• 1
  • 2
2013-08-16, 14:23
Medlem
Vad gör man ? är 22 år och var kär och otroligt lycklig förra veckan

Denna vecka är min flickvän borta från denna jord

Hur ska man kunna någonsin gå vidare? hur ska jag kunna leva utan min absolut bästa vän?
Citera
2013-08-16, 14:27
Medlem
Mcreadys avatar
Man får helt enkelt ta en dag i taget.

Finna lycka i dom små sakerna och leva ditt liv till det yttersta inte bara för din skull utan för hennes också. Det är nått du måste lära dig leva med och acceptera.
Citera
2013-08-16, 14:31
Medlem
Det är så sjukt, så overkligt och så orättvist.
Citera
2013-08-16, 14:34
Medlem
Mcreadys avatar
Ja jag kan dessvärre inte relatera eftersom det inte hänt mig. Men hon hade nog inte velat att du skulle sörja henne resten av ditt liv. Ta den tid du behöver för sorg, det har du all rätt till.
Citera
2013-08-16, 14:38
Medlem
Va hände med flickvännen?

Det är ok att sörja (har hon gått bort?) eller bara vara ledsen (är hon med någon annan?). Det tar ett tag att reparera sig själv. Bästa är att börja göra något tidsfördrivande, helst fysiskt. Börja gå till gymmet?
Citera
2013-08-16, 14:43
Medlem
Fettokisses avatar
En väninna förlorade sin pojkvän i en överdos när hon var 21, han var 25.
Du kommer vara förkrossad ett bra tag, men försök hålla dig aktiv.

Du kommer aldrig att glömma henne, men det kommer att kännas lättare med tiden. Gräv inte ner dig i det, vänd dig till dina vänner eller familj när du känner dig extra nere.
Citera
2013-08-16, 14:45
Medlem
Min medmänniska, jag känner något liknande. Jag tacklar det genom att syssla med det som jag älskar och liksom kan vara själv och göra. Dvs, min hobby. Gör musik på datorn och det är den bästa terapin jag har.
Citera
2013-08-16, 15:01
Medlem
Jag beklagar sorgen!
Hade hon någon dröm hon inte hann slutföra? Ett resmål kanske? Ett sätt att få lite "closure" kan vara att du då till exempel åker på den resan hon så gärna ville åka på. Vem vet? Du kanske blir positivt överraskad!

Nu är det bara ett exempel. Det kan vara något mindre också, som en bok hon ville läsa eller en måltid hon ville prova.. vad som helst.

Annars håller jag med dem andra - börja träna hårt. Sov länge och ät god mat tills du är redo för världen igen.
Citera
2013-08-16, 15:02
Medlem
hon gick bort , inte till någon annan och därför känns det som hon fortfarande är min flickvän

Jag skäms över att göra saker som gör mig lugn/glad , jag skäms för skratta, äta eller något annat.
Citera
2013-08-16, 15:10
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undertaker91
hon gick bort , inte till någon annan och därför känns det som hon fortfarande är min flickvän

Jag skäms över att göra saker som gör mig lugn/glad , jag skäms för skratta, äta eller något annat.

Kan lova att hon velat att du skulle äta, skratta leva osv. Men det är inte konstigt att du känner som du gör nu. Kämpa på!
Citera
2013-08-16, 15:38
Medlem
Jacquouilles avatar
Lev på och försök så gott du kan. Om du känner för att ligga hemma en hel dag utan att göra något, gör det! Ta en dag i taget och pressa inte dig själv på något sätt.

Livet är inte rättvist, gör mig ledsen att höra vad som hänt dig.

Massor av kramar från Jacquouille!
Citera
2013-08-16, 15:42
Medlem
Tack, det värmer

all den här rastlösheten gör mig galen , alltid haft svårt att hitta stabilt umgänge och ni hittade jag henne

Vi pratade i stort sätt dygnet runt och umgicks minst 4 dagar i veckan , nu är det bara tomt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in