Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-17, 11:32
  #13
Medlem
ChuckyOnes avatar
Sådär, gjorde en google translate, blev svettig när jag såg all Engelska. Inte den vassaste kniven i lådan på det. Hoppas du känner att det är okej kompis..

Lade till det andra du skrev om någon sträck läser, så kan de få med det samtidigt. Låter viktigt att inte organen ska växa för mycket.

Mvh från Chucky!
__________________
Senast redigerad av ChuckyOne 2013-08-17 kl. 11:35.
Citera
2013-08-17, 11:45
  #14
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyOne
Sådär, gjorde en google translate, blev svettig när jag såg all Engelska. Inte den vassaste kniven i lådan på det. Hoppas du känner att det är okej kompis..

Lade till det andra du skrev om någon sträck läser, så kan de få med det samtidigt. Låter viktigt att inte organen ska växa för mycket.

Mvh från Chucky!


Absolut, tack för ditt bidrag till tråden !

Mvh
Citera
2013-08-17, 12:33
  #15
Medlem
ChuckyOnes avatar
Om Hypoglycemia

http://en.wikipedia.org/wiki/Hypoglycemia

För de som planerar insulin tillsammans med IGF-1..

Hypoglykemi (även stavat hypoglykemi eller hypoglykemi, inte att förväxla med hyperglykemi) är en medicinsk nödsituation som medför en onormalt minskad halt av glukos i blodet. [1] Termen betyder bokstavligen "lågt socker blod" (Gr. ὑπογλυκαιμία, från hypo -, glykys, Haima). Det kan producera en mängd olika symptom och effekter men de huvudsakliga problem som uppstår från en otillräcklig tillförsel av glukos till hjärnan, vilket leder till nedsatt funktion (neuroglykopeni). Effekter kan variera från mild nedstämdhet till mer allvarliga problem såsom kramper, medvetslöshet, och (sällan) bestående hjärnskador eller döden. [2]
__________________
Senast redigerad av ChuckyOne 2013-08-17 kl. 12:43.
Citera
2013-08-17, 12:47
  #16
Medlem
ChuckyOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
Absolut, tack för ditt bidrag till tråden !

Mvh

Riktigt bra FAQ, har själv varit helt snurrig i ämnet, försökt förstå. Men denna helhets bilden av vad man har framför sig var helt oslagbar. Sen får vi väl se vad de mer kunniga om ämnet skriver. Men hittills har en svarat i alla fall som ja vet är insatt i ämnet. Såg inget kritik mot vad texten innehöll där. Så känns stabilt hittills..

Tacksam för läsningen helt enkelt..

MVH
Citera
2013-08-17, 17:35
  #17
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyOne
Riktigt bra FAQ, har själv varit helt snurrig i ämnet, försökt förstå. Men denna helhets bilden av vad man har framför sig var helt oslagbar. Sen får vi väl se vad de mer kunniga om ämnet skriver. Men hittills har en svarat i alla fall som ja vet är insatt i ämnet. Såg inget kritik mot vad texten innehöll där. Så känns stabilt hittills..

Tacksam för läsningen helt enkelt..

MVH

Ja, det kändes som det behövdes en FAQ om detta ämnet, då det knappt finns någon info här alls om det.

Läst en hel del om IGF på brädor så texten stämmer, så jag låsas som att jag inte läste det du skrev i fetstil

Mvh
Citera
2013-08-17, 18:14
  #18
Medlem
ChuckyOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
Ja, det kändes som det behövdes en FAQ om detta ämnet, då det knappt finns någon info här alls om det.

Läst en hel del om IGF på brädor så texten stämmer, så jag låsas som att jag inte läste det du skrev i fetstil

Mvh

Hehehe Sorry kompis. Var klumpigt. Tänkte relaterat till min egen kunskap. Vilken är mindre snygg inom det här.

Mvh
Citera
2013-08-30, 15:30
  #19
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Ni som kör IGF - LR3

Hade velat höra erat protokoll. Verkar vara väldigt delade åsikter om när det är bäst att tajma.

Jag kommer köra IGF och MGF om ett tag, som det ser ut så IGF LR3 dagen innan och MGF på kvällen. Vill störa kroppens egna produktion så lite som möjligt. Det ska tydligen ge bäst resultat.

IGF pwo och MGF post verkar vara alldeles för nära inpå varandra, därav sämre effekt.
Citera
2013-08-31, 11:33
  #20
Medlem
ChuckyOnes avatar
MGF ( mekanoterapi Growth Factor )


MGF ( mekano tillväxtfaktor ) har använts av kroppsbyggare och idrottare för ett par år redan . Efter motstånd motion , är IGF - 1 släpps i muskeln . Specifikt vid denna tidpunkt , omedelbart efter den mekaniska användning av en muskel , är IGF -I-genen splitsad mot MGF som initierar hypertrofi och reparation av lokala muskelskada. Det sker både genom att aktivera muskelceller stamceller och celler satellit , men även via olika andra anabola processer . ( 1 ) Den skiljer sig från "vanliga" IGF- 1 främst på grund av att det är C -terminala sekvensen .
Bakgrund
Det upptäcktes först i muskeln genom Goldspink , et al. I human muskel , ändrar en 49 - basinsats läsramen i mekano tillväxtfaktor ( MGF ) jämfört med IGF- 1 .
MGF diagram
Åtgärd
När mekanisk överbelastning introduceras till en muskel ( som av styrketräning ) , IGF - 1 genen släppt och är differentiellt skarvas under kropparna svar . Initialt , det det är skarvad att framställa övervägande IGF- 1Ec (kallat MGF splitsningsvariant av IGF- 1 ) . Denna tidiga skarvning stimulerar satellit celler i aktivering . Vilket i sin tur möjliggör aktivering av extra oskadade kärnor att växa nya muskelfibrer och vävnader . Utseendet på MGF aktiverar även uppreglering av ny proteinsyntes. Efter denna initiala splitsning av IGF- 1 i MGF , växlar produktion sedan mot producera en systemisk frisättning av IGF- 1EA från levern , som också uppreglerar proteinsyntes samt. Uttrycket av IGF- 1 splitsningsvarianter , under loppet av läkning och återväxt fasen av muskel reparation tros vara den primära anabola mekanism genom vilken kroppen producerar nya muskler . MGF finns tillgänglig som en injicerbar peptid, och det har anekdotiskt visat att injicera den kommer att orsaka en reaktion i området resulterar i lokaliserad muskeltillväxt.
MGF diagrammet
tekniska data
I en gnagare studie resulterade en enda intramuskulär injektion i muskeln i en 25 % ökning av genomsnittlig muskelfiber tvärsnittsarea inom tre veckor. ( 2 ) Med användning av ett liknande protokoll , tog lever -härledd IGF- 1 fyra månader för att producera en 15 % öka. ( 3 )
Det verkar också som med avseende på ålder , de unga har en bättre förmåga att reagera på MGF ( 4 ) , och att de äldre upplever en minskad respons på MGF vilket resulterar i en minskad förmåga att stimulera tillväxten av nya muskelvävnad .
För att citera mannen känd som far till MGF forskning :
" MGF är ... en utmärkt kandidat för gendoping för förbättring av prestationsförmågan . " ( 1 )
User Notes
Jag har personligen använt MGF flera gånger och tycker att det är en riktigt bra produkt . Visserligen har jag bara använt det i kombination med Lr3IGF - 1 , men många ( inklusive jag själv ) anser att det finns nog en hel del synergieffekter som finns mellan dessa två peptider .
Jag upplevde muskeltillväxt ( lokal ) med MGF , men egentligen inte mycket av en styrka ökning över vad jag skulle ha upplevt med just IGF . De flesta användare finner MGF vara mycket bra för muskeltillväxt och brukar använda ett protokoll för 100mcgs in i varje släpar muskel strax efter arbetet det .
En vidare diskussion om hur man kan införliva denna förening kan hittas i min artikel " Peptider : Den nästa gränsen i hypertrofi "
Referenser
British Journal of Sports Medicine 2005, 39:787-788 , doi : 10.1136/bjsm.2004.015826 © 2005 av BMJ Publishing Group Ltd och British Association of Sport and Exercise Medicine
Goldspink G, Yang SY . Metod för att behandla muskelsjukdomar . United States Patent . Patent nr US 6.221.842 B1 , 24 april, 2001 .
Barton- Davis E , Shoturma DI , Musaro A , et al . Viral medierad uttryck av insulin -like growth factor - I blockerar åldersrelaterade förlusten av skelettmuskulaturen funktion . Proc Natl Acad Sci USA 1998 ; 95:15603-7
J Physiol (2003 ) , 547,1 , pp 247-254 © Copyright 2003 den fysiologiska SocietyDOI : 10.1113/jphysiol.2002.032136
Citera
2013-08-31, 12:48
  #21
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Hade uppskattats om du tog bort det du skrev om MGF då denna tråden behandlar IGF till störst del.

Finns så mycket mer info om MGF så jag tycker att MGF förtjänar en egen tråd, har bara inte orkat göra en.Hade annars kunnat slå ihop dom till denna tråden men det är lite försent med det nu när det är några inlägg emellan.

Mvh Chapter
Citera
2013-09-01, 01:35
  #22
Medlem
ChuckyOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
Hade uppskattats om du tog bort det du skrev om MGF då denna tråden behandlar IGF till störst del.

Finns så mycket mer info om MGF så jag tycker att MGF förtjänar en egen tråd, har bara inte orkat göra en.Hade annars kunnat slå ihop dom till denna tråden men det är lite försent med det nu när det är några inlägg emellan.

Mvh Chapter

Ber modd gör det. ja snälla. Skriv mer faq. Om så många peptider du kan. Jätte roligt att lära sig veta bra vad man petar i sig..

Mvh
Citera
2013-09-01, 12:51
  #23
Avstängd
Chapter-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyOne
Ber modd gör det. ja snälla. Skriv mer faq. Om så många peptider du kan. Jätte roligt att lära sig veta bra vad man petar i sig..

Mvh


Kul att höra att det uppskattas, gör en om MGF senare. Det är MGF och IGF som jag är intresserad av.

Mvh
Citera
2013-09-08, 18:27
  #24
Medlem
ojtbss avatar
Bra initiativ. Riktigt bra trådstart, alltid kul med vetenskaplig information på f12, så man slipper söka runt på utländska forum för att finna svar.

Det här med att sticka IM istället för SQ, är detta vanligt? Blir upptaget av peptiden på nåt sätt försämrat? Sticker ni med insulinnålar i skinkorna? Det blir väl i fettet ändå?
__________________
Senast redigerad av ojtbs 2013-09-08 kl. 18:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback