• 4
  • 5
2017-05-27, 18:47
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Ja det är han. Sätt några tatueringar på en sexualförbrytare så blir han cool...?

Han blir alltså avkragad för att ha haft en annons ute på bodycontact -inte för att ha ertappats eller erkänt träffar med någon/några - utan bara för annonsen? Så tolkar jag artiklarna, i domkapitlets uttalande står väl inget om den tidigare domen som kunde ha varit en försvårande omständighet.

Köpa sex av en tjej i en traffickinghärva = lugnt

Sätta ut sexkontaktannons = avkragad

Eller har det att göra med att hans prövotid ännu inte gått ut, fastän det inte står nånting om det? Ja kanske. Annars blir det ju väldigt konstigt. Många präster nätdejtar. Vissa dejtar ju till och med i tv.
Det stod om det i SvT. Att han hade prövotid sedan famlet med trafficking.

Och nu lite jag berättar om:
Det finns 4 utfall från domkapitlet.
1. Fria
Och de 3 alternativen som alla innebär fällning:
2. Varning
3. Prövotid i 3 år
4. Direkt avkragning

Under prövotiden så blir det automatiskt avkragning om prästen skulle fällas. Utan prövotiden skulle det nog blivit en varning tror jag, för även om en präst får dejta så är det skillnad på att dejta och att söka sexpartners. Det sistnämnda skadar ämbetet och förtroende för präster i allmänhet.
Citera
2017-05-27, 19:50
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktamannen
För den andra prästen, som köpte sex för några år sen av prostituterad i ett parkeringshus, gick det inget vidare. Det ser inte vidare ljust ut för präster som köper sex.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...-prast-sparkas

https://www.flashback.org/t1304110
Den där prästen är min släkting och en riktig skitmäniska, full av dubbelmoral. Han tillhör ett hemligt prästsällskap som vill få bort kvinnliga präster och vill inte viga homosexuella. Dock går det ju bra att köpa horor själv. Han är dessutom en gammal pundare och alkoholist, som gillar att spöa på sin gamla mor. Han har ett tidigare gediget register hos polisen och lyckades undkomma straff, när han brände ner en bensinmack till grunden. Tål inte människan och han har verkligen spätt på mitt hat mot präster, då han är så jävla full av skit. Usch nu blev jag upprörd! Tyvärr jobbar skitstöveln i ett nytt stift sedan länge, men fick väl hålla låg profil något år. Sonen går i pappas fotspår med att droga och leva på socialbidrag.
Citera
2017-05-27, 19:54
Medlem
Tilgivning....gjelder det ikke for prester?
Bibelen prediker om Tilgivning, och at domen tilhører gud og ikke mennesket .
Men han hadde vel ikke fått fortsette i den norske kirken heller
Citera
2017-05-29, 15:59
Medlem
KapVerdes avatar
Prästen är nu av med arbetet efter ytterligare sexäventyr:

https://minfil.org/HaZaIfbdba/SKMBT_...7052309580.pdf
Citera
2017-06-01, 11:06
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapVerde
Prästen är nu av med arbetet efter ytterligare sexäventyr:

https://minfil.org/HaZaIfbdba/SKMBT_...7052309580.pdf

Han ljuger! I sitt yttrande säger han att han kom i kontakt med BodyContact 2016 och då skapade ett konto där. Ja, sitt senaste konto möjligen! Han hade konto där redan tidigt under prästutbildningen. Försöker komma ihåg vilket år det kan ha varit första gången som jag fick se hans konto (gemensam vän visade mig). Det var i varje fall någon gång mellan 2004-2008 och samtidigt som han läste på THS.
Citera
2017-07-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Den där prästen är min släkting och en riktig skitmäniska, full av dubbelmoral. Han tillhör ett hemligt prästsällskap som vill få bort kvinnliga präster och vill inte viga homosexuella. Dock går det ju bra att köpa horor själv. Han är dessutom en gammal pundare och alkoholist, som gillar att spöa på sin gamla mor. Han har ett tidigare gediget register hos polisen och lyckades undkomma straff, när han brände ner en bensinmack till grunden. Tål inte människan och han har verkligen spätt på mitt hat mot präster, då han är så jävla full av skit. Usch nu blev jag upprörd! Tyvärr jobbar skitstöveln i ett nytt stift sedan länge, men fick väl hålla låg profil något år. Sonen går i pappas fotspår med att droga och leva på socialbidrag.

Jo, han ser inte direkt myspysig ut. Men man ska ju inte döma någon av utsidan, förstås. Men hade jag gift mig i svenska kyrkan hade jag nog valt en annan präst...

Nu måste han väl ändå ha slutat jobba som präst, eller?
Citera
2017-07-01, 15:43
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jo, han ser inte direkt myspysig ut. Men man ska ju inte döma någon av utsidan, förstås. Men hade jag gift mig i svenska kyrkan hade jag nog valt en annan präst...

Nu måste han väl ändå ha slutat jobba som präst, eller?
Nope han jobbar i ett stift i Lysekil och var borta 1-2år från kyrkan innan han återfick tjänsten. Just nu beter han sig jävligare än någonsin då han hotar sin gamla mamma, försöker försnilla pengar av henne, försöker omyndigförklara henne så han kan komma över hennes konton etc. Ingen bättring alls på någon front. Det har gjorts en anmälan om olaga hot mot honom och brev som han har skickat med hot, kommer snart dimpa ner i postboxen till ansvariga för stiftet.
Citera
2017-07-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Nope han jobbar i ett stift i Lysekil och var borta 1-2år från kyrkan innan han återfick tjänsten. Just nu beter han sig jävligare än någonsin då han hotar sin gamla mamma, försöker försnilla pengar av henne, försöker omyndigförklara henne så han kan komma över hennes konton etc. Ingen bättring alls på någon front. Det har gjorts en anmälan om olaga hot mot honom och brev som han har skickat med hot, kommer snart dimpa ner i postboxen till ansvariga för stiftet.

Oj. Hur sjutton kan kyrkan låta honom jobba kvar? Otroligt konstigt.
Citera
2017-07-07, 00:35
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Oj. Hur sjutton kan kyrkan låta honom jobba kvar? Otroligt konstigt.
Efter senaste anmälan och brevet till stiftet, så är hans karriär förmodligen över förgott. Personligen tycker jag att det ska bli skönt att se hans luftslott sprängas och dubbelmoralen tryckas ner i halsen på honom. Han är verkligen inte en bra eller god människa, så det känns rätt befriande att folk äntligen får veta hur han är.

Typiskt kristet beteende och i synnerhet för präster. De tycker att de är bättre än alla icke troende, vilken skit de än ställer till med. Jag tror inte gud se men blida ögon på att misshandla och hota sin gamla mor.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in