Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-16, 15:24
  #1
Medlem
Någon här som har sett Australian Open live i Melbourne? Hur var upplevelsen?
Citera
2013-09-28, 16:06
  #2
Medlem
Ingen som besökt eventet?
Citera
2013-10-08, 13:47
  #3
Medlem
Jag var där 2011 med mina syskon och säger bara en sak, har du möjlighet så gå!

Skulle egentligen rest hem precis innan det började, men valde att stanna kvar en vecka längre på grund av detta. Var tre-fyra dagar i början av turneringen så biljetterna är billiga och det går fler matcher. Det går att välja mellan utomhuspass (då får du se alla matcher som spelas på utomhusbanorna) alternativt pass med alla matcher i Rod Laver/Hisense.

Senare under turneringen så blir det såklart en biljett/match, men så länge stannade inte jag. Vi hann ändå se många av de stora namnen såsom Söderling, Federer, Nadal, Sharapova m.fl, även om matcherna blev rätt ensidiga. Området är stort och jag uppskattade det till tiotusentals besökare varje dag, med tillhörande restauranger, serveringar och olika stånd med prylar och sedan kan du se några av matcherna på storbildsskärm.

Sedan är det en lite annorlunda upplevelse att gå på en tennismatch live jämfört med exempelvis fotboll eller hockey. Speakern uppmanar alla till tystnad när matchen är igång, så det är helt knäpptyst inne på arenan samt att ingen får gå in eller ut före nästa break.

På Margaret Court (den största utomhusarenan) såg vi Söderling spela, och den svenska klacken var större än jag trodde. Det sjöngs sånger, det var vågen, det kastades runt badbollar till publikens jubel innan matchen började, och när den föll ner på planen så konfiskerades den av en funktionär till stora burop. Sedan blev det knäpptyst när matchen drog igång. Inomhus var det mer återhållsamt.

Har du tid och intresse så ska du självklart besöka det.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2200726

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback