2013-08-17, 14:45
Medlem
Vet inte om jag lagt ämnet rätt så om det ligger fel är det bara att flytta!

Men det är såhär att jag ska skicka in en liten film där jag skådespelar till ett litet filmbolag för att sedan kanske få komma på casting. Jag är helt ny på detta så jag vet inte riktigt vad jag ska spela upp. När jag är arg, ledsen, glad? Vad ska det vara för dialog?

Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få!
Citera
2013-08-17, 16:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vad vill du själv visa upp?

Vad är just du bra på anser du inom skådespeleri.

En monolog är alltid en bra start.
Citera
2013-08-18, 15:13
Medlem
BarryHeros avatar
Kor lite klassiska filmscener. Kanske De Niro framfor spegeln i Taxi Driver t ex.
Citera
2013-08-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kor lite klassiska filmscener. Kanske De Niro framfor spegeln i Taxi Driver t ex.

Då tror jag mer på Ted Levine framför spegeln i The Silence of the Lambs.
Citera
2013-08-20, 13:23
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aamoureuse
Vet inte om jag lagt ämnet rätt så om det ligger fel är det bara att flytta!

Men det är såhär att jag ska skicka in en liten film där jag skådespelar till ett litet filmbolag för att sedan kanske få komma på casting. Jag är helt ny på detta så jag vet inte riktigt vad jag ska spela upp. När jag är arg, ledsen, glad? Vad ska det vara för dialog?

Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få!

Vad vill bolaget ha? Vad är det för slags roll du ska provspela för? Låt det avgöra. Om det är så att du bara tänka skicka in en video på vinst och förlust kan du lika gärna strunta i det, ingen pallar att sitta och kolla på sånt om man inte behöver.

Anmäl dig till en teatergrupp eller gå en skådiskurs ifall du vill komma vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in