2014-03-24, 12:10
  #11197
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkstore
Varför får jag oftast dubbelt så mycket cash än min polare när vi lirar missions tillsammans? Det spelar ingen roll vem som hostar och vem som levererar bilen eller knarket eller vad det kan tänkas vara, får förhållandevis ofta dubbelt så mycket som honom. Jag klagar inte, vill bara veta.

EDIT: Vi får lika mycket RP så han kompenseras inte på något sätt.


Det beror på att han antagligen spelat dessa missions förut, och inte du.
Citera
2014-03-24, 13:40
  #11198
Medlem
Hittade en snygg och snabb bil och jag kraschar några gånger med bilen, några skjut skott och sånt
Då körde jag in i en Automotive shop, fixade med bilen då kunde inte jag därifrån, det är så jävla
irriterande.
Citera
2014-03-24, 14:48
  #11199
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cv-47
Hittade en snygg och snabb bil och jag kraschar några gånger med bilen, några skjut skott och sånt
Då körde jag in i en Automotive shop, fixade med bilen då kunde inte jag därifrån, det är så jävla
irriterande.


Kör in bilen i ditt eget garage istället, då fixar din mekaniker det gratis.
Citera
2014-03-24, 14:57
  #11200
Medlem
Ghulers avatar
Märker att en massa personer klagar över att de blir skjutna i freemode. Här kommer några tips från coachen för de.

1. De där små vita plupparna på din karta är andra spelare, i 90% av fallen är det omogna tonåringar eller sadister som inget hellre vill se dig död. Håll dig undan från dem.

2. Håll dig borta från Los Santos customs i centrala stan eller i östra Los Santos, där är ofta ovan nämnda sadisters favorittillhåll för att hitta sina offer. Åk med din skinande nya Jester till flygplatsen eller på Route 68 om du vill modda din Jester i fred.

3. Första modd bör vara ARMOR, det kan ofta hjälpa mot okynnesskjutning mot ditt fordon, visst, din lack kommer inte vara perfekt, men du kommer ofta klara livhanken.

4. Skaffa ett garage utanför staden. Chansen att någon står utanför när du rullar ut minskar med 5000%.

5. Kör i egen lobby, du kommer ALDRIG få miljoner av sadister sluta döda dig.
Citera
2014-03-24, 16:04
  #11201
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Märker att en massa personer klagar över att de blir skjutna i freemode. Här kommer några tips från coachen för de.

1. De där små vita plupparna på din karta är andra spelare, i 90% av fallen är det omogna tonåringar eller sadister som inget hellre vill se dig död. Håll dig undan från dem.

2. Håll dig borta från Los Santos customs i centrala stan eller i östra Los Santos, där är ofta ovan nämnda sadisters favorittillhåll för att hitta sina offer. Åk med din skinande nya Jester till flygplatsen eller på Route 68 om du vill modda din Jester i fred.

3. Första modd bör vara ARMOR, det kan ofta hjälpa mot okynnesskjutning mot ditt fordon, visst, din lack kommer inte vara perfekt, men du kommer ofta klara livhanken.

4. Skaffa ett garage utanför staden. Chansen att någon står utanför när du rullar ut minskar med 5000%.

5. Kör i egen lobby, du kommer ALDRIG få miljoner av sadister sluta döda dig.

Första mod behöver inte vara armor eftersom att 1. Armor hjälper dig inte från att bli skjuten och 2. armor är så gott som värdelöst för de som har en låg rank. Först på 80 och 100% gör armor nytta. Fortfarande så lär man bli ihjälskjuten eftersom att fönstren inte är skottsäkra, bilen sprängs visserligen inte efter några skott med AP-pistolen om man har armor, men 20% gör ingen stor skillnad mot 0%.

Att skaffa en bil som har skottsäker baksida är en bra sak att göra. Infernus, Jester eller Entity.

Eller en tank, om man har råd.

Att inte bli dödad i free mode är ingen svår sak, man behöver bara se till att alltid ha överläge mot motståndaren. (Om man inte är säker nog på att man klarar sig ändå.)

En snabb bil med skottsäker bakdel ger ett överläge - risken att man blir skjuten när man glider förbi minskar betydligt.

Man ska inte behöva skaffa ett nytt hem bara för att andra dödar en ofta. Så länge det inte är 400k-lägenheten så bör det vara hyfsat lugn utanför. Det är bara att kolla på minimap innan man åker ut. Står det någon och campar utanför garageporten så slå på passive mode och gå ut. Sno
sedan en bil och åk iväg tills du kan beställa en av dina bilar från garaget.

Tipsen om att hålla sig undan från LSC i stan är bra, där kan man ofta hitta många som vill en illa. Är det folk där så åk inte dit (om du inte vill slåss, förstås.)

Egen session är bra, vill man cykla tex så är det säkrast att göra där.

Vilken rank är du Ghuler?
Citera
2014-03-24, 16:14
  #11202
Medlem
Ratis avatar
Något nytt om heists?
Citera
2014-03-24, 16:41
  #11203
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Första mod behöver inte vara armor eftersom att 1. Armor hjälper dig inte från att bli skjuten och 2. armor är så gott som värdelöst för de som har en låg rank. Först på 80 och 100% gör armor nytta. Fortfarande så lär man bli ihjälskjuten eftersom att fönstren inte är skottsäkra, bilen sprängs visserligen inte efter några skott med AP-pistolen om man har armor, men 20% gör ingen stor skillnad mot 0%.

Att skaffa en bil som har skottsäker baksida är en bra sak att göra. Infernus, Jester eller Entity.

Eller en tank, om man har råd.

Att inte bli dödad i free mode är ingen svår sak, man behöver bara se till att alltid ha överläge mot motståndaren. (Om man inte är säker nog på att man klarar sig ändå.)

En snabb bil med skottsäker bakdel ger ett överläge - risken att man blir skjuten när man glider förbi minskar betydligt.

Man ska inte behöva skaffa ett nytt hem bara för att andra dödar en ofta. Så länge det inte är 400k-lägenheten så bör det vara hyfsat lugn utanför. Det är bara att kolla på minimap innan man åker ut. Står det någon och campar utanför garageporten så slå på passive mode och gå ut. Sno
sedan en bil och åk iväg tills du kan beställa en av dina bilar från garaget.

Tipsen om att hålla sig undan från LSC i stan är bra, där kan man ofta hitta många som vill en illa. Är det folk där så åk inte dit (om du inte vill slåss, förstås.)

Egen session är bra, vill man cykla tex så är det säkrast att göra där.

Vilken rank är du Ghuler?

Min rank, Jag är väl 191 eller 192.

Armor gör att man behöver fler skott för att döda någon i en bil, jag och mina kompisar har testat att skjuta på helt stillastående bilar med och utan armor. Det är precis som du säger marginell skillnad med 20% armor på kulor från en MG, men två tre kulor skillnad på en AP pistol eller Micro SMG. Med 100% armor kan du utan problem ta en rejäl skur med kulor från en Micro SMG vilket är det vanligaste vapen en person i en bil försöker skjuta dig med. (Jag föredrar dock AP Pistol).

Så nog är det skillnad, testa själv.

Och även bilar med motorn bak ger ett bra skydd. (Vilket får mig att använda en sticky på dem istället)

Du vet om att det går att skjuta ihjäl folk i passive mode så fort de går in i en bil va?
Citera
2014-03-24, 17:18
  #11204
Medlem
Shotgun92s avatar
Tänkte slänga på offroad däck på min Turismo.

Någon som vet om detta påverkar prestandan på bilen?
Citera
2014-03-24, 17:53
  #11205
Medlem
Kaejkos avatar
Mitt senaste tillskott i garaget.
Turbo och lite smått och gått.
http://prod.cloud.rockstargames.com/ugc/gta5photo/1566/wBoHLpgBE0W_DCtfgu_IcQ/0_0.jpg
http://prod.cloud.rockstargames.com/ugc/gta5photo/9420/lyykTT-3v0-pF2d8VcGIow/0_0.jpg
Citera
2014-03-24, 18:13
  #11206
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Min rank, Jag är väl 191 eller 192.

Armor gör att man behöver fler skott för att döda någon i en bil, jag och mina kompisar har testat att skjuta på helt stillastående bilar med och utan armor. Det är precis som du säger marginell skillnad med 20% armor på kulor från en MG, men två tre kulor skillnad på en AP pistol eller Micro SMG. Med 100% armor kan du utan problem ta en rejäl skur med kulor från en Micro SMG vilket är det vanligaste vapen en person i en bil försöker skjuta dig med. (Jag föredrar dock AP Pistol).

Så nog är det skillnad, testa själv.

Och även bilar med motorn bak ger ett bra skydd. (Vilket får mig att använda en sticky på dem istället)

Du vet om att det går att skjuta ihjäl folk i passive mode så fort de går in i en bil va?

Det är skillnad med armor ja, men 20% armor gör en sådan liten skillnad att det är onödigt att lägga 6k på det.

Ehm, ja jag vet givetvis om att man inte är passive i bilar. Varför skulle jag inte veta det?

Att spränga bilar är för övrigt en dålig idé, jag gör det bara i nödfall. Bad sport points och försäkringen man måste betala gör det ovärt att spränga någons bil.
Citera
2014-03-24, 18:44
  #11207
Medlem
Tigerhund79s avatar
Hehe. Jag fick själv min Turismo sprängd till atomer av samma person tre gånger men jag brydde mig inte, för jag betalade ingen självrisk för att få en ny bil medans idioten som sprängde mig fick betala $6300 för det var gång.

Själv är jag oftast fredlig och kör mitt eget race, men den som jävlas med mig blir punktmarkerad och dödad om och om igen tills de får nog.
Citera
2014-03-24, 18:58
  #11208
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Det är skillnad med armor ja, men 20% armor gör en sådan liten skillnad att det är onödigt att lägga 6k på det.

Ehm, ja jag vet givetvis om att man inte är passive i bilar. Varför skulle jag inte veta det?

Att spränga bilar är för övrigt en dålig idé, jag gör det bara i nödfall. Bad sport points och försäkringen man måste betala gör det ovärt att spränga någons bil.


För att....

Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Man ska inte behöva skaffa ett nytt hem bara för att andra dödar en ofta. Så länge det inte är 400k-lägenheten så bör det vara hyfsat lugn utanför. Det är bara att kolla på minimap innan man åker ut. Står det någon och campar utanför garageporten så slå på passive mode och gå ut. Sno
sedan en bil och åk iväg tills du kan beställa en av dina bilar från garaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in