Citat:
Ursprungligen postat av
eireann

har följt den här tråden lite sporadiskt så jag kanske missat en del. Hur som helst verkar ni flesta som kommenterat och har anknytning till de berörda vara överens om att "gola" är det värsta man kan göra och att då blir man ordentligt bestraffad.
Hur går det ihop med att vartenda jäkla vittne sedan suttit i rätten och sjungit ut som små kvittrande sångfåglar? Inte ens Kalle Ankas kolibrier skulle ha en chans mot dessa vittnen. Kanske dags att se över era små "gangsta" aspirationer och inse att er nisch kan liknas mer vid Cletus (Simpsons) lilla värld aka wt och inget mer.
Fast du glömmer en sak.. De som vittnat lever väl inte ett kriminellt liv?? Och då är det ju helt plötsligt en annan sak. Eller? Vad jag vet så är det bara en utav vittnena som faktiskt tydligt visar sin stånd punkt i denna frågan. Och hans vittnesmål blev strykt. Han kallade Henrik gång på gång horunge istället för hans tilltals namn. Han blev tillsagd att använda de åtalades namn när han pratade om dem, men han svarade "jag tilltalar inte sånt smuts vid namn".
Sen den andra som du kanske syftar på, som sjöng ut om allt som det var (framförallt att H är en fitta som han fick fram. Jag vet inte hur han lever sitt liv, men var det inte så att Henrik golade dit honom först...?? Henrik hade väl ingen anledning att berätta om folks leverantörer o skit när det kommer till sprit affären?!? Dessutom försökte han väl blåsa honom på spriten han fått krita?? Henrik påstod att "jag är ju ingen fitta, självklart kommer jag betala för mig". Åklagaren frågade, "betalade Henrik?" Vittnet svarade och blängde på Henrik "Nej han betalade inte för han är ju en fitta uppenbarligen"...
Klockrent!!