2013-09-13, 18:02
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Menar du verkligen att ett brottsoffers etniska bakgrund aldrig är viktigt i fall som t.ex. detta?

Menar inte att det aldrig är viktigt, men tror personligen inte det säger så mycket om detta fallet i sig.
Har resande blodsfejd till exempel som finska romer?

Kommer inte på så många fler anledningar till att det skulle vara viktigt understryka ordet 'resande' upprepade gånger i tråden.

Tänker också som så att BO har ett rätt så svenskt namn, som så många andra resande (Johansson etc), och såg rätt nordisk ut, tror inte BO skulle vara den första som blir utsatt för ett hatbrott med rasistisk bakgrund.
Men vad vet jag.

Det är ju hur som gärningsmännen man vill åt, inte BO.

Tycker att kanske en liten sammanfattning vore på sin plats, om någon i tråden vill göra det så klart, skriver ni till där att han är resande?
Om ni anser det är väsentligt förstås.
Annars all övrig info, fynd, klockslag,kartor,etc.

Over and out, och sorry för långt meddelande.

~Reb
Citera
2013-09-13, 19:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag ber er att inte koppla ihop G med användare här. Tack.
Citera
2013-09-13, 20:04
Medlem
Som endel skriver om G:s tuffa uppväxt så kan jag utifrån det jag har sett instämma att han inte har haft det lätt. Var sj skolkamrat med G under lågstadiet och in på mellanstadiet och fosterfamiljen han bodde hos kunde inte brytt sig mindre om killen. Han hade en egen lärare då han hade koncentrationssvårigheter och stundtals fick utbrott. Tragiskt men ändå inte så oväntat att hans liv blev som det blev.
Citera
2013-09-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danceohyeah
Som endel skriver om G:s tuffa uppväxt så kan jag utifrån det jag har sett instämma att han inte har haft det lätt. Var sj skolkamrat med G under lågstadiet och in på mellanstadiet och fosterfamiljen han bodde hos kunde inte brytt sig mindre om killen. Han hade en egen lärare då han hade koncentrationssvårigheter och stundtals fick utbrott. Tragiskt men ändå inte så oväntat att hans liv blev som det blev.

ingen utredning ?
vart bodde hans fosterfamilj...snackar vi Götene nu också ?

usch usch usch ..detta tar hårt !
Citera
2013-09-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJane 4:20
Dom elaka ryktena säger bland annat att G och H ska ha bråkat dagen innan. I alla fall bland det skvallret som jag hört om det hela.

Jag har själv via ryktesväg hört det här och undrar vad dem bråkade om?
Det ligger ju garanti något i alla rykten och 100 personer har inte fel.
Citera
2013-09-14, 00:17
Medlem
Zelogaths avatar
Vi anordnar en minnesstund för Gabriel nu på söndag, läs mer på MPS Facebook-sida.
Citera
2013-09-14, 17:17
Medlem
ingen som vet nåt ??
Citera
2013-09-14, 20:49
Medlem
Finns garanterat information men folk är väl rädda att de ska åka dit om dom talar.

Ut med språket!
Citera
2013-09-14, 21:20
Medlem
CrilleKexs avatar
Min spekulation är fortfarande att det är *enrik *olmdahl (*=H) som är GM. Han har tidigare dömts för väldigt grova våldsbrott, sen så uppges han (enligt fler källor) även ha bråkat med BO kvällen innan BO sist sågs. Att han sen är resande och dessutom benzotorsk, gör ju inte saken bättre.
Citera
2013-09-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Min spekulation är fortfarande att det är *enrik *olmdahl (*=H) som är GM. Han har tidigare dömts för väldigt grova våldsbrott, sen så uppges han (enligt fler källor) även ha bråkat med BO kvällen innan BO sist sågs. Att han sen är resande och dessutom benzotorsk, gör ju inte saken bättre.

men vart bor egentligen den här *enrik *olmdahl (*=H) ?

nån som vet med säkerthet att han befann sig i Lidk när brottet begicks`?
Citera
2013-09-14, 21:29
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken

Inte en susning om var han bor, men med tanke på att han är resande så kan det nog vara lite olika ifrån en dag till annan.
Citera
2013-09-14, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken

Han är skriven på sin mors adress i Götene, men enligt användare jonnybee så bor han i Småland med sin tjej.
Jag hittar ingen alls på birthday, hitta eller eniro som har samma namn som hans flickvän. Så jag fick inte någon ledtråd av det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in