2013-10-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Väldigt tråkigt. Min försvann i lördags och min nya gubbe är jag inte alls lika nöjd med som min första.

På release dagen av online delen då det var ännu större problem med att din karaktär försvann så fotade jag tvn efter att jag gjort alla apperance inställningar samt tilldelat alla timmarna för statsen. Allt för att få samma utseende och stats på en ny karaktär utifall att allt skulle försvinna igen
Citera
2013-10-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Någon sa att det var enklare att komma in på militätbasen online, men det var det ju inte. Det finns stora grindar som inte fanns på singeplayer. Jag dog efter att blivit jagad av polisen på 4 stars, försökte komma in på basen men dundrade rätt in i grinden och fick fly,

Flög in med heli en gång, men min idiot till vän som hade hoppat in i min heli snodde planet och jag fick ensam stå kvar och slåss mot 10 vakter... Han kraschade (tror inte han vet hur man svänger planet på marken) och jag dog.

Ska försöka sno ett jetplan igen nån dag

Åk norrut på den stora bron vid militärbasen sen genom tunneln.
När tunneln är slut, precis på vänster sida om den så kan du åka över stängslet om du tar lite sats. Kör du söderut så blir det på höger sida innan tunneln.
Jag brukar flyga över stängslet, köra vänster tills de två banorna blir till en och följa den tills jag ser ett jetplan på höger sidan.
För mig står det ofta på motsatt sida om hangarerna med startbanan emellan. Kan finns en vakt som vaktar som man får skjuta ihjäl och då har man tid nog att ta sig in i planet och lyfta.

Rekommenderar att man flyger ut där man spenderar minst tid i basens luftrym. Man kan få rolla en del gånger pga missiler som jagar en och när man fixat den biten så kan de som har lvl nog ringa lester och betala 500 för att få bort wanted leveln. Brukar göra det så fort jag är utanför basen då jag inte pallar överraskningar i form av jagande plan.
Citera
2013-10-07, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grillbestick
Varenda jävla jobbinbjudan jag får använder assisted aiming. Kan inte förstå att det öht. tillåts. Kan någon förklara för mig vad det roliga är med att spela med auto-aim? Verkar som att de flesta gör det.

Det går fortare och ger spelet mer "flow". Vill man ha free aim och hardcore competitive player killing så kan man spela andra spel istället tycker jag.

Vill du slippa auto-aim så får du gå in i singleplayer och ställa in free aim i settings där, vilket kommer leda till att du även har free aim online. När folk som använder auto-aim bjuder in dig till ett jobb får du förfrågan om du också vill ha det, och då trycker du på nej. Så var det för mig iaf
Citera
2013-10-07, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gergan
Är Cloudet uppe än? Har ni fått tillbaka era gubbar?

Min gubbe verkar vara permanent borta. Råkade trycka på "retry" när cloudet var nere, vilket i princip betyder radera karaktär.

Alltså: Retry = Radera karaktär. på rockstar
Citera
2013-10-07, 14:52
Medlem
.The.Dude.s avatar
Är det någon som vet exakt hur bountys fungerar?
Igår när jag spelade online med en kompis så hade jag till en början $89 000. Jävligt hårt intjänade pengar. Sen när vi då lirar så kommer det upp hela tiden att folk har satt bountys på mitt huvud, allt från $3000 till $9000. Folk jagar mig som galningar och dödar mig inte sällan. Skulle tro att jag fick runt 6-7 bountys inom loppet av två timmar. Det var inte bara jag i den sessionen som fick bountys, nästan alla andra fick bountys på sig också.

Men, sen när vi har lirat lite och det har lugnat ner sig så ser jag att jag bara har $33000 kvar. Det är väll inte så att bountypengarna dras från mitt konto om någon lyckas döda mig?
Citera
2013-10-07, 14:55
Medlem
Konkelbears avatar
Har nyligen köpt ett nytt playstation, det jag undrar är ifall min karaktär kan spelas på ett annat playstation eller kan jag enbart spela på det gamla för att kunna använda min nuvarande karaktär?

Mvh Konkel
Citera
2013-10-07, 14:59
Medlem
Skulle någon vilja förklara för mig hur allt är uppbyggt på online skiten. Fattar inte ett piss, säkert jag som är dum i huvudet. Men det finns alltså inga såna här servrar typ som på SAMP och så?
Citera
2013-10-07, 14:59
Medlem
JagHarHaftEnOpels avatar
M_477145 dödar folk i sitt crew samt kickar

@ Flashback crew
Citera
2013-10-07, 15:07
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarHaftEnOpel

@ Flashback crew
Är han med i Flashback Crew? Vet du vad han heter på Social Club?
Citera
2013-10-07, 15:19
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione

Lägg in mig "Rappebror" i crewet istället
Citera
2013-10-07, 15:19
Medlem
JagHarHaftEnOpels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione

Ja, ingen aning vad han heter på sc
Citera
2013-10-07, 15:20
Medlem
Rivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarHaftEnOpel

@ Flashback crew

Tröttsamt med folk som inte uppför sig i gänget, det ska ju vara sammanhållning!
När man rullar upp med bilen framför vissa börja dem skjuta utan dess like . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in