2013-10-01, 16:11
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Snabbt o snabbt, tog väl ett dygn innan allt var som det skulle.
Jag vill minnas att det tog nästan en hel vecka innan problemet var helt åtgärdat.
Citera
2013-10-01, 16:12
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag vill minnas att det tog nästan en hel vecka innan problemet var helt åtgärdat.

Kanske, jag kunde spela en del första veckan minns jag.
Citera
2013-10-01, 16:12
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickej
Sjukt synd att ni på PS3 inte kan spela.. På xbox flyter det på bra som fan för mig, nån annan med xbox som har problem?

Fungerar inte för mig. "The Rockstar cloud servers are unavailable right now. Only disc content will be avaible and saving will be disabled" etc. etc. står det när jag ska starta spelet.
Citera
2013-10-01, 16:13
Medlem
bobbebobbes avatar
Hur klarar man första uppdraget?
"Go to the race trigger" ?
Citera
2013-10-01, 16:13
Medlem
Vissa här inte verkar inte förstå. Vad tror ni? "Men Rockstar vet om att det är ett extremt intresse, kan dom inte hyra in några servrar för några miljoner spelare till?"

Vet ni ö.htaget intresset för detta spel?
Vet ni ens hur många GTA V som blivit sålda på dessa 2 veckor?

Man kan tycka att Rockstar borde förutse detta, men det är helt omöjligt.
Stora spel som släpps online är alltid en jättebomb och det är i princip omöjligt att få en mjukstart.
Sitt ner i båten, ta en kaffe och vänta 2 timmar. Då syns vi i LS.
Citera
2013-10-01, 16:14
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Snabbt o snabbt, tog väl ett dygn innan allt var som det skulle.

Jomen, nu har ju Rockstar haft koll under två veckor hur många som har köpt spelet.
Dom borde ha kunnat garderat sig
Citera
Medlem
Citat:
Som om inte Blizzard var förberedda på kanske den största spelhypen i historien, Diablo III.

Skillnad att kolla på pre-orders och räkna fram hur många retail som kommer släppas än att se på ren försäljning. PSN har en fördröjning för att se försäljning, med sånt stort släpp som GTA tror jag Rockstar kan ringa upp dem när de vill.

Låt oss säga att 80% testar GTAO när det släpps. Redan där, baserat på försäljning, kan Rockstar åtminstonde komma upp till ett mer exakt minimum av antal servrar och kapacitet än att jämföra på hype.

Citat:
Som de flesta andra spelutvecklare då?
Det är förmodligen inte lönt att investera i tillräckligt många servrar för att kunna ta hand om så många spelare samtidigt, eftersom antalet spelare kommer att jämna ut sig efter bara några dagar. Just nu försöker alla ansluta sig samtidigt - därav överbelastningen.

Precis. Bara för att spelet drar in mycket pengar kan man helt plötsligt inte börja spendera sjukt dyra saker, måste tänka på utgifterna. Påverkar tyvärr oss, men så är läget!
Citera
Medlem
Santryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Märker att du är ny när det gäller online-spel.
Bland annat diablo3 och bf3 var bra mycket värre spelsläpp.

Jag kan förstå att folk är besvikna och vill in och spela nu på en gång, men att kalla det för ett utav de värsta någonsin för att det är problem första dagen är ju löjligt.
Alla eller iallafall större delen utav alla onlinespel har på ett eller annat sätt problem i början, det är omöjligt att sia om hur många som kommer att försöka att logga in på en och samma gång.

Gta online spel är jag ny på men inte andra . Jag håller klart med. Förstår att de har fullt upp. Men de har faktiskt haft 2 veckor på sig sen efter Singel player. De måste ju anat detta för de varnade för detta. De kanske kunde fixat mer servrar eller något.
Citera
2013-10-01, 16:15
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:

"Eurogamer reported on May 31, 2012 that these errors were still ongoing, and had reappeared after patch 1.0.2 was released for the game. Many fans complained that the ongoing problems had caused them to lose their hardcore (permanent death) characters.

Sant det du sa, det tog alltså mer än 2 veckor. Aja, Rockstar grejar detta men förstår inte varför folk är förvånade.
Citera
2013-10-01, 16:15
Medlem
Jonas182s avatar
Nu verkar det som sidan är nere med socialclub.*rockstargames.*com
Citera
2013-10-01, 16:18
Medlem
Sedan jag försökte komma in på onlineservern så har det fuckat upp singelplayerspelet också.

Jag kan nu endast spela som michael, det går inte att byta till någon annan. Inga uppdrag syns. Va fan?
Citera
2013-10-01, 16:18
Avslutad
Tagga ner pojkar. Jag tänker vänta några dagar innan jag spelar. Kommer vara massivt lag i början ändå hur som helst. Kommer så väl ihåg BF3, D3 m.m... Tålamod gott folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in