2014-02-06, 13:06
Medlem
KofotarConnys avatar
Då gör jag ett nytt försök. Herregud.

Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Vad heter kärringen då?

Citat:
Ursprungligen postat av Romano-Emanuel
Han var dock utsatt för våld av familjen i Lundsbrunn ( Jon*s o Lin*a Falk. Lin*a är även pastor kärringen i husförsamlingen i Lundsbrunn och en mycket vidrig människa )
Citera
2014-02-06, 15:09
Medlem
Skulle vilja fråga dig Bruno, hur känns det att ha en son (HH) som är mördare? Känner du dig stolt över din papparoll? När dina barn växte upp, fick de nånsin kärlek?

Till er i Gabriels familj vill jag beklaga sorgen, jag hoppas ni finner styrka att ta er igenom denna smärta ni bär på.
Citera
2014-02-06, 16:12
Medlem
Om Domstolarna har börjat snegla på lagförslaget gällande livstiddom, som skall börja gälla fr om 1 Juli 2014 så lär det ju bli livstid för HH !!

Kortfattat går lagförslaget ut på att det skall dömas livstid på tydligare grunder och en livstidsdom skall gälla livet ut och ej på något sätt vara "tidsbestämd"

HH faller ju isåfall på flera delar där det skall dömmas livstid.

"Livstids fängelse bör bli straffet exempelvis om mordoffret är en nära anhörig, om brottet har skett inför ögonen på offrets barn eller om mordet har skett i hemmet.

Andra omständighet som talar för livstids fängelse är bland annat om gärningen har varit särskilt hänsynslös, om mordet har föregåtts av noggrann planering eller om offret har varit skyddslöst. Livstids fängelse kan även gälla återfallsförbrytare eller de som begår flera brott."

Hela Lagförslaget kan läsas på följande länk:
http://rod.se/fler-m%C3%B6rdare-ska-d%C3%B6mas-till-livstid
Citera
2014-02-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essemmenn
Lundsbrunn var det väl?

(Hör till Götene Kommun).
Citera
2014-02-06, 19:17
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Om Domstolarna har börjat snegla på lagförslaget gällande livstiddom, som skall börja gälla fr om 1 Juli 2014 så lär det ju bli livstid för HH !!

Kortfattat går lagförslaget ut på att det skall dömas livstid på tydligare grunder och en livstidsdom skall gälla livet ut och ej på något sätt vara "tidsbestämd"

HH faller ju isåfall på flera delar där det skall dömmas livstid.

"Livstids fängelse bör bli straffet exempelvis om mordoffret är en nära anhörig, om brottet har skett inför ögonen på offrets barn eller om mordet har skett i hemmet.

Andra omständighet som talar för livstids fängelse är bland annat om gärningen har varit särskilt hänsynslös, om mordet har föregåtts av noggrann planering eller om offret har varit skyddslöst. Livstids fängelse kan även gälla återfallsförbrytare eller de som begår flera brott."

Hela Lagförslaget kan läsas på följande länk:
http://rod.se/fler-m%C3%B6rdare-ska-d%C3%B6mas-till-livstid

Domstolarna kan inte börja "snegla" på något som inte trätt i kraft och lagar gäller heller aldrig retroaktivt, utan endast för fall som inträffar efter lagändringens ikratträdande. De ska döma efter nuvarande lagstiftning och följa den praxis som faktiskt relativt tydligt har slagits fast av Högsta domstolen. Den åtalade må vara ett svin, men att han haft ihjäl en annan ung kille efter nån slags konflikt (som kan ha bottnat i några gemensama skumraskaffärer?) är inte tillräckligt för en livstidsdom i nuläget, NEJ.
Citera
2014-02-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lebanon-Levi
Hur går det för Bruno nu.
Sitter han och älskar sin son villkorslöst samtidigt som han trycker i sig både det ena och andra han får tag i?

Bruno håller inte på med skiten längre OM han gort det hade nog många fått sett och hört honom och hans kusin hade säkert hängt på.
sluta snacka skit om en människa som sköter sig en fylla tar vi oss alla ibland men det är väl normalt eller ?
Citera
2014-02-06, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagna
Skulle vilja fråga dig Bruno, hur känns det att ha en son (HH) som är mördare? Känner du dig stolt över din papparoll? När dina barn växte upp, fick de nånsin kärlek?

Till er i Gabriels familj vill jag beklaga sorgen, jag hoppas ni finner styrka att ta er igenom denna smärta ni bär på.

Skulle du va stolt om ditt barn mördade någon ? Bruno har gett sina barn mycke kärlek vilket man inte kan säga att gabriels far och mor gett sina barn.
Bruno är en jävligt reko kille som satt sina barn i första rummet, skulle du sluta älska ditt barn om den gorde en idiotgrej ? det skulle inte jag även fast jag inte skulle försvara brottet.
Citera
2014-02-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
Skulle du va stolt om ditt barn mördade någon ? Bruno har gett sina barn mycke kärlek vilket man inte kan säga att gabriels far och mor gett sina barn.
Bruno är en jävligt reko kille som satt sina barn i första rummet, skulle du sluta älska ditt barn om den gorde en idiotgrej ? det skulle inte jag även fast jag inte skulle försvara brottet.

Att Bruno satt sina barn i första rummet är ju inte helt sant då han i större del av sina barns liv suttit inne, hållt på med droger och varit kriminell efter vad man läst i tråden.
Citera
2014-02-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagna
Att Bruno satt sina barn i första rummet är ju inte helt sant då han i större del av sina barns liv suttit inne, hållt på med droger och varit kriminell efter vad man läst i tråden.

Hur kan du vara så säker på att allt som står i tråden är sant ? Döm ingen när du inte vet sanningen.
det var väl när bruno åkte in efter skjutningen som allt gick snett för barnen när deras mamma började knarka vilket hon inte gort tidigare , vilket hon gör nu vet jag ej men hon har väl grava alkoholproblem efter vad jag hört från hennes grannar och vänner.
Citera
2014-02-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
Hur kan du vara så säker på att allt som står i tråden är sant ? Döm ingen när du inte vet sanningen.
det var väl när bruno åkte in efter skjutningen som allt gick snett för barnen när deras mamma började knarka vilket hon inte gort tidigare , vilket hon gör nu vet jag ej men hon har väl grava alkoholproblem efter vad jag hört från hennes grannar och vänner.
Du hävdar att man inte ska dra in folk som inte har med saken att göra i diskussionen - men vad gör du själv? Vad gagnar det dig att kasta skit på GM:s mor? Framstår Br no i en bättre dager? Knappast.

Eller är det bara prat om Br no det gäller - vem som helst annan kan man spy galla över?
Citera
2014-02-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Domstolarna kan inte börja "snegla" på något som inte trätt i kraft och lagar gäller heller aldrig retroaktivt, utan endast för fall som inträffar efter lagändringens ikratträdande. De ska döma efter nuvarande lagstiftning och följa den praxis som faktiskt relativt tydligt har slagits fast av Högsta domstolen. Den åtalade må vara ett svin, men att han haft ihjäl en annan ung kille efter nån slags konflikt (som kan ha bottnat i några gemensama skumraskaffärer?) är inte tillräckligt för en livstidsdom i nuläget, NEJ.

Visst är det så att domstolen måste dömma utefter den lag som gäller idag ... MEN om du läser lagrådets remiss så har inte domstolarna dömt utefter de riktlinjer som gavs för 5 år sedan ! Det är därför regering/riksdag nu ännu tydligare vill skärpa till lagarna gällande mord och livstidsdomar.
Detta är ett pekpinger till domstolarna att inte riktlinjerna har följt så som det var tänkt ...
I Tingrätten sitter nämdemän från alla olika partier och det vore konstigt om de inte lyssnar på vad deras partier tycker och tänker vad lagrådremissen som kommer gå igenom ifråga gällande mord och livstidstomar !!

Gällande HH och mordet mot GH så var det synnerligen hänsynslöst på det sätt det ufördes och GH lämnades till sitt "öde" , där t om gärningsmannen hade "mage" att ta ett foto på sitt offer när han var helt försvarslös ... att dessutom fortsätta hugga offret därefter är helt OFÖRSVARBART !!! Oavsett vad det gäller !!!!
Källa är FUP:en och Rättegången !

Hade HH ringt 112 vid första huggen och genomfört första hjälpen på något sätt (eftersom han hävdar nödvärn) så hade Gabriel troligtvis överlevt !!! men han lämnade Gabriel till sitt öde och gick bara därifrån !!!
Senast redigerad av arrowscaup 2014-02-06 kl. 23:43.
Citera
2014-02-07, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essemmenn
Du hävdar att man inte ska dra in folk som inte har med saken att göra i diskussionen - men vad gör du själv? Vad gagnar det dig att kasta skit på GM:s mor? Framstår Br no i en bättre dager? Knappast.

Eller är det bara prat om Br no det gäller - vem som helst annan kan man spy galla över?

Jag kastar ingen skit på henne utan skriver bara som det är helt enkelt, Jag tycker att hela denna tråden handlar om att kasta skit på Bruno ! folk sitter och blandar in Roger .R och Romano mc ! vad faan skulle ett försök till mc klubb ha med detta att göra ? och vad jag vet så är väl Bruno vän med en del i den sunk klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in