2013-11-28, 22:18
Medlem
used66s avatar
jesus, har "kalla fakta", ja tv 4 alltså NU kommit på att folk knullar luder på thaimassagekliniker?
Citera
2013-11-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Nightingale
Jag skrev inte att alla thaimassagesalonger bjuder sexuella tjänster. Enligt Kalla fakta det är 80%.
Vilka är dessa kvinnor? Hur har de kommit hit?

Thaimassage dold bordellverksamhet i Sverige

Thaimassage blir alltmer populärt i Sverige. Det senaste året har antalet salonger ökat kraftigt, men många av dessa salonger erbjuder mer än massage. En reporter utrustad med dold kamera besökte tio olika thaimassagesalonger i Stockholm och blev erbjuden sexuella tjänster på åtta av dessa salonger. Även på en salong i Malmö blev reporten erbjuden sex. Verksamhetens baksida innebär alltså att unga thailändska kvinnor utnyttjas sexuellt i Sverige på en ny typ av förtäckta bordeller.

Det är inte det faktum att thaimassagerna har extratjänster jag vänder mig mot. Alla vet hur det ligger till med den saken.

Men du förutsätter att thailändskorna blivit hitlockade, och luras till att sälja sex, och utnyttjas av sina svenska män. DET är så långt ifrån sanningen man kan komma. Du har så fruktansvärt dålig koll att det blir komiskt att läsa dina inlägg.
Du förutsätter en massa, och applicerar dina egna idéer på alla andra som om det skulle vara någon slags ultimat sanning. Du borde kolla upp hur saker och ting ligger till innan du uttalar dig om dessa.

Läs vad jonnybg svarade dig. Läs det igen. Och igen. Om du fortfarande inte förstår - läs igen tills du förstår.
Citera
2013-11-29, 10:02
Medlem
KingKongFives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Marknaden är inte för trafficking-offer, utan för sex.

Därför blir det helt bakvänt att försöka hjälpa trafficking-offer genom att försöka utrota sexmarknaden. Då blir du av med köpsex, men inte med trafficking.

Ska man komma åt den måste man filtrera. En laglig marknad behövs för detta. Pjäserna man kan spela med är sexköpare. Man måste våga lita på sexköpare. Inga andra kan minska förekomsten av trafficking på sexmarknaden.

Jobbar man emot sexköparna, blir det mer trafficking.

Helt riktigt! I Danmark har man som bekant slopat tankarna på en sexköpslag, men satsat stort på kampanjer mot trafficking och människohandel. Tydligen med sådan framgång att gatuprostituerade nu beklagar sig över sviktande kundunderlag! Saxat från en artikel i Information, där man intervjuat två rumänskor med nuvarande och tidigare erfarenhet av gatuprostitution:

"Valentina drømmer om at få råd til at købe et hus i Danmark, hvor hun kan bo med sin familie. Derfor ærgrer det hende, at der er så få kunder for tiden. Hun har en mistanke om, at det hænger sammen med den megen fokus på trafficking. For nylig så hun en række kampagnevideoer offentliggjort i anledning af EU’s årlige anti-trafficking-dag. Kendte skuespillere som Robert Hansen, Peter Gantzler og Jesper Lohmann spiller rollen som enten kyniske kunder eller kriminelle bagmænd, der tæver og voldtager indespærrede piger, inden de tvinger dem til at sælge sex og aflevere 95 procent af indtægterne.

»Måske er det derfor, der ikke er så mange kunder mere,« siger Valentina.

»De spørger i hvert fald tit, om jeg har en bagmand.«

Miki har også set videoerne og blev provokeret af dem. Det er en af grundene til, at hun har besluttet sig for at tale med en journalist.

»Mange tror, at rumænske kvinder, der arbejder med prostitution, er dumme og hjælpeløse. Men rumænske kvinder er virkelig kvikke. De gør, hvad de mener, er godt for dem. De lærer af deres erfaringer,« siger hun."

»Sådan nogle kampagner får det til at se ud, som om alle udenlandske prostituerede får stjålet deres penge og får bank og bliver voldtaget hver dag. Jeg siger ikke, at det ikke eksisterer, men det er undtagelsen. De generaliserer ud fra undtagelser. Jeg kender de første 100 kvinder, der har haft det her job – i Danmark, Italien, Frankrig, Spanien, Schweiz – og jeg har aldrig hørt den slags historier.«

Då det finns en laglig marknad under ordnade former väljer de flesta sexköpare bort "tveksamma" alternativ. Tvärt emot den gängse svenska propagandan.... Till en vit dansk har "Valentina" inte sålt sex på tre månader. Kunderna består av araber, pakistanier, norrmän - och svenskar. Hela artikeln är för övrigt mycket läsvärd. Inte ofta gatuprostituerade överhuvud taget får komma till tals i media och en liknande artikel i svenska media hade förstås varit otänkbar:

http://www.information.dk/477185
Citera
2013-11-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongFive
Helt riktigt! I Danmark har man som bekant slopat tankarna på en sexköpslag, men satsat stort på kampanjer mot trafficking och människohandel. Tydligen med sådan framgång att gatuprostituerade nu beklagar sig över sviktande kundunderlag! Saxat från en artikel i Information, där man intervjuat två rumänskor med nuvarande och tidigare erfarenhet av gatuprostitution:

"Valentina drømmer om at få råd til at købe et hus i Danmark, hvor hun kan bo med sin familie. Derfor ærgrer det hende, at der er så få kunder for tiden. Hun har en mistanke om, at det hænger sammen med den megen fokus på trafficking. For nylig så hun en række kampagnevideoer offentliggjort i anledning af EU’s årlige anti-trafficking-dag. Kendte skuespillere som Robert Hansen, Peter Gantzler og Jesper Lohmann spiller rollen som enten kyniske kunder eller kriminelle bagmænd, der tæver og voldtager indespærrede piger, inden de tvinger dem til at sælge sex og aflevere 95 procent af indtægterne.

»Måske er det derfor, der ikke er så mange kunder mere,« siger Valentina.

»De spørger i hvert fald tit, om jeg har en bagmand.«

Miki har også set videoerne og blev provokeret af dem. Det er en af grundene til, at hun har besluttet sig for at tale med en journalist.

»Mange tror, at rumænske kvinder, der arbejder med prostitution, er dumme og hjælpeløse. Men rumænske kvinder er virkelig kvikke. De gør, hvad de mener, er godt for dem. De lærer af deres erfaringer,« siger hun."

»Sådan nogle kampagner får det til at se ud, som om alle udenlandske prostituerede får stjålet deres penge og får bank og bliver voldtaget hver dag. Jeg siger ikke, at det ikke eksisterer, men det er undtagelsen. De generaliserer ud fra undtagelser. Jeg kender de første 100 kvinder, der har haft det her job – i Danmark, Italien, Frankrig, Spanien, Schweiz – og jeg har aldrig hørt den slags historier.«

Då det finns en laglig marknad under ordnade former väljer de flesta sexköpare bort "tveksamma" alternativ. Tvärt emot den gängse svenska propagandan.... Till en vit dansk har "Valentina" inte sålt sex på tre månader. Kunderna består av araber, pakistanier, norrmän - och svenskar. Hela artikeln är för övrigt mycket läsvärd. Inte ofta gatuprostituerade överhuvud taget får komma till tals i media och en liknande artikel i svenska media hade förstås varit otänkbar:

http://www.information.dk/477185
Är så skönt att höra från sexsäljande kvinnor i verkligheten som bekräftar de vi sexköpare här påstår.
Speciellt hennes uttalande om att de generaliseras utifrån undantagen, hmmm låter minst sagt som det Svenska fittstimmets analyser.
I Sverige skulle hon psykoanalyserats sönder på detta vis.
http://www.youtube.com/watch?v=08o6JyvvtP8
Citera
2013-11-30, 12:19
Medlem
Citat:
Jag skrev inte att alla thaimassagesalonger bjuder sexuella tjänster. Enligt Kalla fakta det är 80%.
Vilka är dessa kvinnor? Hur har de kommit hit?

Thaimassage dold bordellverksamhet i Sverige

Thaimassage blir alltmer populärt i Sverige. Det senaste året har antalet salonger ökat kraftigt, men många av dessa salonger erbjuder mer än massage. En reporter utrustad med dold kamera besökte tio olika thaimassagesalonger i Stockholm och blev erbjuden sexuella tjänster på åtta av dessa salonger. Även på en salong i Malmö blev reporten erbjuden sex. Verksamhetens baksida innebär alltså att unga thailändska kvinnor utnyttjas sexuellt i Sverige på en ny typ av förtäckta bordeller.

Tycker du även att man kan säga att Thailändskorna blir utnyttjade sexuellt, då de erbjuder kunden
en avrunkning ?
Mr.PL
Citera
2013-12-01, 12:19
Medlem
LeMarquiss avatar
Citat:
Trafficking med nigerianska prostituerade har tidigare varit ett stort problem i... bla bla bla

Har du inget bättre för dig än att försöka förbättra världen? Inse att lidandet är en del av den universella ekvationen.

Och lidande, det finns det övermåttan av. Vad vill du uppnå? Du kommer ändå aldrig att kunna "reformera" exploatörer som jag själv. Vi får vår livsluft från deras utsatthet, deras "lidande" är vår njutning.

Ni moralister, ni gör världen till en tråkigare plats. Och er strävan är helt meningslös.

Över till TS. Är du tillräckligt motiverad kan leta reda på vad som helst. Forskningssyfte, ha! Erkänn att du är sugen på lite äventyr.

Nå, var då äventyrlig!
Citera
2013-12-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarquis
Har du inget bättre för dig än att försöka förbättra världen? Inse att lidandet är en del av den universella ekvationen.

Och lidande, det finns det övermåttan av. Vad vill du uppnå? Du kommer ändå aldrig att kunna "reformera" exploatörer som jag själv. Vi får vår livsluft från deras utsatthet, deras "lidande" är vår njutning.

Ni moralister, ni gör världen till en tråkigare plats. Och er strävan är helt meningslös.

Över till TS. Är du tillräckligt motiverad kan leta reda på vad som helst. Forskningssyfte, ha! Erkänn att du är sugen på lite äventyr.

Nå, var då äventyrlig!

Håller fullständigt med om att lidande är en del av livet. Det är inget de flesta av oss kan komma ifrån helt och hållet. Personligen (och många med mig) anser jag dock att utifrån medmänsklighet kan vi verka för att minska det mänskliga lidandet i så stor utsträckning som möjligt.

Men du ska ha stort tack för att du är så brutalt ärlig när du i denna tråd, och andra, förklarar vad sexköp/prostitution som företeelse i grund och botten handlar om. Och hur du som sexköpare är medveten om detta men ärligt säger att du skiter i det då du får din livsluft från andras utsatthet, och att andras lidande ger dig njutning. Du har (i en annan tråd) hänvisat till både ojämställdhet och ojämlikhet som bidragande faktorer till att prostitution överhuvudtaget existerar. Håller med dig fullständig och det är något jag själv hävdat tidigare men fick då massor av mothugg från sexköpande män.

Tror att dina inlägg, utifrån att du är en ärlig sexköpande man som inte försöker försköna verkligheten, kan bidra till mycket, på lite olika sätt. Ser fram emot att läsa fler inlägg från dig!
Citera
2013-12-01, 14:21
Medlem
LeMarquiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppmeny
Håller fullständigt med om att lidande är en del av livet. Det är inget de flesta av oss kan komma ifrån helt och hållet. Personligen (och många med mig) anser jag dock att utifrån medmänsklighet kan vi verka för att minska det mänskliga lidandet i så stor utsträckning som möjligt.

Men du ska ha stort tack för att du är så brutalt ärlig när du i denna tråd, och andra, förklarar vad sexköp/prostitution som företeelse i grund och botten handlar om. Och hur du som sexköpare är medveten om detta men ärligt säger att du skiter i det då du får din livsluft från andras utsatthet, och att andras lidande ger dig njutning. Du har (i en annan tråd) hänvisat till både ojämställdhet och ojämlikhet som bidragande faktorer till att prostitution överhuvudtaget existerar. Håller med dig fullständig och det är något jag själv hävdat tidigare men fick då massor av mothugg från sexköpande män.

Tror att dina inlägg, utifrån att du är en ärlig sexköpande man som inte försöker försköna verkligheten, kan bidra till mycket, på lite olika sätt. Ser fram emot att läsa fler inlägg från dig!

Tack för ditt inlägg. Jag har för avsikt att framöver beskriva mina interaktioner med kvinnor ur olika perspektiv. Många kommer att förfasa sig. Men moralargument biter inte på mig, eftersom jag är helt i avsaknad av ett moraliskt samvete. Begrepp som jämlikhet, jämställdhet, rättvisa, solidaritet, människokärlek, omtanke om de svaga, etc, etc, saknar helt djupare innebörd för mig. De är vidskepelser som jag inte kan relatera till.

Vad gäller "sexköpande mäns" syn på saker och ting, kan jag nog inte bidra med så mycket diskussionsunderlag. Men att det finns hycklare lite var stans, det kan vi kanske vara eniga om.

Jag ser dock inte mig själv som en sådan. Jag presenterar inte sedlar för kvinnor på gatan, eller i mer "lyxiga" sammanhang heller för den delen. Men visst, jag utnyttjar min ekonomiska position (totalt ekonomiskt oberoende då min käre far lämnade efter sig en förmögenhet) för att få tillgång till kvinnors kropp och själ. Men så har det alltid varit i gångna tider; mäktiga män har utnyttjat sin position på alla möjliga sätt. Ett givet exempel är väl de äktenskap som ingåtts med kvinnans strävan efter trygghet som en drivkraft.

Jag vill inte bli sammanblandad med de män som måste köpa sex. Det har inte med moral och etik att göra, utan snarare estetik (i brist på ett bättre ord så här i förbifarten). Eftersom min manlighet är en så framträdande faktor i min kontakt med omgivningen, blir resultatet oundvikligen att sunda kvinnor attraheras av mig. De vet vad de vill, på ett undermedvetet plan. Och de söker sig dit, ty de kan inte annat.

Det centrala är alltså detta: jag uppfattar män och kvinnor som fundamentalt väsensskilda i både biologisk och psykologisk mening. Mannen är den penetrerande och utsöndrande aspekten, kvinnan är den mottagande parten. Mannen är hård, kvinnan fuktig. Mannen är jorden, kvinnan havet.

Kvinnans roll är inte oviktig, men hon får aldrig dominera en man. Samtidigt är alltså dominans och hierarki ofrånkomliga givet människans natur. Hade kvinnor dominerat samhällena från början, hade vi fortfarande varit stenåldersmänniskor. Detta är min övertygelse.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in