2014-01-27, 15:31
Medlem
Helvete - nu får väl MF hålla sig på okänd ort!!! Undrar om han ser det som något positivt, att bli försatt på fri fot...
Citera
2014-01-27, 15:33
Medlem
MF släpps och HH blir kvar i häktet enligt nlt precis nu. Domen meddelas om två veckor.
Citera
2014-01-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabian
Jag bara undrar? Hur klarar man av att vara advokat och försvara sånt som man inte ens kan tro på själv? Bara en sån sak som att dom ska släppas ur häktet är ju helt vansinnigt.

Självklart fattar de att deras klienter är skyldiga. Men det som de flesta tänker på är hur jävla mycket pengar en advokat tjänar.
Citera
2014-01-27, 15:35
Medlem
MF försatt på fri fot och Henrik kvarsitter i häkte till domen kommer !!

Oavsett va domen/domarna blir så lär det ju överklagas !
Citera
2014-01-27, 15:41
Medlem
Har dom försatt MF på fri fot så lär det ju inte bli livstid på Henrik !!!!
Stackars sate !! Nu lär han väl få bo i en koja i skogen om inte nån ska leta rätt på han !!
Jag tippar på 14 År !!!
Citera
2014-01-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
MF försatt på fri fot och Henrik kvarsitter i häkte till domen kommer !!

Oavsett va domen/domarna blir så lär det ju överklagas !

Hur i h-vete kan dom släppa Fransson!!! Det här låter inte bra! Måste dom fundera i två veckor dessutom?.
Citera
2014-01-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Hur i h-vete kan dom släppa Fransson!!! Det här låter inte bra! Måste dom fundera i två veckor dessutom?.

Detta låter som en upprepning av mordet på Peder. Rickard S släpptes,sen fick Henrik ett löjligt straff för vållande,som han redan suttit av i häktet i stort sett....
Nää,man tror inte på svenskt rättssystem längre!
Citera
2014-01-27, 15:50
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ja, det är ju minst sagt knepigt att dom frisläppte Fransson, men det är absolut inget ovanligt med att de tar två veckor på sig att meddela dom. Det kallas kanslidom.

Det ser nog mörkt ut för en livstidsdom. Hoppas, hoppas jag har fel.
Citera
2014-01-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Ja, det är ju minst sagt knepigt att dom frisläppte Fransson, men det är absolut inget ovanligt med att de tar två veckor på sig att meddela dom. Det kallas kanslidom.

Kommer inte åklagaren att överklaga domen om den blir "för mild"?
Citera
2014-01-27, 15:57
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Kommer inte åklagaren att överklaga domen om den blir "för mild"?
Jo, det kommer nog åklagaren till 99% säkerhet att göra. Blir det en hård och bra dom så kommer garanterat Henrik att överklaga istället.
Citera
2014-01-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans

Nej dom brukar ju fundera ett par veckor,men jag läste tidigare idag att domen antagligen kommer redan i eftermiddag.. Därför jag blir konfunderad. Dom är nog inte eniga iaf...
Senast redigerad av Cruelladevil 2014-01-27 kl. 16:01.
Citera
2014-01-27, 16:08
Medlem
Citat:
Nej dom brukar ju fundera ett par veckor,men jag läste tidigare idag att domen antagligen kommer redan i eftermiddag.. Därför jag blir konfunderad. Dom är nog inte eniga iaf...
Dom kommer den 10 februari
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in