Ur nämnd synvinkel tycker jag att mä1s team är...oseriösa. De arbetar med utsatta människor men tar inte sina arbetsuppgifter alltför seriöst. Visst, de hjälper vårdtagaren att handla mat, men förefaller vara något ifrågasättande. Jag undrar hur många vårdtagare som inte har blivit tagna på allvar? Eller hur många fler sjuka som HH har rånat? Det är så lågt - först utnyttjar gärningsmännen mä1s sjukdom (under brott och i polisförhör), sedan måste mä1 kämpa för att bli trodd. Jag får även uppfattningen att hans förälder har "gett upp".
Citat:
Ursprungligen postat av PM
Idag klockan 0945 ringde enhetschefen på socialpsykiatriska teamet, Anna Spångberg till mig.
Hon säger att hennes personal inte vill vittna i ärendet med AM. De anser att
de inte kan tillföra utredningen något.
Chefen tror att hon kan besluta det. Polisen måste naturligtvis höra personalen som var de första att träffa AM efter det grova rånet, och åklagaren har kallat de två kvinnorna som vittnen till rättegången.
Jämför deras inställning med personerna kring G som öppet berättar om egen brottslighet för att hjälpa utredarna med mycket allvarliga våldsbrott. Det är i princip mä1 som vägrar lämna över sin iphone till polisen, han förstår inte att polisen ändå begär in teletrafiken och har tillgång till SMS-mottagares lurar. Hos honom finns det som sagt en sjukdomsbild. Den anledningen saknas hos Socialpsykiatriska teamets anställda?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pneumatics
Dödsorsaken är väl klarlagd? Efter ett visst antal hugg med en kniv brukar de flesta avlida, såvida man inte har en osannolik tur. Speciellt om man lämnas blödande utan vård under en längre tid. Trodde det var rätt självklart.
Jag saknar ord över din slutsats. Meddela genast rättsläkaren, som med säkerhet inte kunde fastställa en dödsorsak.