Citat:
Ursprungligen postat av
toppmeny
Håller fullständigt med om att lidande är en del av livet. Det är inget de flesta av oss kan komma ifrån helt och hållet. Personligen (och många med mig) anser jag dock att utifrån medmänsklighet kan vi verka för att minska det mänskliga lidandet i så stor utsträckning som möjligt.
Men du ska ha stort tack för att du är så brutalt ärlig när du i denna tråd, och andra, förklarar vad sexköp/prostitution som företeelse i grund och botten handlar om. Och hur du som sexköpare är medveten om detta men ärligt säger att du skiter i det då du får din livsluft från andras utsatthet, och att andras lidande ger dig njutning. Du har (i en annan tråd) hänvisat till både ojämställdhet och ojämlikhet som bidragande faktorer till att prostitution överhuvudtaget existerar. Håller med dig fullständig och det är något jag själv hävdat tidigare men fick då massor av mothugg från sexköpande män.
Tror att dina inlägg, utifrån att du är en ärlig sexköpande man som inte försöker försköna verkligheten, kan bidra till mycket, på lite olika sätt. Ser fram emot att läsa fler inlägg från dig!
Tack för ditt inlägg. Jag har för avsikt att framöver beskriva mina interaktioner med kvinnor ur olika perspektiv. Många kommer att förfasa sig. Men moralargument biter inte på mig, eftersom jag är helt i avsaknad av ett moraliskt samvete. Begrepp som jämlikhet, jämställdhet, rättvisa, solidaritet, människokärlek, omtanke om de svaga, etc, etc, saknar helt djupare innebörd för mig. De är vidskepelser som jag inte kan relatera till.
Vad gäller "sexköpande mäns" syn på saker och ting, kan jag nog inte bidra med så mycket diskussionsunderlag. Men att det finns hycklare lite var stans, det kan vi kanske vara eniga om.
Jag ser dock inte mig själv som en sådan. Jag presenterar inte sedlar för kvinnor på gatan, eller i mer "lyxiga" sammanhang heller för den delen. Men visst, jag utnyttjar min ekonomiska position (totalt ekonomiskt oberoende då min käre far lämnade efter sig en förmögenhet) för att få tillgång till kvinnors kropp och själ. Men så har det alltid varit i gångna tider; mäktiga män har utnyttjat sin position på alla möjliga sätt. Ett givet exempel är väl de äktenskap som ingåtts med kvinnans strävan efter trygghet som en drivkraft.
Jag vill inte bli sammanblandad med de män som måste köpa sex. Det har inte med moral och etik att göra, utan snarare
estetik (i brist på ett bättre ord så här i förbifarten). Eftersom min manlighet är en så framträdande faktor i min kontakt med omgivningen, blir resultatet oundvikligen att sunda kvinnor attraheras av mig. De vet vad de vill, på ett undermedvetet plan. Och de söker sig dit, ty de kan inte annat.
Det centrala är alltså detta: jag uppfattar män och kvinnor som fundamentalt väsensskilda i både biologisk och psykologisk mening. Mannen är den penetrerande och utsöndrande aspekten, kvinnan är den mottagande parten. Mannen är hård, kvinnan fuktig. Mannen är jorden, kvinnan havet.
Kvinnans roll är inte oviktig, men
hon får aldrig dominera en man. Samtidigt är alltså dominans och hierarki ofrånkomliga givet människans natur. Hade kvinnor dominerat samhällena från början, hade vi fortfarande varit stenåldersmänniskor. Detta är min övertygelse.