Citat:
Ursprungligen postat av
Wertym
Någon sa att det var enklare att komma in på militätbasen online, men det var det ju inte. Det finns stora grindar som inte fanns på singeplayer. Jag dog efter att blivit jagad av polisen på 4 stars, försökte komma in på basen men dundrade rätt in i grinden och fick fly,
Flög in med heli en gång, men min idiot till vän som hade hoppat in i min heli snodde planet och jag fick ensam stå kvar och slåss mot 10 vakter... Han kraschade (tror inte han vet hur man svänger planet på marken) och jag dog.
Ska försöka sno ett jetplan igen nån dag

Åk norrut på den stora bron vid militärbasen sen genom tunneln.
När tunneln är slut, precis på vänster sida om den så kan du åka över stängslet om du tar lite sats. Kör du söderut så blir det på höger sida innan tunneln.
Jag brukar flyga över stängslet, köra vänster tills de två banorna blir till en och följa den tills jag ser ett jetplan på höger sidan.
För mig står det ofta på motsatt sida om hangarerna med startbanan emellan. Kan finns en vakt som vaktar som man får skjuta ihjäl och då har man tid nog att ta sig in i planet och lyfta.
Rekommenderar att man flyger ut där man spenderar minst tid i basens luftrym. Man kan få rolla en del gånger pga missiler som jagar en och när man fixat den biten så kan de som har lvl nog ringa lester och betala 500 för att få bort wanted leveln. Brukar göra det så fort jag är utanför basen då jag inte pallar överraskningar i form av jagande plan.