Citat:
Ursprungligen postat av
BEing
Visst är det guru-trams för någon som inte hittat sin sanning.
Det är guru-trams för alla som inte specifikt delar ditt syn på vad "sanning" är, inte omdefinierar "sanning" till din betydelse av ordet och för dom som helt enkelt avfärdar ditt predikande p.g.a. att du inte har minste belägg för vad du sägar.
Citat:
Men det finns dom härinne som hittat sin.
Och jag har som nämnd i mitt förre inlägg hittat min objektiva sannings-sökande metodologi, som i stort sett inte har något med din .... mantra-mässande och navelskådande .... världsbild att göra; och som definitivt inte kan användas till att konkludera som du gör.
Citat:
Försök gärna få dom att förklara istället.
Det finns ett mindre antal forumdeltagare som i teori och praxis följar en 'väg' av inre tystnad eller liknande, och dessa har redan vid en hel del tillfällen yttrat sig om metod och konsekvens.
Citat:
Jag rekommenderar dock starkt att du ska läsa något med Eckhart Tolle. Du har trots allt ett öppnare sinne än många andra jag mött.
Du har i det närmaste ingen som helst kunskap om vad jag kan, vet eller har provat på det område du predikar om. Vad jag dock .... till din orientering ..... med säkerhet kan säga är, att jag inte på något sätt har ett behov för guru'ism.
Det är din sak om du som privatperson har kört fast i en förvirring omkring subjektivitet och objektivitet, men förvänta dig inte att någonlunda informerade personer inkluderar denna förvirring i sina världsbild-underlag.