Citat:
Ursprungligen postat av
cobracobrasson
Hej, tänker dra igenom de hela lite kort.
Idag när jag var påväg hem vid 19:00 tiden så sitter jag och lyssnar på musik i en egen fyra på tunnelbanan. Det är lite halvtomt överlag men men. Vid Skanstull (pundarställe för övrigt) så kommer det på en person som jag ser på långa vägar är påtänd av något. Tittar inte på honom i mer än 2 sekunder utan vänder blicken tillbaka i luren igen. Tro fan att idioten sätter sig i samma fyra som mig och börjar stirra. Kastar upp blicken lite då o då pga nervositet (fan vet vad de är kapabla till)
Efter ungefär 2 stationer börjar han prata (läs gorma) med mig. Jag tar ut ena hörluren och frågar vad han sa, människan sluddrar åt helvete och man hör inte vad han säger. Jag sätter in hörluren igen och ställer mig upp för att byta plats. Precis när jag ska ta första steget så tar fanskapet tag i min arm och drar i den, av ren reflex slår jag honom då på näsan som då börjar blöda direkt. Gubben börjar tjuta utav helvete och jag blir lite lätt chockad. Jag går raskt längst bak i vagnen och hoppar sedan av vid nästa station.
Vad tycker ni? Gjorde jag rätt/fel?
Du kände ju dig hotad då han gormade åt dig eller hur?
Reser dig upp för att komma bort från din situation och då tar han tag i dig så klart du slår för att du kände dig hotad.
Såg nått program med vakter på tågen och då filmade dom inne på tågen om jag inte kommer ihåg fel och dom borde kunna bevisa det du skriver.
Polisen kan nog tycka att du borde kontaktat dom om händelsen men det lär nog inte ens komma till deras kännedom via en anmälan skulle jag tro. Men om det skulle göra det mot förmodan så får du väl säga att du blev så chockad och sen tänkte du inte längre just då och nu i efterhand är du rädd om han ska hämnas därför så lät du bli att kontakta polis.