2013-09-25, 10:23
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Jag hoppas du förstår hur dryg och äcklig du låter när du skriver en sådan sak. Skiter i vilken position i hierarkin du har. Lika snabbt som du fick den så kan du bli av med den.

Vill dom ha ett Flashback 360-crew så får dom ha det och det finns ingenting du kan göra något åt det.

Jag som varit med i gruppen innan det ens var 50 medlemmar håller absolut inte med dig att någon eller några medlemmar ska kickas pga. en sådan sak!

Tänk på hur du formulerar dig nästa gång och att detta är en grupp för alla Flashback-medlemmar! Din röst är värd lika mycket/lite(se det hur du vill) som han som skapade gruppen.

Visst förstår jag att du kan tycka det. Det jag gjorde var dock att enkelt svara på vad jag kunde göra, eftersom den frågan ställdes.

Vill dom ha ett Flashback 360-crew så kan dom ha det och jag kan självklart inte göra något för att stänga ner det. Vad jag kan göra är som sagt att kicka de som är med i det crewet, vilket jag absolut inte skulle göra utan att diskutera med åtminstone Autozione (Vespucci_rider). Vi har diskuterat 360-crewet innan, men jag tar helt på mig att det nu är jag som säger att det ska läggas ner.

Anledningen är alltså att det bara förvirrar folk och att Flashback Crew från början startades för att vara till för just alla medlemmar precis som du säger. Om någon startar ett till crew för samma syfte (fast endast för 360) utan att överhuvudtaget diskutera det med det första crewets ledare, tycker jag att det crewet blir en rival. Jag tycker därför inte att de som vill stödja denna rival ska vara med i Flashback Crew. Vi som är med i Flashback Crew har så klart ingen ensamrätt (eller rätt överhuvudtaget för den delen) till namnet, men vi vill hålla det till ett crew pga. det jag nämnt i denna text och sagt många gånger tidigare i denna tråd.
Citera
2013-09-25, 10:32
Medlem
eribabsis avatar
Inte hajat det här med crew. Hur ska alla få plats på servern? Hur ska man veta vilken server man spelar på?

Sen att någon ska göra ett 360-crew när det redan finns ett identiskt men med medlemmar från annat land (konsol) är konstigt. Förstår att man vill bli gängboss och vara högsta hönset, men tillslut när alla fått hybris och ska vara bossar hit och bossar dit, då lär det finnas Flashback-crew76.
Citera
2013-09-25, 11:39
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord-Eugene
Visst förstår jag att du kan tycka det. Det jag gjorde var dock att enkelt svara på vad jag kunde göra, eftersom den frågan ställdes.

Vill dom ha ett Flashback 360-crew så kan dom ha det och jag kan självklart inte göra något för att stänga ner det. Vad jag kan göra är som sagt att kicka de som är med i det crewet, vilket jag absolut inte skulle göra utan att diskutera med åtminstone Autozione (Vespucci_rider). Vi har diskuterat 360-crewet innan, men jag tar helt på mig att det nu är jag som säger att det ska läggas ner.

Anledningen är alltså att det bara förvirrar folk och att Flashback Crew från början startades för att vara till för just alla medlemmar precis som du säger. Om någon startar ett till crew för samma syfte (fast endast för 360) utan att överhuvudtaget diskutera det med det första crewets ledare, tycker jag att det crewet blir en rival. Jag tycker därför inte att de som vill stödja denna rival ska vara med i Flashback Crew. Vi som är med i Flashback Crew har så klart ingen ensamrätt (eller rätt överhuvudtaget för den delen) till namnet, men vi vill hålla det till ett crew pga. det jag nämnt i denna text och sagt många gånger tidigare i denna tråd.
Håller med dig i mycket och förstår hur du tänker men det är fortfarande inte endast ert "call" att göra en sådan sak.

Absolut inget ont mot någon av er för vi är trots allt vuxna människor och kan diskutera en sådan här sak men Autozione aka Vespucci_rider är ledare över crew:et endast för att han tog sig friheten att skapa det och skapa denna tråd. Sedan, om jag minns rätt, gjorde han dig till ansvarig över 360-delen.

Han har skött det klanderfritt och är alltid framme och försöker svara när det blir större frågor ställda i tråden men glöm inte att det inte är någon som röstat fram er som dom högsta hönsen utan det är slumpen som gjorde att ni blev det.

Du har ingen rätt att sitta och hota andra medlemmar att du ska sparka dom utan att ha tagit det med alla i gruppen. Inte bara Auozione! Som jag skrev så måste man tänka på hur man uttrycker sig och hur det kommer uppfattas av andra. Du vill inte skapa irritation och trampa på folks tån i onödan. Precis som vi lever i ett demokratiskt land(jag vet, det kan diskuteras till världs ände) så ska detta vara en demokratisk grupp där alla är lika mycket värda och allas åsikter betyder lika mycket så länge man inte missköter sig.

Jag kör inte ens på 360 och har således inte heller någon anledning att ens bry mig då detta egentligen inte berör mig men om det är något jag hatar så är det maktmissbruk och folk som tror sig vara någon bara för att dom råkar vara i högre position inom en hierarki. Jag säger inte att du är det men det är så du framstår när du släpper en sådan mening i tråden utan att detta diskuterats ordentligt innan.

Jag lägger in min åsikt som medlem återigen och säger att dom INTE ska kickas bara för att dom har ett eget 360-crew. Alla är inte här för att jaga rank och XP. Många är även här endast för att ha kul och finner det roligt att vi har något gemensamt, Flashback och denna tråd där vi kan diskutera allt vi gör i spelet.

Jag finner denna diskussion onödig egentligen för at the end of the day så är detta ett spel och att dom har en till grupp skadar ingen. Som sagt, prio. 1 är att ha roligt!
Citera
2013-09-25, 11:45
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Inte hajat det här med crew. Hur ska alla få plats på servern? Hur ska man veta vilken server man spelar på?

Sen att någon ska göra ett 360-crew när det redan finns ett identiskt men med medlemmar från annat land (konsol) är konstigt. Förstår att man vill bli gängboss och vara högsta hönset, men tillslut när alla fått hybris och ska vara bossar hit och bossar dit, då lär det finnas Flashback-crew76.

Det handlar väl mest om att man ska veta att om man möter någon på gatan som tillhör flashback crew, så rör man inte personen, kommer däremot någon rival typ aftonbladet-crew så sätter man naturligtvis en välplacerad kula i tinningen på personen ifråga.
Citera
2013-09-25, 12:14
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Det som hittills diskuterats är att vi kommer dela upp oss i mindre grupper och sessioner. Vi vet lika lite som du egentligen och måste vänta med att bestämma allt sådant till 1:a oktober. Först då kan vi se hur det bäst kan läggas upp.
Citera
2013-09-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jo jag är väl medveten om att ledaren själv startade denna tråd. Men det var inte ledaren jag citerade tidigare. Därför blev jag lite fundersam varför någon annan skulle börja kicka folk.

Går det inte att spela både 360 samt ps3 under just Flashback Crew då?

Ber om ursäkt, tänkte att svara på diskussionen generellt, detta hade inte någonting att göra med huruvida folk ska kickas eller ej. Jag har fått uppfattningen att Flashback Crew skall vara mer ett "community-crew" än ett "spela 7 dagar i veckan eller kick-crew", därför så tycker jag inte att någon skall kickas, om det inte finns anledningar såsom att man missköter sig, genom spam, och reklam, osv.

Och ja, det går att dela in Flashback Crew i 360 och PS3 grupper. Detta kan man se om man går in på Social Club-sidan, det är DÄRFÖR jag och Tord-Enrique anser att ett nytt "Flashback Crew 360" inte fyller någon funktion, utan bara förvirring.
Citera
2013-09-25, 18:09
Medlem
Fortfarande inte fått min ansökan godkänd till FB-crew på social club, skickat för andra gången nu, står "Request Pending" för närvarande. Hade varit kul att joina inför onlinestarten!

Nickar hakilala på Rockstar SC
Citera
2013-09-25, 18:20
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Fortfarande inte fått min ansökan godkänd till FB-crew på social club, skickat för andra gången nu, står "Request Pending" för närvarande. Hade varit kul att joina inför onlinestarten!

Nickar hakilala på Rockstar SC
Sorry att det tagit så lång tid, det är mycket nu med GTA V och grejer. En invite skall vara skickad

Lugna er nu grabbar, så klart kommer ingen att bli kickad från vårt Crew om det inte finns någon väldigt speciell anledning till det och att många stöder det hela. Lite mindre än en vecka kvar nu folk, ser fram emot att tjäna riktiga pengar. Har just nu bara 2 miljarder per snubbe i single-player och vad är det man säger, the sky is the limit
Senast redigerad av Autozione 2013-09-25 kl. 18:22.
Citera
2013-09-25, 18:22
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Håller med dig i mycket och förstår hur du tänker men det är fortfarande inte endast ert "call" att göra en sådan sak.

Absolut inget ont mot någon av er för vi är trots allt vuxna människor och kan diskutera en sådan här sak men Autozione aka Vespucci_rider är ledare över crew:et endast för att han tog sig friheten att skapa det och skapa denna tråd. Sedan, om jag minns rätt, gjorde han dig till ansvarig över 360-delen.

Han har skött det klanderfritt och är alltid framme och försöker svara när det blir större frågor ställda i tråden men glöm inte att det inte är någon som röstat fram er som dom högsta hönsen utan det är slumpen som gjorde att ni blev det.

Du har ingen rätt att sitta och hota andra medlemmar att du ska sparka dom utan att ha tagit det med alla i gruppen. Inte bara Auozione! Som jag skrev så måste man tänka på hur man uttrycker sig och hur det kommer uppfattas av andra. Du vill inte skapa irritation och trampa på folks tån i onödan. Precis som vi lever i ett demokratiskt land(jag vet, det kan diskuteras till världs ände) så ska detta vara en demokratisk grupp där alla är lika mycket värda och allas åsikter betyder lika mycket så länge man inte missköter sig.

Jag kör inte ens på 360 och har således inte heller någon anledning att ens bry mig då detta egentligen inte berör mig men om det är något jag hatar så är det maktmissbruk och folk som tror sig vara någon bara för att dom råkar vara i högre position inom en hierarki. Jag säger inte att du är det men det är så du framstår när du släpper en sådan mening i tråden utan att detta diskuterats ordentligt innan.

Jag lägger in min åsikt som medlem återigen och säger att dom INTE ska kickas bara för att dom har ett eget 360-crew. Alla är inte här för att jaga rank och XP. Många är även här endast för att ha kul och finner det roligt att vi har något gemensamt, Flashback och denna tråd där vi kan diskutera allt vi gör i spelet.

Jag finner denna diskussion onödig egentligen för at the end of the day så är detta ett spel och att dom har en till grupp skadar ingen. Som sagt, prio. 1 är att ha roligt!
Du har rätt i många saker. Ingen av oss är framröstade och kan så klart inte ställa några egentliga krav på någon. Men någon måste sköta crewet och fram tills online-delen öppnas är det svårt att ändra på saker eftersom vi inte vet hur det kommer att se ut. När det hela drar igång kommer vi göra vårt bästa för att lösa hierarkin på ett demokratiskt och bra sätt.

Mitt "hot" var från början ganska oseriöst och harmlöst, det var mer att jag tyckte att det var onödigt med alla frågor om vilket crew man ska gå med i om man spelar xbox. Därför vill att jag att man ska stänga 360-crewet då det ändå inte verkar vara någon aktivitet där.
Men jag förstår att det låter lite väl hotfullt med att folk skulle bli kickade, skulle väl valt att säga att "de får lämna crewet", för jag ser fortfarande på dem som rivaler eftersom de inte har diskuterat något med oss.

Angående att en möjlig uteslutning av vissa medlemmar skulle diskuteras med hela eller i alla fall större delar av crewet kan jag hålla med om, det var därför jag skrev: "..utan att diskutera med åtminstone Autozione."

Jag tycker att denna diskussion dragit iväg lite väl fort och blivit allt för seriös, som du säger lirar vi alla GTA för att det är sjukt kul att spränga skit och krascha bilar. Men precis som du stör jag mig på maktmissbrukare/maktkåtingar (och jag vill be alla om ursäkt om jag uppfattats som sådan), men jag har känslan av att 360-crewet startades i en väldig hast, det var folk som diskuterade det och sedan skyndade någon iväg för att starta det. Efter det verkar crewet ha legat på stand-by, bara för att ledaren ska kunna få makten för det om det skulle visa sig att folk tycker att det är en bra idé med ett splittrat Flashbackcrew. Det är detta som har fått mig att fara iväg med mina uttalanden, men som sagt håller jag fast vid att jag tycker att det crewet ska läggas ner och om det inte gör det tycker jag inte att de medlemmarna ska vara med i Flashback Crew.

Tack för mig och jag hoppas att varenda jävel kommer sitta framför sin konsol den första oktober, servrarna skall brinna av överbelastning!
Citera
2013-09-25, 19:30
Medlem
Hojta om ni bestämmer er att kicka folk från flashback crew för att dem är med i 360 crew! Vill inte förlora min plats :P vet inte om det var officielt innan men nu har det postas priser på microtransaktioner.
http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-25-grand-theft-auto-online-micro-transaction-pack-prices-revealed

Undrar hur utvecklat survival modet är, står på achivements /throphy att man ska klara 10 vågor, hoppas det finns fler!
Citera
2013-09-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Sorry att det tagit så lång tid, det är mycket nu med GTA V och grejer. En invite skall vara skickad

Tack men jag ser ingen invite någonstans? Har fortfarande Join a Crew -knappen samt Pending på Flashback.... ?
Citera
2013-09-25, 20:17
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Tack men jag ser ingen invite någonstans? Har fortfarande Join a Crew -knappen samt Pending på Flashback.... ?
Fortfarande inget? Det står att du redan blivit inbjuden när man försöker skicka invite till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in