2005-06-23, 20:47
Medlem
Klangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Dottern med Orsaken till att Raskens och Oskar var "kvitt"..

"Du tog ifrn mig kvinnan jag ville gift mig med. Din son tog min dotter, det enda jag hade. S det skedde ingen ortt, nr jag toj din son."

Logiskt.
Citera
2005-06-23, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klangen
"Du tog ifrn mig kvinnan jag ville gift mig med. Din son tog min dotter, det enda jag hade. S det skedde ingen ortt, nr jag toj din son."

Logiskt.
h Oskar var enbart klumpig nr han skulle te fria s egentligen har ju inte han ngot att vara bitter ver. Ko-incidenten var ju aningen magstark fr att komma ifrn ngon som lskade kvinnan ifrga. Undrar vad som hnde med den andra tlpen Elias avlade fram Han liksom bara frsvann ur handligen p ngot vis. (den som sg ut att spela banjo i sista frden)
Citera
2005-06-23, 20:58
Medlem
Klangens avatar
Citat:
h Oskar var enbart klumpig nr han skulle te fria s egentligen har ju inte han ngot att vara bitter ver. Ko-incidenten var ju aningen magstark fr att komma ifrn ngon som lskade kvinnan ifrga. Undrar vad som hnde med den andra tlpen Elias avlade fram Han liksom bara frsvann ur handligen p ngot vis. (den som sg ut att spela banjo i sista frden)

Han hade ju otroligt mycket at vara bitter ver:
1. Ida ville inte ha honom.
2. Han fick g som drng p grden vldigt lnge innan han fickta ver.
3. Hans fru (som han skerligen inte lskade utan enbart tog fr att kunna kpa ut sina brder) blev galen.
4. Hans dotter och enda livsgldje blev kr i hans rkefiendes son.
5. Hans dotter blir galen till fljd av detta.

Du tnker p August, jag har lst boken men kommer inte ihg om det stod vad som hnde med honom. En lustig sak r att han som spelade August, Micha Gabay str med p baksidan av DVDutgvan som en av sex. Trots den lilla roll han hade.
Citera
2005-06-23, 21:04
Bannlyst
Citat:
Du tnker p August, jag har lst boken men kommer inte ihg om det stod vad som hnde med honom. En lustig sak r att han som spelade August, Micha Gabay str med p baksidan av DVDutgvan som en av sex. Trots den lilla roll han hade.
Ja tammejvulen visst gr han det.
Blev du ocks lite smtnd p frsta sekvenserna av Nergrds-Anna? Senare nr hon blev ett tandglest vgluder s var man ju nstan nnu tndare p henne Det vilade en erotiskt laddad atmosfr runt henne nr hon dk upp p slutet.
Citera
2005-06-23, 21:09
Medlem
Klangens avatar
Citat:
Ja tammejvulen visst gr han det.
Blev du ocks lite smtnd p frsta sekvenserna av Nergrds-Anna? Senare nr hon blev ett tandglest vgluder s var man ju nstan nnu tndare p henne Det vilade en erotiskt laddad atmosfr runt henne nr hon dk upp p slutet.

Klart man faller fr "Den grannaste dkan i tre rotar"

Visste du att ven Socken-Klaran bjd ut sig till vilken karl som helst som kunde betala?
Hon blir man inte lika tnd p.
Citera
2005-06-23, 21:11
Medlem
Klangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knäcke_bröder
Fasiken jag mste se den hr serien igen med vuxna gon.

En riktig klassiker.

Kp den, den r vrd varenda riksdal.
Citera
2005-06-23, 21:13
Bannlyst
Citat:
Visste du att ven Socken-Klaran bjd ut sig till vilken karl som helst som kunde betala?
Hon blir man inte lika tnd p.
Fan henne har jag missat totalt, var hon med i logen i 1:a avsnittet?

En rolig sak till jag kom att tnka p var nr "ungdomsgnget" samlats efter vgen och hade dans nr din namne 123:an Klangen kom med kppen och dansade. Dialogen skulle kunna ha varit tagen frn idag nr ungdomarna funderar ver var dom skall hlla till
Citera
2005-06-23, 21:14
Bannlyst
Citat:
Kp den, den r vrd varenda riksdal.
nda rekksdaler...
Citera
2005-06-23, 21:20
Medlem
Klangens avatar
Citat:
Fan henne har jag missat totalt, var hon med i logen i 1:a avsnittet?

En rolig sak till jag kom att tnka p var nr "ungdomsgnget" samlats efter vgen och hade dans nr din namne 123:an Klangen kom med kppen och dansade. Dialogen skulle kunna ha varit tagen frn idag nr ungdomarna funderar ver var dom skall hlla till

Nej nej, det r den gamla damen som bjuder p mat nr Rasken har ftt syn p sin livs levande husbonde. "Jag har just sett en karl som har gjort mig s hjrtans glad"

Kppen Kitta, Klangens bsta fruntimmer

Ja, ungdomarna (med buskiga mustascher) gnller fr att dom inte fr vara ngonstans, men Klangen vet p rd. Och Klangens Lena sger ingenting.
Citera
2005-06-25, 08:27
Medlem
Truxas avatar
Nr vi nd snackar svenskt elnde och hrlig lort... Frsk f tag p "Hr har du ditt liv" Det r en svensk film frn -66. Se mer p IMDB. Norrland ,arbetslshet, vinter, 20-30-tal,alkoholism,snuskiga krringar,vld, you name it!
Citera
2005-06-25, 09:47
Medlem
Gammal Hrdrockares avatar
Har serien p DVD och jag upptckte till min gldje att den hller fortfarande. Var vl kanske lite pinsamt vertydlig p sina stllen men som sagt, sevrd och bra!
Den gr sig fint i min filmsamling. Nu funderar jag p att skicka efter Hedebyborna.
Citera
2005-06-25, 10:16
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Har serien p DVD och jag upptckte till min gldje att den hller fortfarande. Var vl kanske lite pinsamt vertydlig p sina stllen men som sagt, sevrd och bra!
Den gr sig fint i min filmsamling. Nu funderar jag p att skicka efter Hedebyborna.
Sjlvklart skall du det! Personligen tycker jag att Hedebyborna r bttre n Raskens... Profiler som Tok-Harry, Handlarn,Nikodemus,Rvfarmarn,Fjrsman (som skall sjunga),Baronen,Louise,Kusinen,Mrta osv osv. Jag skall skicka efter den sjlv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in