2013-10-07, 09:29
Medlem
Ratis avatar
Är det någon idé att vänta på att Rockstar fixar tillbaka ens karaktär, eller är det bara att bita i det sura äpplet och börja om på nytt?
Citera
2013-10-07, 09:34
Medlem
Donnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Är det någon idé att vänta på att Rockstar fixar tillbaka ens karaktär, eller är det bara att bita i det sura äpplet och börja om på nytt?

De har sagt att karaktärer kommer att återställas. De har även sagt att skapar du en ny så kommer den försvunna skrivas över och inte kunna återställas.
Citera
2013-10-07, 09:43
Medlem
rifaps avatar
Har som många andra haft samma problem med min karaktär som har försvunnit. Är dock inne nu och spelar på en gubbe som jag inte ens har gjort, rent uteseendemässigt. Skit samma om just det, men gubben är just nu rank1 och jag kan itne göra några uppdrag, måste jag först råna någon butik eller så tills jag blir något högre rank eller så jag kan delta i deathmatches osv?

Åker omkring nu och kan inte göra ett skvatt, annat än att dryga med andra spelare ser det ut som. Inga jobb i telefonen heller. Någon?
Citera
2013-10-07, 09:52
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rifap
Har som många andra haft samma problem med min karaktär som har försvunnit. Är dock inne nu och spelar på en gubbe som jag inte ens har gjort, rent uteseendemässigt. Skit samma om just det, men gubben är just nu rank1 och jag kan itne göra några uppdrag, måste jag först råna någon butik eller så tills jag blir något högre rank eller så jag kan delta i deathmatches osv?

Åker omkring nu och kan inte göra ett skvatt, annat än att dryga med andra spelare ser det ut som. Inga jobb i telefonen heller. Någon?

Gissar att du är inne på disc based content och då kan man inte spara vad man gör. Så uppdrag går nog inte att spela då. Du borde få tillbaka din riktiga gubbe senare.
Citera
2013-10-07, 09:56
Medlem
Donnos avatar
Någon som har tips på Simeons uppdrag? Jagar bilar över hela världen, de kör som galningar och stannar inte förrän man fått död på dem vilket inte är så lätt i de låga sportbilarna de kör..
Citera
2013-10-07, 09:59
Medlem
rifaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Gissar att du är inne på disc based content och då kan man inte spara vad man gör. Så uppdrag går nog inte att spela då. Du borde få tillbaka din riktiga gubbe senare.

Hur ser jag om jag är inne på disc based content? Och vad beror det på isåfall, att själva servern för uppdrag och liknande är nere?
Citera
2013-10-07, 10:16
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donno
De har sagt att karaktärer kommer att återställas. De har även sagt att skapar du en ny så kommer den försvunna skrivas över och inte kunna återställas.

Det är ju underligt, eftersom i många fall är det knappast ens först skapade karaktär man har kunnat lägga ner tid på att levla upp. Det logiska vore om dom lät en ha kvar den av ens karaktärer som är högst lvl bara.
Citera
2013-10-07, 10:23
Medlem
Rivals avatar
Rockstar gör bort sig mer och mer för varje dag som går med detta spelet...
Varför inte bara stänga ner skiten och sätta det i beta-fas!

Först sköts releasen utav spelet upp 1 månad, sen skjuts onlineläget upp 2 veckor, nu har dom dessutom fått en extra vecka... Det är tydligt att dom behövde mer tid, varför frågade dom inte bara oss efter det??
Ett sånt här mästerverk till spel är värt mer än vad som pågår just nu.
Citera
2013-10-07, 10:37
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rival
Rockstar gör bort sig mer och mer för varje dag som går med detta spelet...
Varför inte bara stänga ner skiten och sätta det i beta-fas!

Först sköts releasen utav spelet upp 1 månad, sen skjuts onlineläget upp 2 veckor, nu har dom dessutom fått en extra vecka... Det är tydligt att dom behövde mer tid, varför frågade dom inte bara oss efter det??
Ett sånt här mästerverk till spel är värt mer än vad som pågår just nu.
En månad? Ursprungligen sa Rockstar att spelet skulle komma våren 2013, alltså mellan mars och maj. Nu kom det inte förrän september, det blir en försening på minst 4 månader säkerligen mer. Fast å andra sidan vore det dumt av Rockstar att lansera spelet ännu senare då de nya konsolerna kommer väldigt snart. Som alltid är det pengar som talar och Take 2 bryr sig nog inte jättemycket om hur bra spelet fungerar, pengarna kommer ju in ändå och det är inte de som får ta smällen, det är Rockstar.
Senast redigerad av Autozione 2013-10-07 kl. 10:41.
Citera
2013-10-07, 10:39
Medlem
apskaftet12s avatar
Men har rockstar gått ut med att alla gubbar kommer försvinna?
Citera
2013-10-07, 10:41
Medlem
Rivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
En månad? Ursprungligen sa Rockstar att spelet skulle komma våren 2013, alltså mellan mars och maj. Nu kom det inte förrän september, det blir en försening på minst 4 månader säkerligen mer. Fast å andra sidan vore det dumt av Rockstar att lansera spelet ännu senare då de nya konsolerna kommer väldigt snart. Som alltid är det pengar som talar och Take 2 skiter nog fullständigt i huruvida spelet fungerar eller inte, det är inte de som får ta smällen, det är Rockstar.

Ja du har helt rätt!

Min gissning är att dom mer eller mindre kommer använda oss som betatestare, fram tills att next-gen konsolerna dyker upp.. För då är det dags att komma upp med en port till dessa och släppa spelet ännu en gång för att mjölka kossan fullt ut.
Citera
2013-10-07, 10:48
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rival
Ja du har helt rätt!

Min gissning är att dom mer eller mindre kommer använda oss som betatestare, fram tills att next-gen konsolerna dyker upp.. För då är det dags att komma upp med en port till dessa och släppa spelet ännu en gång för att mjölka kossan fullt ut.
Ja, precis. Nu vill jag inte sitta här och måla fan på väggen men vad jag har förstått fungerar Max Payne 3:s multiplayer ytterst dåligt över 1 år från release. Är faktiskt lite fundersam på hur lång tid det kommer att ta att få ordning på GTA Online så att det fungerar helt smärtfritt, det kommer ju bara att bli ännu värre ifall de försöker blanda in PC och eventuellt PS4/Xbone i det hela. Som det ser ut nu fungerar det ganska bra, dock verkar jag vara i en extrem minoritet och många ropar efter att Rockstar helt enkelt skall stänga ner online ett tag och göra en reset på allas karaktärer. Vi får helt enkelt se vad som händer. En sak är i alla fall säker, ju fler dagar som går ju mer irriterade blir folk och publicitetsmässigt är det hela en katastrof för Rockstar. Än så länge har jag dock fortfarande förtroende för Rockstar, när man väl är inne flyter det på fint. Det är mest jobben som krånglar.
Senast redigerad av Autozione 2013-10-07 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in