Jag vet inte om jag uppfattar det rätt, men det står en notis om detta på DN:s Sthlm:s-sida, och i så fall borde det väl hänt i Sthlm:s-området?
Präst dömd för sexköp
Citat:
I början av juli dömdes han till 15 000 kronor i dagsböter för köp av sexuell tjänst.
I ett sms till DN skriver prästen:
– Det stämmer att jag har fått en dom. Det jag gjorde var väldigt dumt och det är något som jag djupt ångrar.
Det står att det var i samband med en kopplerihärva han avslöjades. Den enda kopplerihärvan som ligger i tiden och i Sthlms-trakten när jag söker på Flashback är denna:
https://www.flashback.org/t2135594
Pressekreteraren P*r S*ndberg som citeras i artikeln verkar vara verksam inom Stockholms Stift.
Metros artikel om detta:
Gravid misshandlades då hon inte ville sälja sex
Citat:
Männen har haft totalt sju kvinnor i sin koppleriverksamhet, alla födda mellan 1981 och 1992 samt medborgare i Rumänien
Enligt artikeln ska det varit en mindre grupp rumäner och Clarion Hotel på Ringvägen i Stockholm ska ha varit ett av hotellen som användes i sexhärvan.
Metro har en till artikel i ämnet:
Sexdömde prästen: "Det var väldigt dumt"
Där finns fler ledtrådar:
Citat:
I samband med gripandet av hallickarna greps även fyra svenska män, som nu dömts för sexköp. En av dessa är en 48-årig präst anställd vid en församling i Stockholm, som i fjol sökte upp en av kvinnorna via en annons.
Med så här mycket material borde det egentligen vara lätt för oss att komma på vilken präst det handlar om.
Jag saknar Sanctissimus ... jag tror han hade mailat den som skrivit artiklarna i DN och Metro, samt stegat in på rätt ställe för att ta del av handlingarna om kopplerihärva och sexköp på Clarion Hotel, samt fyra dömda män, varav en 48-årig präst anställd i en församling i Stockholm ...Pope Urban - var är du???