingade eller traffickerade kvinnor så finns det ju inte så stor anledning att lägga resurser på att göra razzior eller några omfattande kontroller. Och den sexköpande mannen kan inbilla sig själv att han kan köpa sex med gott samvete, för på bordeller finns det ju bara lyckliga horor som inte tar någon som helst skada.

"Although the law states prostitutes should sign a formal contract stating their employment, only about one percent ever do so — one formality out of many that go unchecked.
German brothels rarely enforce their system of regulations, if they have them at all. Women often stay at the brothel around the clock, especially if they live in the country illegally, according to a former prostitute who used the pseudonym Doris Winter. In a contribution to the academic series "The Prostitution Law," Winter noted that "the women usually live in the rooms where they work." Brothels charge for these rooms on a daily rate — a fee that sits on top of a host of other subtractions from the woman's overall wage earnings."

http://www.medicaldaily.com/despite-legalization-prostitutes-germany-face-exploitation-and-trafficking-laws-intended-improve

Men självklart måste du sitta här och sprida dina lögner och din dynga. För du skulle inte kunna hantera sanningen - att du med stor sannolikhet har knullat flera tvingade/traffickerade/extremt dåligt mående kvinnor i ditt liv på dina små knullresor till Europas bordeller. Men varför bry sig, för det var ju säkert relativt billigt och ett stort urval av fitta.
Citera
2013-08-18, 19:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppmeny
Skitsnack som vanlig. Det enda vi vet, utefter den kriminalstatistik du hänvisar till, är att Sverige lyckas identifiera fler traffickingoffer (i förhållande till antal prostituerade) jämfört med Tyskland.

"...a brothel operator said that she valued the prostitution law because it reduced the likelihood of raids. In fact, she said, the law was more advantageous for brothel operators than prostitutes."

Ja, om bordeller ses som kontrollerade (av de seriösa bordellägarna, för det måste dom väl alltid vara? ) och därmed fria från tvingade eller traffickerade kvinnor så finns det ju inte så stor anledning att lägga resurser på att göra razzior eller några omfattande kontroller. Och den sexköpande mannen kan inbilla sig själv att han kan köpa sex med gott samvete, för på bordeller finns det ju bara lyckliga horor som inte tar någon som helst skada.

"Although the law states prostitutes should sign a formal contract stating their employment, only about one percent ever do so — one formality out of many that go unchecked.
German brothels rarely enforce their system of regulations, if they have them at all. Women often stay at the brothel around the clock, especially if they live in the country illegally, according to a former prostitute who used the pseudonym Doris Winter. In a contribution to the academic series "The Prostitution Law," Winter noted that "the women usually live in the rooms where they work." Brothels charge for these rooms on a daily rate — a fee that sits on top of a host of other subtractions from the woman's overall wage earnings."

http://www.medicaldaily.com/despite-legalization-prostitutes-germany-face-exploitation-and-trafficking-laws-intended-improve

Men självklart måste du sitta här och sprida dina lögner och din dynga. För du skulle inte kunna hantera sanningen - att du med stor sannolikhet har knullat flera tvingade/traffickerade/extremt dåligt mående kvinnor i ditt liv på dina små knullresor till Europas bordeller. Men varför bry sig, för det var ju säkert relativt billigt och ett stort urval av fitta.

Du har fortfarande inga belägg för att svensk polis är effektivare än tysk, då det gäller att lagföra människohandel. Däremot har jag ju redan visat att fallen av koppleri och grovt koppleri ökat explosionsartat i Sverige sedan Schengeninträdet. Man gömmer alltså människohandel genom att istället rubricera det som "grovt koppleri".

Den där länken hänvisar till den artikel i Der Spiegel, som redan kritisats hårt. Sanningen är ju att människohandel minnskat kraftigt i Tyskland sedan legaliseringen. Bortåt 30 % nedgång. Så någon som helst vetenskaplighet finns inte i den artikeln. Den påstår bara saker helt utan grund.

Vad du inte heller nämner är att sexarbetarna faktiskt betalar skatt i den avgift som ingår i inträdet. Därmed går en del av kapitalet in i skattesystemet, vilket i sin tur kan finansiera ökad säkerhet och fler kontroller av bordellerna. På Sveriges svartbordeller går dessa pengar istället rakt ner i fickan på organiserad brottslighet. Eller tror du på största allvar att utländska kopplare på svenska bordeller bryr sig ett enda dugg om säkerhet, hygien och smittspridning?
Senast redigerad av WordWarrior 2013-08-18 kl. 19:49.
Citera
2013-08-18, 20:04
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inga belägg för att svenk polis är effektivare än tysk, då det gäller att lagföra människohandel. Däremot har jag junredan visat att fallen av koppleri och grovt koppleri ökat explosionsartat i Sverige sedan Schengeninträdet. Man gömmer alltså människohandel genom att istället rubricera det som "grovt koppleri".

Den där länken hänvisar till den artikel i Der Spiegel, som redan kritisats hårt. Sanningen är ju att människohandel minnskat kraftigt i Tyskland sedan legaliseringen. Bortåt 30 % nedgång. Så någon som helst vetenskaplighet finns inte i den artiklen. Den påstår bara saker helt utan grund.

Vad du inte heller nämner är att sexarbetarna faktiskt betalar skatt i den avgift som ingår i inträdet. Därmed går en del av kapitalet in i skattesystemet, vilket i sin tur kan finansiera ökad säkerhet och fler kontroller av bordellerna. På Sveriges svartbordeller går dessa pengar istället rakt ner i fickan på organiserad brottslighet. Eller tror du på största allvar att utländska kopplare på svenska bordller bryr sig ett enda dugg om säkerhet, hygien och smittspridning?

Fast om du själv hänvisar till kriminalstatistik som visar att svensk polis identifierar fall av trafficking eller koppleri oftare än tysk polis (i relation till antal prostituerade vill säga) så kan ju det endast bevisa att svensk polis är effektivare än tysk polis gällande just att identifiera just detta. Eller låt höra hur du argumenterar för att en ökning i antal identifierade fall av trafficking, (vilket för övrigt har ett bevisat direkt samband med extra tillsatta polisresurser för ändamålet om vi ser till den svenska statistiken), har ett samband med en faktisk ökning av trafficking?

Och som du själv säger så handlar det i de flesta fall om koppleri/grovt koppleri när det gäller den svenska statistiken. Enligt polisens egna uppgifter så är sexköpslagen till mycket bra hjälp när det gäller att kunna identifiera denna typ av brottslighet. De fall som återfinns i den tyska statistiken rör dock trafficking i betydligt högre utsträckning.

Du kanske även hävdar att de dagar som polisen gör fartkontroller så är det fler som kör för fort jämfört med de dagar då polisen inte gör fartkontroller? För när man lägger ner större resurser så syns det i statistiken och när man blundar så finns det inte...Nej du, vill man veta hur verkligheten ser ut måste man ta till annat än kriminalstatistik!

Vad jag hellre tror att en svensk prostituerade väljer - statlig bordell eller svartbordell? Inget av dessa alternativ. Jag tror att majoriteten av alla svenska prostituerade föredrar att sköta sina affärer över nätet och inte alls jobba på en bordell, oavsett om den är kontrollerad av en snubbe anställd av staten eller en annan snubbe.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in