okej har kört lite basic Dungeonmastery förut. Men detta blir första gången som ja kör ett äventyr för en spelare. Några bra förslag där kanske?
Det som är tanken är att Han ska köra en necromancer, som till början söker "power/kunskap". Sedan ska han bli en lich, och efter det ska han skapa en arme av undead och erövra landet.
Det är väl basen i äventyret :P
Tanken för att göra spelet lite lättare, är att göra hans char lite boostad så att han klarar av att äventyra. Att han får lite fler points att sätta på abilities och lite så.
Och första äventyret som han har, så kommer han få en companion som följer med honom. Semi-npc (player controlled in combat) eller fully npc (dm controlled always).
iaf, några ideer på companions och bra passande quests är välkommna.
Mina tankar var att antingen att första companionen ska vara en gargoyel, typ att i mitten av äventyret så hittar han ett egg, och i slutet av äventyret så kläcks det till en gargoyel. Som har den där lite mer "fågel" tänket när den föds. Typ, att den första den ser är "mamma" :P Sedan att den har de vanlige traitsen och sådant som är i Classic horror boken.
Eller att han räddar den från säker död, och den blir förevigt låst i att "återbetala detta" eller någe sådant.
Annars tänkte jag att han har en stark men korkad companion, typ att han betalat en warrior(eller liknande) att följa med honom på ett "Quest" och i slutet av detta quest, så transformerar han denna companionenen till en undead.
Så, tanken är iaf att han ska ha en mer permanent kompis.
en annan fundering är även på hur man kan spela ett större krig. Menar längre fram, om man ska köra att han har en arme av flertalet olika monster/undeads och ska erövra landet. Eller om man ska knåpa ihop ett eget system för "army playing", som blir lite mer brädspel inspirerat. Detta är dock långt fram i kampanjen, men lika bra att fundera på sådant som annars kommer skapa problem i framtiden :P
Det som är tanken är att Han ska köra en necromancer, som till början söker "power/kunskap". Sedan ska han bli en lich, och efter det ska han skapa en arme av undead och erövra landet.
Det är väl basen i äventyret :P
Tanken för att göra spelet lite lättare, är att göra hans char lite boostad så att han klarar av att äventyra. Att han får lite fler points att sätta på abilities och lite så.
Och första äventyret som han har, så kommer han få en companion som följer med honom. Semi-npc (player controlled in combat) eller fully npc (dm controlled always).
iaf, några ideer på companions och bra passande quests är välkommna.
Mina tankar var att antingen att första companionen ska vara en gargoyel, typ att i mitten av äventyret så hittar han ett egg, och i slutet av äventyret så kläcks det till en gargoyel. Som har den där lite mer "fågel" tänket när den föds. Typ, att den första den ser är "mamma" :P Sedan att den har de vanlige traitsen och sådant som är i Classic horror boken.
Eller att han räddar den från säker död, och den blir förevigt låst i att "återbetala detta" eller någe sådant.
Annars tänkte jag att han har en stark men korkad companion, typ att han betalat en warrior(eller liknande) att följa med honom på ett "Quest" och i slutet av detta quest, så transformerar han denna companionenen till en undead.
Så, tanken är iaf att han ska ha en mer permanent kompis.
en annan fundering är även på hur man kan spela ett större krig. Menar längre fram, om man ska köra att han har en arme av flertalet olika monster/undeads och ska erövra landet. Eller om man ska knåpa ihop ett eget system för "army playing", som blir lite mer brädspel inspirerat. Detta är dock långt fram i kampanjen, men lika bra att fundera på sådant som annars kommer skapa problem i framtiden :P