2013-09-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Jag förstår din poäng och tycker som du, men just i fall med romer/resande kan det faktiskt spela stor roll. Om man vet lite om romer/resande så förstår man att brottsfall med dessa inblandade kan bli extra svårutredda. Inte på grund av att de har ett ursprung i ett annat land utan på grund av det förhållningssätt som de många ggr har till utomståendes inblandning i de egna problemen. Ett förhållningssätt med egna lagar och regler och en hederskodex som klart särskiljer sig. På grund av utanförskap har resande och romer, under flera hundra år, drivits in i detta.

Man ska inte dra alla över en kam men man ska veta att även skötsamma romer/resande kan känna sig tvingade att hålla inne med uppgifter just på grund av sin etnicitet eller att de faktiskt inte har tilltro till polisen/rättsväsendet. Detsamma kan givetvis gälla även övriga, dock sällan i samma utsträckning.

Man ska givetvis inte skrika "tattare!" så fort nån viftar med en kniv.

Förstår inte vad du menar med ett annat land? det handlar ju om en svensk resande som visserligen har en mamma med finskt ursprung men hon är ju ingen resande eller rom utan född så vitt jag vet i sverige. finns väl ingen i den släkten som inte är svensk så jag förstår inte vad du menar.
Citera
2013-09-13, 13:09
Medlem
varken han eller hans bröder/syskon...har haft en lätt uppväxt !

Man påverkas av att växa upp otryggt ! jag lider med de barn som tvingas växa upp så. visst har man ett ansvar när man blir vuxen men vart faan ska man hitta styrkan när man vuxit upp i otrygghet ..alla har uppenbarligen inte styrkan ?!
Jag dömmer inte G och hans missbruk och all skit ..kan t om ha förståelse .

hur G än har dött så är det ingen normal död på nåt sätt .

hoppas han får vila i frid (klicheartat, jag vet) , och hoppas att detta kan få en vändning och hoppas att is*belle lyckas med uppfostring av deras son och göra honom till en trygg människa så detta tragiska i familjens H´s släkt bryts!
Citera
2013-09-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
varken han eller hans bröder/syskon...har haft en lätt uppväxt !

Man påverkas av att växa upp otryggt ! jag lider med de barn som tvingas växa upp så. visst har man ett ansvar när man blir vuxen men vart faan ska man hitta styrkan när man vuxit upp i otrygghet ..alla har uppenbarligen inte styrkan ?!
Jag dömmer inte G och hans missbruk och all skit ..kan t om ha förståelse .

hur G än har dött så är det ingen normal död på nåt sätt .

hoppas han får vila i frid (klicheartat, jag vet) , och hoppas att detta kan få en vändning och hoppas att is*belle lyckas med uppfostring av deras son och göra honom till en trygg människa så detta tragiska i familjens H´s släkt bryts!

Kan bara hålla med , men vad menar du med H's släkt?
Citera
2013-09-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnybee
Kan bara hålla med , men vad menar du med H's släkt?
holm*ahl ...massa tragik ju.
Citera
2013-09-13, 14:49
Medlem
Zizzla163s avatar
Sluta tjafsa om resande nu. Alla har olika uppfattningar och erfarenheter.

Kommer man kunna fastställa dödsorsaken när kroppen legat så länge utan?
Citera
2013-09-13, 15:25
Medlem
Just nu: Gabriel kan ha mördats
Gabriel Holmdahl som hittades död i en skogsdunge i Lidköping i tisdags kan ha blivit mördad.
Polisen meddelade vid 15-tiden på fredagen att en mordutredning har inletts.

Polisen skriver bland annat att det preliminära obduktionsresultatet visar tecken på skador som kan ha förorsakats av annan.
Ärendet handläggs av Länskriminalen i Skövde.

Från NLT
Citera
2013-09-13, 15:30
Moderator
blomvattnares avatar
Försvunna personer --> Aktuella brott och kriminalfall

Trådar sammanfogade. Rubrik uppdaterad.

/Moderator
Citera
2013-09-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogmullen
Just nu: Gabriel kan ha mördats
Gabriel Holmdahl som hittades död i en skogsdunge i Lidköping i tisdags kan ha blivit mördad.
Polisen meddelade vid 15-tiden på fredagen att en mordutredning har inletts.

Polisen skriver bland annat att det preliminära obduktionsresultatet visar tecken på skador som kan ha förorsakats av annan.
Ärendet handläggs av Länskriminalen i Skövde.

Från NLT

http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.2336863-just-nu-gabriel-kan-ha-mordats
Citera
2013-09-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Sluta tjafsa om resande nu. Alla har olika uppfattningar och erfarenheter.

Kommer man kunna fastställa dödsorsaken när kroppen legat så länge utan?

JA, med stor sannolikhet.
Har tex "trubbigt våld" används ger det skador på skelett.
Typ märken efter kniv, krossade/skadade ben på skelett osv.
Vad sen gäller tiden kroppen har legat på fyndplatsen kan man, beroende på årstid,
se på olika insekters ägg och larvers utveckling och genom det bestämma tiden med någon dags marginal.

L-J
Citera
2013-09-13, 16:09
Medlem
okej mord med största sannolikhet alltså.

tidigare nämndes det att det hänt något dagen innan han försvann , fram med språket nu då !?!
Citera
2013-09-13, 16:13
Medlem
MaryJane 4:20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
okej mord med största sannolikhet alltså.

tidigare nämndes det att det hänt något dagen innan han försvann , fram med språket nu då !?!
Dom elaka ryktena säger bland annat att G och H ska ha bråkat dagen innan. I alla fall bland det skvallret som jag hört om det hela.
Citera
2013-09-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJane 4:20
Dom elaka ryktena säger bland annat att G och H ska ha bråkat dagen innan. I alla fall bland det skvallret som jag hört om det hela.

Dom ryktena kommer säkert från nollor som vill H illa för om det är som dom vill att det ska framstå så vore ju H sinnessjuk och det är han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in